این زنان را از لیگ کنار نگذارید


کد خبر : 1836072 |
09 مرداد 1401 ساعت 13:59 |
223 بازدید |

0
دیدگاه

ذوب آهن و مشکل اختلاف نیم درصدی

به گزارش “ورزش سه” این روزها خبرهای زیادی در خصوص انحلال تیم‌های فوتبال زنان شنیده می‌شود، اما پُر سر و صداترین اخبار مربوط به تیم فوتبال زنان ذوب آهن است.
مدیران ذوب‌آهن از عدم همکاری فدراسیون و سازمان لیگ گله دارند و از سوی دیگران مسئولین فدراسیون نیز مسئولیت این انحلال را بر عهده‌ی باشگاه ذوب‌آهن می‌دانند.این اتفاق بهانه‌ای برای بررسی ابعاد این پرونده بعد از شنیدن صحبت‌های هر دو طرف ماجرا بود:

اعتراض ذوب آهن :
ذوب‌آهن مدعی است که این نیم درصد هزینه‌های بخش زنان این باشگاه را پوشش نمی‌دهد، آنها می‌گویند سازمان لیگ همانند گذشته همان ۵ درصد را کسر کند و ۳ درصد را برای هزینه‌کردن در بخش زنان به ما بازگردانند.

*قانون حق ثبت نام 
در سال‌های گذشته از مبلغ قرارداد بازیکنانِ یک تیم ۵ درصد تحت عنوان حق ثبت نام از سوی سازمان لیگ کسر می‌شد، این مبلغ صرف هزینه‌های هیئت استان مربوطه، فدراسیون و سازمان لیگ می‌شود.
اما برای تیم‌هایی که در بخش زنان نیز تیم‌داری می‌کردند مثل ذوب‌آهن و سپاهان، استثنائی وجود داشت، سازمان لیگ از مجموع این ۵ درصد ۳ درصد را به این باشگاه‌ها باز می‌گرداند تا صرف هزینه‌های تیم‌های زنان خود کنند.
اما با افزایش چند برابری رقم قرارداد بازیکنان، سازمان لیگ حق ثبت نام ۵ درصدی را به نیم درصد کاهش داد تا بدین ترتیب باشگاه‌ها و بازیکنان مجبور به پرداخت رقم‌های چند صد میلیونی به این سازمان نشوند.
سازمان لیگ همچنین اعلام کرده است باشگاه‌هایی که در بخش زنان تیم‌داری می‌کنند موظف به پرداخت این نیم درصد نمی‌باشند و ذوب‌آهن، سپاهان و ملوان می‌توانند این مبلغ را در بخش زنان هزینه کنند.


انحلال تیم زنان ذوب آهن چگمونه رخ داده است؟ ورزش سه این موضوع را بررسی می‌کند.

پاسخ سازمان لیگ:
سؤال اول؛ به جز ۳ تیم ذوب‌آهن، سپاهان و ملوان، سایر باشگاه‌های لیگ برتری در بخش زنان تیم ندارند، چرا آنها باید با پرداخت حق ثبت نام ۵ درصدی جور تیم‌داری ۳ تیم دیگر را بکشند؟
سؤال دوم؛ چرا مسئولین ذوب‌آهن با مدیریت هزینه‌های بخش مردان این ۳ درصد را خودشان در مجموعه ذوب‌آهن برای تیم زنان کنار نمی‌گذارند؟ و ۲ درصد باقی‌مانده را نیز صرفه‌جویی نمی‌کنند؟
سؤال سوم؛ به جز ۳ تیم سپاهان، ذوب‌آهن و ملوان، ۹ تیم دیگر در لیگ برتر زنان حضور دارند، این تیم‌ها در بخش مردان در لیگ برتر نماینده‌ای ندارند و طبیعتا هیچ درصدی از سوی سازمان لیگ به آنها بازگردانده نمی‌شود، مسئولین این باشگاه ها چطور در فوتبال زنان تیم‌داری می‌کنند؟
سؤال چهارم: اگر مشکل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است، چرا این باشگاه تصمیم به انحلال تیم‌های هندبال و بسکتبال گرفته است؟



منبع