ده- برای دیده شدن گاهی لازم است فریاد بزنید! وقتی قسمتهای اضافی لغو شدن شد، ملزم است بنابر انچه تصمیم غمگين شده است اقبال های جدید ایجاد و بازسازی شوند. در هر حال، اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون ویترین و دیزاین مغازه و فروشگاه تان دارید و برای این کار هزینه متوسط یا قابل توجهی را در نظر گرفته اید، توصیه می شود با یک طراح دکوراسیون حرفه ای در این خصوص مشورت نمایید. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه دوربین مدار بسته مانند سایر مغازههای دیگر باید طوری طراحی شود که محصولات قابل مشاهده باشند. البته که این فضا بسته به ابعاد مغازه، نوع پوشاک، سیاست های شما در خرید و فروش و همچنین امکانات جانبی دارد. طراحی دکوراسیون فروشگاه و دکور مغازه های مختلف، به دلیل این که ماهیتی کاملا تجاری دارد و لازم است به نحو کاملا کاربردی طراحی شود، به جزییات محصول و همچنین امکانات در دسترس بستگی فراوانی دارد.
مزیت های نمای کامپوزیتی ساختمان چیست؟ درواقع نما مهمترین قسمت یک ساختمان است چراکه به آن شکل و روح می دهد و البته عایقی است در برابر حوادث طبیعی، گرما و سرما. از این ایده می توانید در دکوراسیون فروشگاه های شال و روسری، پوشاک مردانه و پسرانه و همچنین دیزاین و دکور مغازه فروش کیف و کفش استفاده نمایید. در این مرحله تمام جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم میشود؛ شما می توانید از نرم افزار اتو کد برای ترسیم نقشه دو بعدی استفاده کنید. پیش از مطالعه این ایده ها، لازم است بدانید که تمام این راهکارها با توجه به سه مورد بیان شده بالا قابل اجرا هستند و پیش از تصمیم گیری در خصوص هر کدام از این ایده ها، بایستی با معیارهای سنجش سه گانه فوق به دقت تطبیق داده شوند.
دکوراسیون اداری: از آن جایی که فضای کار و دکوراسیون داخلی تاثیر مستقیمی بر افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد، بنابراین چیدمان دکوراسیون اداری، نورپردازی محیط و کاربرد رنگ، انتخاب مبلمان باید با رعایت اصول و ضوابط علم دکوراسیون داخلی و معماری انجام شود. اگر قرار است یک کالای ارزان قیمت را با حداقل سود به مشتریان بفروشید، شاید لزومی به انجام هزینه های گزاف برای طراحی یک دکور لوکس و گران قیمت نباشد. و بسیاری نکات دیگر که بدون انجام دادن آن ها فروش خوبی را تجربه نخواهید کرد. خواهر پریشی، دنینگ رابرت و وینسنت فورکید، جویس کری، ویرسلر کلی، استفان بودین، جفری ژرژ، امیلیو تری، کارلوس د بستیگویی ،پتروزینو نینا، مونگیاردینو لورنزو، بلبل دیوید هیکس، کریس وولز و بسیاری دیگر از نوآوران روند تنظیم جهان در طراحی و دکوراسیون بودند. دومین مورد در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی مربوط به قیمت گذاری های محصولات است. همچنین ممکن است از کافهها، خانههای تاریخی، زندگی سازگار با محیط زیست باشند. اگر ظاهر سادهتر و شیکتری را برای قنادی خود ترجیح میدهید، فقط تصور کنید فضایی را طراحی میکنید که ممکن است در یک خیابان مجلل از تهران قرار گیرد. در اغلب مشاوره های طراحی دکور، ما هزینه هایی را که مالک فروشگاه یا صاحب کسب و کار در نظر دارد در کنار ایده ها، محصولات، کاربری های گوناگون و جزییات مربوط به معماری و ساختمان فروشگاه را در کنار هم قرار داده و تلاش می کنیم یک پاسخ ایده آل برای سوال “طراحی دکوراسیون فروشگاه به کمک دیزاین و چیدمان ویترین و دکوراسیون داخلی” به مالک ارائه کنیم.
قطعا شما بهتر از من می دانید که هر یک از انواع پوشاک نیازمند نوع خاصی از نمایش به مشتریان دکوراسیون داخلی مغازه شال و روسری هستند. برای دکور یک فروشگاه لباس مردانه که در فصل های سرد البسه گرمی مانند پالتو و کت مردانه را برای فروش عرضه می کند و در فصل های گرم به فروش لباس هایی مانند تی شرت می پردازد، لازم است که دکور مغازه به نحوی طراحی شود که انواع پوشاک امکان عرضه و ارائه به مشتریان را داشته باشند و از فضا نیز به نحو مناسب استفاده شود. تارگت می داند مشتریانی که برای خرید لباس شنا به فروشگاه آمده اند، احتمالاً به ضد آفتاب هم احتیاج دارند، بنابراین آن ها به طرز هوشمندانه ای محصولات مرتبط را در کنار هم قرار می دهند.
در صورتی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی مغازه MDF را در سر دارید، می توانید از نمونه های بسیار زیادی که تولید شده اند استفاده کنید یا از آن ها الهام گرفته و دکور مطابق با سلیقه خود را طراحی کنید. دقت کنید که مشتریان به محض ورود به مغازه علاقه زیادی به دیدن محصولات سمت راست خود دارد، پس قفسه هایی که در سمت راست درب ورودی در نظر گرفته می شود می بایست خلاقانه تر و در عین حال جذاب تر بوده و کاربری آسان تری داشته باشند. در رنگ بندی محصولاتی که در قفسه بندی سمت راست مغازه قرار میگیرند بهتر است از رنگهای اصلی استفاده شود.
تصور کنید در یک پاساژ پوشاک مردانه قدم می زنید و نهایت تفاوتی که در دکور ویترین و مغازه های پوشاک مشاهده می شود، چیدمان لباس های پشت ویترین و اکسسوری هایی ست که در دکوراسیون به کار رفته است. به رنگ های تونالیته قرمز، رنگ مشکی و طرح پارچه گلدار لباس مانکن نگاه کنید. بخش های بزرگی از دیوار فضای تجاری، با پارچه های نرمی که نماد اجناس فروشگاه هستند و با یک تونالیته خاص رنگی متناسب با فضا پوشش داده شده است. نه اینکه از آنها رد شده و به بخش بعدی برود. در هنگام اجرای طراحی دکوراسیون برای فروشگاه لوازم آرایشی، چیدمان و دکور داخلی باید طوری باشد که علاوه بر اینکه مخاطب حس خوبی را دریافت می کند؛ تمامی محصولات نیز قابل دیدن و قابل دسترس باشند. ضمن اینکه باید از هر وسیله و ابزاری که سبب از بین رفتن تمرکز وی شود اجتناب کند. باید بدانید که در واقع ویترین مغازه شما رابطی بین مغازه و محیط بیرون بوده و هر چقدر که این رابط بتواند ارتباطی قوی تر با مخاطبان بیرون برقرار نماید قطعا در میزان فروش شما نیز تاثیر گذار تر خواهد بود.
این کار مخصوصا برای مشتریانی که دارای همراه غیرمشتاق به خرید هستند، مفید خواهد بود. یک مانکن زن با اندامی زیبا ،اکسسوری هایی متناسب و چهره ای دوست داشتنی ممکن است یک المان جذاب برای جلب نظر خانم هایی باشد که برای خرید لباس به فروشگاه شما مراجعه می کنند، یک مانکن مرد با اندام ورزشکاری و لباس های لوکس، ساعت جیبی، سرآستین و کمربند لوکس و اکسسوری هایی شاخص احتمالا نظر جوانان مخاطب پوشاک فروشگاه شما را جلب می کند. نوع لباس ها و اکسسوری هایی که قرار است در این مکان برای فروش عرضه شود، قیمت تعیین شده، میزان لوکس یا متداول بودن کالا، فضایی که برای نمایش، ویترین، انبار کالا و پرو لباس در اختیار دارید، ساختار معماری فروشگاه و ده ها مورد کوچک و بزرگ دیگر، بایستی به دقت بررسی و در نهایت به یک طراحی ایده آل ختم شوند. از آن جایی که وسایل خرده ریز زیادی برای نمایش وجود دارد، هرچه ابعاد مکان بزرگ تر باشد بهتر خواهد بود.
و بهتر است لباس ها را به گونه ای در مغازه خود بچینید. یک راهکار عالی که می تواند دیزاین جذاب و متفاوتی در فروشگاه شما خلق کند، استفاده از اکسسوری ها و چیدمانی ست که با لباس های موجود ست شده اند. به طور معمول فقط یک یا دو رنگ از آن رنگ ها در خانه استفاده می شود تا از ایجاد هرج و مرج و درهم ریخته جلوگیری شود. استفاده از آجر نما برای مغازه و فروشگاه علاوه بر ایجاد زیبایی بصری مزایای دیگری نیز دارد که به طور مختصر به آنها می پردازیم. برای نمایش دادن هرچه زیباتر کالا ها مورد استفاده قرار می دهند. امروزه یکی از مسائل مهمی که می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشد، طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه است. همان گونه که گفته شد به کار گیری یک دکوراسیون جذاب در فروشگاه ها می تواند در افزایش جذب مشتری تاثیر بسزایی ایجاد کند. اگر مغازه کوچکی در اختیار دارید که یک بالکن یا انبار کوچک در طبقه بالا در دسترس دارد و نوع مشتریان و اجناس شما امکان رفت و آمد و آوردن یک جنس جدید را فراهم می کند شرایط شما با فروشگاهی که هیچ گونه انبار یا فضای نگهداری جانبی در اختیار ندارد و یا مغازه بزرگی که پشت فروشگاه را به انبار اختصاص داده است کاملا متفاوت است.
اما قطعا پرداخت هزینه برای یک طراحی و دیزاین خاص در یک فروشگاه با کالاهای ارزان قیمت، نه برای شما به صرفه است و نه پیام جذابی برای مخاطبان تان دارد. قطعا اگر کمی بیشتر فکر کنید ایده های بی نظیری مثل این به ذهن شما هم خواهد رسید. از جمله مشخص کردن سبک دکوراسیون؛ یکی از راه هایی که می توانیم سلیقه کارفرما را بدانیم این است که از کارفرما بخواهیم نمونه عکس هایی که دوست دارد را به ما نشان دهد تا ما با این کار متوجه می شویم که سبک کارفرما بیشتر در چه حوزه ای هست .در صورتی که کارفرما عکسی نداشت شما به عنوان مهندس مشاوره میتوانید چند نمونه عکس به کارفرما نشان دهید تا کارفرما یکی را انتخاب کند. یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی که پیش از طراحی دکواسیون فروشگاه پوشاک لازم است به دقت به آن توجه داشته باشید این است که چه میزان فضایی برای انبار کردن و چیدمان اجناس در اختیار دارید.
همان بخش مربوط به خودتان را بخوانید کافیست! برای آشنایی با سایر اصول طراحی دکوراسیون محیط کار ، اطلاع از موارد مهم در خرید مبلمان و سرویس چوب و غیره کافیست با مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید. در صورتی که بخواهید در این مرحله به فکر جزئیات و فنی باشید ذهن شما به اصطلاح قفل میشود . جزئیات کلیدی در طراحی شعب این برند مثل پارکت زمین و پنل های گرجستانی، با چندین مصالح و اثاثیه معاصر دیگر ترکیب شده. نشان می دهد که این برند در هر محله از رشد خود، به سطح بالاتری ترقی کرده و وارد دنیای معاصر شده، و همیشه جوانانی که به تازگی وارد بیست سالگی شده اند را به عنوان مشتری مورد هدف قرار داده. جی اف ار سی یکی از جدیدترین متریال ها برای نماسازی می باشد که به تازگی در نماسازی نمای مدرن تجاری هم کاربرد فراوانی پیدا کرده است. در زمینه 3 بعدی کردن نرم افزار های زیادی در بازار وجود دارند ولی یکی از قوی ترین نرم افزار ها تری دی مکساست. این فیلم سینمایی با بازی ادواردو لئو، استفانو فرسی، والریو اپریا و لیبرو د رینتسو؛ درباره تعدادی دانشمند ایتالیایی است که در یک شرکت تولید مواد دارویی فعالیت دارند.
به وجد آمده اند، به این نتیجه برسید که این محصول می تواند زندگی شما را شادتر کند و تصمیم به خرید آن بگیرید. از دیگر ویژگی های دکوراسیون مغازه همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد این است که متناسب با شرایط و موقعیت مغازه و نیاز مشتریان به نوع محصول یا اجناس فروشی طراحی می شود و این هماهنگی و تناسب در بازار تجارت بسیار حائز اهمیت است که طراحان دکوراسیون مغازه به آن توجه بسیار زیادی می کنند. در مورد پروژه های طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز، طراحی رستوران در تبریز، طراحی سایر فضاهای تجاری و به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی در تبریز، ایجاد کانسپت اصلی و مادر پروژه عنوان رویداد اصلی را یدک می کشد. در صورتی که آفتاب به وضوح و به طور مستقیم به داخل مغازه بتابد هم سبب خراب شدن شیرینی ها و هم سبب خارج شدن چربی دانه های آجیل از داخل دانه ها می شود که به هیچ وجه اتفاق خوبی نخواهد بود.
بدین وسیله تصوری از نور و جنب و جوش در یک فضای کوچک بوجود می آورید که باعث بزرگ تر جلوه دادن مغازه خواهد بود. میزان نور در دکوراسیون مغازه کوچک نباید زیاد باشد تا نور زیاد مشتری را خسته نکند. نورپردازی قفسهها برای جلوهی بیشتر محصولات داخل قفسه بسیار مهم است و نباید در دکور مغازه آرایشی نادیده گرفته شود؛ مخصوصا برای مغازههایی که از قفسههای تیره برای دکوراسیون آنها استفاده شده است. اما در بیشتر موارد با مسائلی از جمله هزینه بالا، عدم تناسب دکور و کاربردی نبودن آن مواجه خواهند شد. در تناسب با شیوه دیزاین و چیدمان نوارهای پارچه ای، رگال های چوبی نیز به صورت لایه لایه بر روی هم به عنوان مکانی برای قرار گرفتن لباس ها طراحی شده اند و یک جلوه بسیار جذاب و شیک ایجاد شده است. این ایده جذاب لازم است به دقت برای امکان اجرا، انتخاب بهترین لباس ها جهت نمایش در ویترین یا دکور و همچنین تطابق با سه نکته پیش از دکور که در بخش اول مقاله ذکر شده است بررسی شود.