ارسلان و سرطلایی‌ها، عالیشاه و عابدزاده!

به گزارش ورزش سه، همه دوست دارند بهترین نمایش خود را در دربی داشته باشند؛ در ویترین بزرگی که تماشاچی حداکثری دارد و گاهی خاطراتش تا سال‌ها باقی می‌ماند. با این حال شهرآورد شماره101 که چهارشنبه برگزار خواهد شد، حاوی برخی انگیزه‌های مضاعف جانبی هم هست. مرور برخی از این انگیزه‌ها می‌تواند خالی از لطف نباشد.


کد خبر : 1940596 |
08 خرداد 1402 ساعت 08:46 |
2.1K بازدید |

0
دیدگاه

رکوردهای ویژه دربی 101

بدون شکست بمان
امید عالیشاه در 12دربی حاضر بوده و هرگز طعم شکست را نچشیده است. کاپیتان پرسپولیس که امسال جام قهرمانی را بالای سر برد، حتما علاقه‌مند است این روند را حفظ کند. او در دربی برگشت لیگ به بازی گرفته نشد اما درصورتی که چهارشنبه به میدان برود و تیمش بازنده نباشد، نامش همچنان به‌عنوان کم‌باخت‌ترین بازیکن دربی محفوظ باقی خواهد ماند. این رکورد قبلا در اختیار احمد عابدزاده بود.

اعاده‌حیثیت کن
استقلال از نظر تاریخی در جدال با رقیب سنتی در یکی از بدترین دوره‌های ممکن به سر می‌برد. این تیم در 27دربی آخر تهران موفق به کسب 2برد در برابر پرسپولیس شده و البته 2دیدار را هم بعد از تساوی در زمان عادی مسابقه، در ضربات پنالتی به سود خود به پایان برده است. آبی‌ها برای اعاده حیثیت و ترمیم این روند نیاز دارند بازی چهارشنبه را ببرند و حتی‌المقدور این کار را در جریان بازی انجام بدهند.

کلین‌شیت کن و ببر
حسین حسینی به‌عنوان سنگربان و کاپیتان استقلال آمار ناامیدکننده‌ای در دربی‌های تهران دارد. اگرچه او با توفیق در 2دربی حذفی و موفقیت در ضربات پنالتی به یاد آورده می‌شود اما هنوز نتوانسته در جریان بازی طعم پیروزی بر حریف سنتی را بچشد. حسینی همچنین در شهرآوردها فقط 2مرتبه موفق به ثبت کلین‌شیت شده که واقعا کم است.

منبع: همشهری



منبع

به اسطوره‌ها نزدیک شو
علیرضا بیرانوند که این فصل شرایط خوبی داشته و دستکش طلایی را هم برده، سابقه 6بار کلین‌شیت در دربی را دارد. از این نظر او پشت سر 2دروازه‌بان اسطوره‌ای سرخابی‌ها یعنی مهدی رحمتی و احمدرضا عابدزاده به‌ترتیب با 9 و 8 کلین‌شیت قرار گرفته و فرصت دارد یک گام دیگر به آنها نزدیک شود.

1857282

گل بزن و برو بالا
بهترین گلزن فعال دربی تهران، امیرارسلان مطهری است؛ بازیکنی که سابقه 4بار گشودن دروازه قرمزها را دارد و البته در شهرآورد برگشت لیگ به شکل عجیبی بازی را از روی نیمکت شروع کرد. او درصورتی که فقط یک گل دیگر بزند، کنار علی جباری، غلامحسین مظلومی و مهدی هاشمی‌نسب در رده سومین گلزن برتر دربی تهران قرار خواهد گرفت؛ پس از صفر ایرانپاک 7گله و حسین کلانی 6گله.بازیکنانی که نامشان در فوتبال ایران با لقب سرطلایی گره خورده است.

1856180


دربی101 از چند نظر برای سرخابی‌ها اهمیت مضاعف دارد؛ برخی انگیزه‌های خاص را مرور کرده‌ایم

ارسلان و سرطلایی‌ها، عالیشاه و عابدزاده!

گربه‌سیاه بمان
عیسی آل‌کثیر در این سال‌ها گل‌های مهمی برای پرسپولیس زده که از آن جمله می‌توان به 2گل 3امتیازی او در دربی‌های تهران اشاره کرد؛ 2گلی که هر دو به قهرمانی سرخپوشان در لیگ کمک کرد. از این نظر عیسی به گربه‌سیاه استقلالی‌ها تبدیل شده و طبیعتا سخت علاقه‌مند است این عنوان را
برای خودش نگه دارد. آل‌کثیر با فرم خوبی به دربی رسیده است.