اگر او بهترین بازیکن دنیا نشد ما را به زندان بیندازید!

اما نکته جالب در خصوص این مربی مطرح فوتبال پایه در کرواسی، این است که پولدروگاچ در آن زمان روی کاغذی به بازیکنانی که مربیگری می کرد نوشت که کدام بازیکن را به او یادآوری کردند. خب، بعضی ها کواچیچ را کنار اسمشان داشتند، بعضی ها بوفون… و کنار نام یوشکو گواردیول نوشته شده بود: فن‌دایک!


کد خبر : 1857262 |
13 آذر 1401 ساعت 12:49 |
5.1K بازدید |

0
دیدگاه

البته او دوست ندارد زیاد در مورد خودش صحبت شود و بیشتر علاقه دارد کار گواردیول دیده شود: من در آن داستان مهم نیستم. یوشکو مهم است. فقط در آن سال ها او را با ارزش های آن موقعیت آشنا کردم، او را راهنمایی کردم. همین. یوشکو همیشه یک “شماره یک” واقعی بود، پسری با شخصیت و اعتماد به نفس باورنکردنی.

اما ماجرای جالب در خصوص این بازیکن، تغییر پست او در پانزده‌سالگی از وینگر به دفاع است. جایی که مربی رده‌های سنی دینامو با یک تغییر به موقع، مسیر فوتبالی این بازیکن را تغییر داد.

دالیبور پولدروگاچ، مربی‌ای بود که گورادیول را به قلب دفاع برد تا یکی از برترین ستاره‌های تدافعی امروز فوتبال دنیا از کرواسی باشد. او در مورد این اتفاق می‌گوید: اگر یوشکو روزی به یکی از بهترین مدافعان جهان تبدیل نشود، آن وقت من فوتبال و مربیگری را کنار می گذارم و همه ما که او را پرورش دادیم و آنهایی که مربی او بودند باید زندانی شویم!

او که عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیم لایپزیگ داشت، مطابق انتظار با حضور در تیم ملی کرواسی هم به نمایش خوبش ادامه داد و از ارکان اصلی صعود کرواسی به دور حذفی جام جهانی بود.

او این طور در مورد استعدادی که پرورش داده ادامه می‌دهد: جدا از استعداد بدنی زیاد، او به کاری که انجام می داد ایمان زیادی داشت. به سادگی بگویم این نبوغ در DNA اوست. چیزی که من به طور ویژه می خواهم بر آن تأکید کنم این واقعیت است که یوشکو یک اسفنج واقعی است. او هر چیزی را که نیاز دارد، هر توصیه ای، هر کاری، هر چیزی که گفته می شود جذب می کند، همه چیز را به سریع ترین شکل ممکن دنبال می کند. حتی آن زمان هم مشخص بود که او توانایی فوق العاده ای دارد. این در مورد تصحیح خطای فوق العاده سریع است. اگر اشتباه می کرد بلافاصله در یک ثانیه همه چیز را اصلاح می کرد. می توان گفت که او بازیکن بزرگی خواهد شد. یک داستان داخلی بین ما دو نفر وجود دارد، من چیزی به او گفتم که می خواهم راز بماند، چیزی در مورد آینده شغلی او. من فقط اشاره می کنم که او به این سمت می رود(احتمالا منظور او بهترین شدن است)



منبع

به گزارش “ورزش سه” یوشکو گواردیول، ستاره خط دفاعی تیم ملی کرواسی به یکی از بازیکنان پرسوژه جام جهانی قطر تبدیل شده است. مدافع تنها بیست ساله کرواسی که بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان دنیا مدعی‌اند به زودی به گران‌ترین مدافع جهان تبدیل خواهد شد.


تعریف و تمجید‌ها از ستاره خط دفاعی کرواسی بازی به بازی فزونی می‌گیرد.

اگر او بهترین بازیکن دنیا نشد ما را به زندان بیندازید!