آخرین وضعیت پرونده استرا از زبان فتح‌الله‌زاده

* هواداران پشت ما باشند، این یک مسئله ملی است
سه جلسه با تاج برگزار کردیم تا پول‌های ما در ای‌اف‌سی را پرداخت کنند. من باید 100 میلیارد تومان جور کنم تا پول استراماچونی پرداخت شود. تمام تلاشم را خواهم کرد و به هواداران نیز می‌گویم پشت ما باشند چراکه یک مسئله ملی در میان است. همه باید به هوش باشیم. اگر این پول پرداخت نشود، خدایی ناکرده با کسر امتیاز و حذف از آسیا مواجه می‌شویم.

* استقلال هیچ گاه اندازه فصل قبل پول نداشت
15 سال مدیرعامل بودم ولی در هیچ دوره‌ای مثل فصل گذشته استقلال پول نداشت. آقای قربان‌زاده سال قبل 500-400 میلیارد تومان به باشگاه استقلال داد ولی پول استراماچونی پرداخت نشد.


علی فتح‌الله‌زاده گفت که نمی توان یک تنه مشکلات استقلال را حل کرد و طلب استراماچونی را پرداخت کرد و دولت باید کمک کند.

آخرین وضعیت پرونده استرا از زبان فتح‌الله‌زاده

* به آقایان قالیباف و مخبر نامه زدم
من به آقای رئیس جمهور، مخبر، قالیباف و … نامه زدم و در این مسیر آقای سجادی هم کنار ما بودند که متاسفانه دچار حادثه شدند. تیم ما مشکلی ندارد و بازیکنان و هواداران خیال‌شان راحت باشد ولی تنها مشکل من 100 میلیارد تومان بدهی استراماچونی است. انصاف داشته باشید و بگذارید ما کارمان را بکنیم. 100 میلیارد تومان برای دولت پولی نیست که کمک کند. ما همین الان بخاطر دریافت یک وام، ماهیانه بیش از 8 میلیارد تومان قسط می‌دهیم.

* هواداران گفتند شماره حساب بدهید
هوادار ما یک هفته است می‌گوید به ما حساب بدهید تا کمک کنیم و اگر ما شماره حساب ندهیم، می‌گویند چرا منتشر نمی‌کنید تا به تیم کمک کنیم. اگر شماره حساب ندهیم و در آینده یک اتفاقی برای تیم بیفتد، ما را مقصر می‌دانند. امیدوارم پرونده استراماچونی حل شود.


کد خبر : 1872940 |
09 اسفند 1401 ساعت 01:46 |
1.8K بازدید |

0
دیدگاه

نمی‌توان مشکلات را یک تنه حل کرد، به قالیباف و مخبر نامه زدم

* گفتند 300 میلیارد در حساب است و هزار تومان هم نبود
روز اولی که آمدم، گفتند 300 میلیارد تومان در حساب باشگاه هست. فردای صبح همان روز به بخش مالی زنگ زدم و گفتم 50 میلیارد تومان برای پرونده استراماچونی پرداخت کنید تا مشکل‌ساز نشود که گفت از کجا؟! گفتم ندارید؟ گفت حتی یک هزار تومان هم نیست! علاوه بر این، 150 میلیارد تومان هم وام گرفته بودیم که باید اقساط آن را پرداخت می‌کردیم. باید مردانه آدم‌ها را مدیر کنید تا این کارها انجام نشود.

* علیه ما خبر غلط می‌زنند و از دو صفحه مجازی شکایت کردیم
صفحات مجازی به غلط علیه ما خبر می‌زنند. ما فقط می‌توانیم آی‌تی‌سی یک بازیکن (آمانوف) را صادر نکنیم ولی قانون فیفا می‌گوید هفت روز بعد که فیفا می‌تواند مجوز بازی او را بدهد ولی خبری مبنی بر شکست باشگاه استقلال در پرونده این بازیکن منتشر می‌شود. از دو صفحه مجازی شکایت کردیم و حکم جلب آنها را گرفتیم که یکی از آنها فراری است. از 6 صبح تا 12 شب در دفترم هستم و کار می‌کنم، اما علیه ما حاشیه ایجاد می‌کنند. ما 5 بازی پیاپی بردیم و بچه‌های ما و کادر فنی زحمت می‌کشند ولی همچنان اخبار نادرست منتشر کرده‌اند. بگذارید اگر نتیجه نگرفتیم، این مسائل را بگویید.

* اگر پول انتقال محبی را نمی دادیم، او باید به پرتغال بر می‌گشت
بحث محمد محبی را در نظر بگیرید که یک روزه حل کردیم. آقایان می‌گفتند پول را پرداخت کردند، اما متوجه شدم این کار انجام نشده است. از یک نفر پول گرفتم و یک روزه 240 هزار دلار به باشگاه سانتاکلارا پرداخت کردم. اگر این پول را نمی‌دادیم، باید علاوه بر دادن محبی به آنها، 600 هزار دلار هم غرامت باید پرداخت می‌کردیم. با این وجود، 90 هزار دلار به حساب باشگاه پرتغالی نشست و مابقی در یک حساب مشخص مانده که به همین دلیل سانتاکلارا به فیفا شکایت کرده است. ما هم با وکلای داخلی خودمان مستندات را به فیفا ارائه دادیم و روز دوشنبه فیفا گفت این بازیکن مشکلی برای ادامه حضور در استقلال ندارد ولی باید 147 هزار دلار بدهید تا در استقلال بماند. به این روش، قضیه محبی حل شد.

* ارگان ها و نهادها کمک کنند تا این مبلغ را پرداخت کنیم
امیدوارم نهادها و ارگان‌ها کمک کنند تا این پول را پرداخت کنیم. با وجود اینکه آقای سجادی دچار حادثه شدند و نمی‌توانند به ما کمک کنند، اما امیدوارم 30 اسفند به هواداران استقلال بگوییم این پرونده حل شد و پول استراماچونی را پرداخت کردیم. ته دلم این است که در این پرونده موفق خواهیم شد.

* اگر مطالبات را ندهیم، از آسیا حذف می‌شویم
ما باید 100 میلیارد تومان را تا دهم فروردین‌ماه به استراماچونی پرداخت کنیم. پارسال این مبلغ 40 میلیارد تومان و حتی یک ماه و نیم قبل 50 میلیارد بوده، اما باید مطالبات دیگر را می‌دادیم چون بازیکنان قصد داشتند اعتصاب کنند و دچار حاشیه شویم. اگر این مطالبات را ندهیم، قطعا از آسیا حذف می‌شویم. دولت به همه جا ارز نیمایی می‌دهد و همین مدل ارز را به ما هم بدهد چون بازیکن خارجی گرفتیم و می‌خواهیم به آنها بدهیم.

* اجازه نمی دهم تیم دچار مشکل شود
همین امروز پاداش دو بازی بازیکنان استقلال را پرداخت کردم و نمی‌خواهم تیم از این بابت دچار مشکل شود. بازهم تاکید می‌کنم اجازه نمی‌دهم تیم از نظر مالی دچار مشکل شود و برای آرامش تیم تلاش خواهم کرد، اما احتیاج به کمک داریم. استقلال افتخارات زیادی برای ایران آورده و حق دارد مسؤولان در این شرایط به آن کمک کنند.



منبع

* در مدیریت قبل، با 30 میلیارد پرونده استراماچونی بسته می‌شد
وضعیتی داریم که هر روز دلار جابجا می‌شود. در دوره مدیریت قبلی اگر 30 میلیارد می‌دادیم، پرونده استراماچونی بسته می‌شد یا حتی اگر هر کدام از مدیران قبلی 20 درصد می‌دادند، درست می‌شد و الان به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. طی سه ماه و نیم اخیر 160 میلیارد تومان پول آوردم که یا قرض کردم یا آورده داشتم. من برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه، 300 هزار دلار پول دادم و تا امروز یک میلیون دلار، پول را برای باز کردن پنجره، مطالبات کادر فنی، بازیکنان خارجی، محمد محبی و … را دادم. 80 میلیارد تومان هم پول بازیکنان را پرداخت کردم.

* با یک اسپانسر صحبت کردم و قرار است خبر بدهد
با یک شرکت صحبت کردم تا اسپانسر شود و تا دو روز آینده پاسخ خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد و مشکلی بابت حضور اسپانسر به وجود نیاید، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

* جمع قرارداد 4 میلیاردی به 32 میلیارد رسید
قرارداد سه ساله یک بازیکن در استقلال به ترتیب یک میلیارد، یک و نیم میلیارد و دو میلیارد تومان بود که آقایان فصل گذشته قرارداد او را چهار ساله کردند و جمع آن را به 32 میلیارد تومان رساندند! چرا این کار انجام شد؟ بر چه اصولی این کار انجام شده و طبق کدام بحث اقتصادی؟ آن بازیکن زیر 25 سال است و در چهارمین فصل قراردادش، بزرگسال خواهد شد. وقتی قرارداد بستند، نمی‌گفتند شاید سرمربی در آینده او را نخواهد؟

* اگر کسی بتواند کمک کند، کنار می کشیم
ما هشت امتیاز عقب افتادیم ولی در کوتاه‌ترین مدت خودمان را رساندیم و در پنج بازی با نتایج پر گل برنده شدیم، اما بازهم ما را اذیت کردند و با انتشار اخبار نادرست می‌خواهند تیم را دچار حاشیه کنند. من این باشگاه را دوست دارم ولی نمی‌شود که همیشه مدام به آن بچسبم. اگر بدانم کسی می‌تواند به جای من کمک کند، والله کنار می‌شوم و او را کمک خواهم کرد.

* نمی شود یک تنه مشکلات را حل کرد
من به وعده‌هایی که داده بودم، عمل کردم ولی یک تنه نمی‌شود پرونده استراماچونی را حل کرد. ما می‌خواهیم ارز نیمایی به ما بدهند چراکه میلیون‌ها هوادار داریم و در صورت پرداخت این ارز به ما، مشکل حل خواهد شد. عدد اولیه استراماچونی 10 میلیارد تومان بود که الان به 100 میلیارد تومان رسیده است.

* اگر شفر را نگه می داشتیم قهرمان می شدیم
معتقدم همان سال هم اگر شفر را نگه می‌داشتیم، قهرمان می‌شد که این کار را نکردیم. من اطمینان می‌دهم تیم ما تا پایان فصل مشکل مالی ندارد و همه عوامل به خوبی کارشان را انجام می‌دهند، اما باید مشکلی که از گذشته به ما رسیده را حل کنیم. امیدوارم در پرونده استراماچونی کمک شود چون این پرونده از حیطه اختیارات من خارج است و به تنهایی قابل حل نیست. من باعث این شرایط نیستم ولی با تمام توان تلاش می‌کنم این موضوع حل شود.

* اولین دستورم پرداخت طلب استراماچونی بود
من حرفه‌ای هستم و اولین دستورم پرداخت 50 میلیارد تومان به استراماچونی بود ولی به یکباره گفتند در حساب باشگاه هیچ پولی نیست. در حالی که در زمان ورودم به استقلال، گفتند 300 میلیارد وجود دارد.

* 100 میلیارد طلب استراماچونی مشکل ایجاد می‌کند
من اگر بازیکن بگیرم نهایتا 10 میلیارد پول او است، اما طلب استراماچونی 100 میلیارد تومان شده و باید این موضوع را مدنظر قرار داد. ما بالاترین رقم را با پرداخت مطالبات و پاداش‌ها دادیم و تا آخر فصل هم همه این مباحث را جمع و جور می‌کنم، اما این 100 میلیارد تومان برای من مشکل ایجاد می‌کند. بازیکن حاشیه خلیج فارس چند صد میلیارد تومان پول می‌گیرد و ما هم باید از طریق دولت حمایت شویم تا این مطالبات را پرداخت کنیم.

* ایجنت یامگا 260 هزار دلار می خواهد
حداکثر مبلغی که ایجنت یک بازیکن باید بگیرد، 10 درصد است، اما با وجود اینکه مبلغ قرارداد یامگا 300  هزار دلار است، چطور 260 هزار دلار باید به ایجنت او پرداخت کنیم؟ چرا به این شکل قرارداد بستند؟ یک میلیون دلار در مدت کوتاه حضورم در استقلال پرداخت کردم که این کار کمی نیست.

به گزارش “ورزش سه”، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال یک بار دیگر مهمان برنامه فوتبال برتر بود و دوشنبه شب در گفتگو با محمدحسین میثاقی، صحبت های مختلفی را درباره وضعیت استقلال به زبان آورد. او در ابتدا گفت: فردای روزی که آمدم، گفتم نمی‌دانستم شرایط باشگاه به این شکل است و بدهی تا این اندازه وجود دارد. من روز اول گفتم اگر کسی می‌تواند این شرایط استقلال را درست کند، من کنار خواهم رفت. گفتم اگر کسی ادعا می‌کند پولدار است، من او را به وزیر معرفی می‌کنم تا مدیرعامل شود. من اگر الان بگویم نیستم، می‌گویند ترسیده است.