برانکو: کاشف بازیکنی هستم که ۱۰۰ میلیون یورو می‌ارزد

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد عملکرد محرمی در دینامو اینطور نظر می‌دهد: «او در دینامو خیلی کم استفاده شد و این نظر من است. او پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و هنوز هم می‌تواند یک انتقال خوب داشته باشد. یک مدافع مدرن و بازیکن باشگاه‌های بزرگ است، او می‌تواند در سطح بالایی بازی کند زیرا سریع و مسئولیت پذیر است. اما خوشحالم برای آن گل در دینامو، برای پسر استثنایی با شخصیتی عالی، او حتی بعد از این همه سال تسلیم نمی‌شود و در حال حاضر برای پنجمین سال در دینامو حضور دارد. زیباترین چیز برای من این بود که شور و شوق هم تیمی‌های او را ببینم، آنها مشخصا صادق [محرمی] را بسیار دوست دارند.»

این گل توجه مهمترین رسانه فوتبالی کرواسی، vecernji، را هم به خود جلب کرد و آنها به سراغ برانکو ایوانکوویچ رفتند که او را به پرسپولیس بُرد و سپس هم مقدمات انتقالش به کرواسی را فراهم کرد.

ایوانکوویچ در واکنش به این سوال که آیا همچنان نظرش این است که محرمی 10 میلیون یورو می‌ارزد؟ اینطور پاسخ می‌دهد: «برای من با اینکه کم استفاده شده بود، خرید قابل توجیهی شد.» اما بخش بعدی صحبتهای برانکو، از یک ماجرای جالب پرده برمی‌دارد. پیشنهاد او به دیناموزاگرب برای جذب مهدی طارمی که با مخالفت این باشگاه همراه شد.

آیا او مثل طارمی یک ستاره است؟ برانکو اینطور پاسخ می‌دهد: «نه، او پسر بسیار متواضع و کم حرف است، مثل طارمی در شبکه‌های اجتماعی فعال نیست، یک پسر معمولی است که همه به او احترام می گذارند. اما ستاره‌ای مثل طارمی نیست.»



منبع

برانکو در مورد ظهور محرمی در سطح اول فوتبال آسیا می‌گوید: «در 20 سالگی او را در یک بازی لیگ قهرمانان قرار دادم، سپس یک ملی پوش را از تیم بیرون کردم چون به محرمی و ویژگی های او اعتقاد داشتم. او اخلاق کاری و حرفه‌ای دارد.» اشاره برانکو به نیمکت‌نشینی رامین رضاییان در لیگ شانزدهم و استفاده از صادق محرمی است که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

1879005

برانکو در دفاع از عملکرد محرمی ادامه می‌دهد: «با این حال هیچ مربی نمی تواند از محرمی گله کند، او آنقدر که من فکر می‌کردم بازی نکرد اما در فاز اول استویانوویچ فیکس بود. خوب، بیشچان اکنون برای هر دو مدافع خود جا پیدا کرده است، ریستوفسکی یک استاپر عالی بازی می کند و محرمی در سمت راست است. اما به یاد داشته باشید که محرمی چگونه در آن مسابقه در اسپلیت بازی کرد، او فوق العاده بود. یادم می‌آید که بعد از آن بازی بزرگش، سرمربی هایدوک گفت محرمی می‌تواند در بارسلونا بازی کند.»

* چگونه او ابتدا به دینامو آمد؟ می‌دانیم که شما هم در آن انتقال نقش داشتید.
برانکو: دستهایم را روی هم گذاشته بودم، او را به مامیچ توصیه کردم، کلیپ فرستادم، بعد مامیچ با من تماس گرفت و خوشحال بود و ولاک، دستیارش، برای تماشای او در چند مسابقه به ایران آمد اما در نهایت همه چیز به عهده نماینده محرمی و دینامو بود.

* چطور هیچ وقت در پرسپولیس و تیم ملی گل نزد؟
برانکو: گلزنی از پست مدافع خیلی آسان نیست، حالا او کمی بیشتر خودش را آزاد کرده و توانایی هایش را نشان داده است. احتمالاً از این گل‌ها برای او بیشتر خواهد بود.


کد خبر : 1939487 |
03 خرداد 1402 ساعت 01:19 |
5.4K بازدید |

4
دیدگاه

مصاحبه تمجیدآمیز ایوانکوویچ درباره طارمی؛

این شاید ناگفته جالب ایوانکوویچ باشد که تاکنون به زبان نیاورده بود. طارمی در پایان لیگ چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم در مسیر جدایی از پرسپولیس قرار داشت اما هرگز دیناموزاگرب به عنوان یکی از مقاصد احتمالی او معرفی نشد که حالا مشخص شده به دلیل مخالفت باشگاه آبی‌پوش کرواسی بوده است. به هر حال شاید اگر آنها به جای ریزه اسپور، الغرافه و ریوه‌آوه طارمی را جذب می‌کردند، حالا او سرنوشت متفاوتی داشت و شاید دینامو هم به سودی سرشار از فروش این بازیکن رسیده بود.


برانکو ایوانکوویچ از پیشنهادی پرده برداشته که اگر با موافقت طارمی همراه می‌شد، مسیر فوتبالی او را تغییر می‌داد.

برانکو: کاشف بازیکنی هستم که 100 میلیون یورو می‌ارزد

با این حال گلزنی این هفته صادق محرمی در اسپورت لیگ کرواسی، تعجب بیشتری را برانگیخت. این نخستین گل محرمی بود که 212 بازی در تیمهای بزرگسالان انجام داده اما نوبت گلزنی‌اش به این فصل و دیدار حساس دینامو با ریه‌کا افتاد. این گل حتی با واکنش جالب بازیکنان دینامو نیز همراه شد و آنها به جشن خوشحالی مدافع راست ایرانی خود پیوستند.

به گزارش “ورزش سه”، در هفته‌های اخیر لژیونرهای ایرانی عملکرد خوبی در ترکیب تیم خود داشته‌اند و در این بین بهترین نمایش متعلق به مهدی طارمی بوده است. بازیکنی که با چهار گل آمار گلزنی خود را به عدد 21 رساند و بر صدر جدول گلزنان تکیه زد.

او توضیح می‌دهد: «خب من به آنها پیشنهاد مهاجم هم دادم و مهدی طارمی که  الان بهترین گلزن لیگ پرتغال است (مثلاً در این فصل 21 گل برای پورتو به ثمر رساند) را معرفی کردم اما وقتی به کسی در اروپا از ایران پیشنهاد می دهید، می‌گوید نه! البته یکی شما را باور می‌کند…»

1879006