ایران، یادآور خاطره 40 سال پیش انگلیس

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران مثل دوره گذشته جام جهانی، در این دوره نیز با دو تیم اروپایی همگروه شده ولی تیم سوم برخلاف روسیه، به جای قاره افریقا از قاره امریکاست. شاگردان کی‌روش فردا اولین دیدار خود در دور گروهی را مقابل انگلیس برگزار خواهند کرد؛ تیمی که در طول ادوار قبلی جام جهانی تنها یک بار مقابل حریفی از آسیا به میدان رفته است.

به این ترتیب بازی با ایران در اولین روز جام جهانی 2022 می تواند یادآور خاطره‌ای دور از چهار دهه قبل‌تر برای تیم ملی انگلیس باشد. این تیم تک تقابل خود با حریفان آسیایی را با پیروزی پشت سر گذاشته اما قطعا ایرانِ فعلی با کویتِ آن دوران که به عنوان حریفی آسیایی مقابل انگلیس قرار گرفته بود، تفاوت های بسیار زیادی دارد و شاگردان ساوت‌گیت باید برای تک تک لحظات کار برنامه داشته باشند.


تیم ملی انگلیس بعد از 40 سال مقابل حریفی از قاره آسیا به میدان خواهد رفت.

ایران، یادآور خاطره 40 سال پیش انگلیس

در سمت مقابل، ایران 6 بار در تقابل با اروپایی‌ها در جام جهانی متحمل 6 شکست شده و در دو بازی نیز مساوی کرده است. انگلیس به پشتوانه دیداری که از زمان آن خیلی می گذرد به دنبال تجدید بردهای خود مقابل حریفی از آسیا است. ایران در این دیدار به دنبال اولین برد تاریخ خود مقابل حریفی اروپایی تلاش خواهد کرد و انگلیس نیز به دنبال تکرار پیروزی 40 سال قبل مقابل حریفی از قاره آسیاست.



منبع


کد خبر : 1854383 |
29 آبان 1401 ساعت 08:13 |
195 بازدید |

0
دیدگاه

شاگردان کی‌روش اولین برد اروپایی را می‌خواهند

اگر قرعه‌کشی جام جهانی 1982 به گونه دیگری رقم می خورد و در آن دوره کویت با انگلیس همگروه نمی شد،حالا ایران به اولین حریف آسیایی سه شیرها در تاریخ جام جهانی تبدیل می شود. آنها اما 40 سال پیش در دور گروهی جام جهانی به مصاف کویت رفتند و توانستند این تیم را با نتیجه 1-0 شکست دهند.