امین میرزازاده؛ مأموریت غیرممکن در سنگين وزن

*عنوان قهرمانی برای ایران حفط خواهد شد؟
بعد از اینکه امین میرزازاده در سخت ترین جدول ممکن در المپیک توکیو قرار گرفت و با شکست مقابل دو تن از بهترین فوق سنگین های تاریخ یعنی میجیان لوپز و رضا کایالپ از رسیدن به مدال بازماند و به عنوان پنجمی رسید، جهانی اسلو را نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داد تا علی اکبر یوسفی جایگزین او شود؛ اتفاقی که در نتیجه آن یوسفی توانست نخستین طلای تاریخ فوق سنگین کشتی فرنگی ایران در جهان را به دست آورد. میرزازاده نیز راهی بلگراد و رقابت های امیدهای جهان شد که او نیز به مدال طلا دست پیدا کرد تا عنوان قهرمانی جهان در هر سه رده سنی را در کارنامه خود داشته باشد. این دو کشتی گیر امسال در تورنمنت تورلیخانوف مقابل یکدیگر قرار گرفتند که میرزازاده موفق شد 2 بر 2 به پیروزی برسد اما شکست او در دیدار پایانی مقابل عثمان ییلدیریم باعث شد تا این وزن تنها وزنی باشد که محمد بنا تصمیم به برگزاری انتخابی رو در رو در آن می گیرد. کشتی گیر گتوندی که راه پیروزی بر یوسفی را به خوبی بلد است، این بار نیز توانست با نتیجه 1 بر 1 قهرمان جهان را شکست دهد تا بالاخره راهی رقابت های جهانی شود؛ به این امید که صربستان این بار نیز برای او خوش یمن باشد و بتواند تبدیل به نخستین کشتی گیر مرد تاریخ شود که در هر 4 رده سنی به عنوان قهرمانی جهان می رسد.

*سایر مدعیان
صباح شریعتی آذربایجانی که در المپیک ریو به مدال برنز دست پیدا کرد، مهم ترین چهره بدون سید این وزن است. این کشتی گیر ایرانی الاصل که پس از 4 سال در رقابت های جهانی شرکت خواهد کرد، امسال در جام متئو پلیکونه نایب قهرمان شد و در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز عنوان سوم را کسب کرد. دیگر مدعی این وزن، داوید اواساپیان ارمنستانی است که سال گذشته در رقابت های امیدهای جهان به عنوان نایب قهرمانی رسید. همچنین می توان به نفراتی مانند منگ لینگ جه از چین، علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان و اولکساندر چرنتسکی از اوکراین نیز اشاره کرد.



منبع

*میرزازاده و کاجایا در بالای جدول
امین میرزازاده با 29400 امتیاز در رتبه چهاردهم رنکینگ وزن 130 کیلوگرم قرار دارد و سید هشتم را در اختیار گرفته تا حریف احتمالی او در مرحله یک چهارم پایانی، یاکوبی کاجایا از گرجستان و سید شماره یک این وزن باشد. نایب قهرمان المپیک توکیو که در جهانی اسلو نیز به مدال برنز رسید، در سال جاری به هیچ عنوان عملکرد قابل قبولی نداشته و پس از شکست 8 بر صفر مقابل علی اکبر یوسفی در تورنمنت تورلیخانوف، در قهرمانی اروپا نیز 4 بر 1 مغلوب فرانز ریشتر آلمانی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. اسکار مارویک نروژی نیز که سال گذشته موفق شد در کشور خودش به مدال برنز دست پیدا کند و نروژ را پس از 7 سال به مدال جهانی برساند، سید پنجم این وزن است که در تنها رقابت مهم امسال خود در جام متئو پلیکونه پنجم شده است. در قرعه مقابل مارویک، مانتاس کیستاتاس لیتوانیایی قرار دارد که مدال نقره جوانان و مدال برنز امیدهای جهان در کارنامه او به چشم می خورد.

*رضا کایالپ به دنبال طلای پنجم
رضا کایالپ ترکیه ای که 4 بار قهرمان جهان شده اما در سه المپیک پیاپی و هر بار با شکست برابر لوپز کوبایی از رسیدن به مدال طلای المپیک بازمانده است، سید دوم این وزن را به خود اختصاص داده و پس از غیبت در جهانی اسلو، به دنبال این است تا پنجمین مدال طلای خود را در بلگراد کسب کند. او که امسال پس از شکست عجیب مقابل بکا کاندلاکی، در قهرمانی اروپا و جام متئو پلیکونه به عنوان قهرمانی رسید، احتمالاً برای صعود به نیمه نهایی در مقابل آلین الکسیوک رومانیایی قرار خواهد گرفت.  یاسمانی آکاستای شیلیایی که پارسال هم در توکیو هم در اسلو به مقام پنجم رسید و نیز مومینجون عبدالله اف ازبکستانی، دیگر کشتی گیران حاضر در نیمه پایینی جدول هستند.


رقابت های وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روزهای 21 و 22 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و امین میرزازاده نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

 امین میرزازاده؛ مأموریت غیرممکن در سنگين وزن

به گزارش “ورزش سه”، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی خواهیم پرداخت که در روزهای 21 و 22 شهریورماه انجام خواهد شد.


کد خبر : 1842776 |
17 شهریور 1401 ساعت 21:29 |
7.7K بازدید |

3
دیدگاه

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی فرنگى در صربستان(بخش دهم)؛