بیانی: استقلال در لیگ قهرمان نشده و انگیزه بیشتری دارد

*یک فینال حساس بین استقلال و پرسپولیس داریم، کدام تیم قهرمان می‌شود؟
هر دو تیم قابل احترام هستند و بازی استقلال و پرسپولیس با تمام بازی‌ها فرق دارد. خودم بیش از ده دربی بازی کردم و تماشاگران فشاری که می‌آورند به بازیکن استرس می‌دهد. برخی تماشاگران می‌گویند کل فصل ببازید اما این بازی را ببرید. این بازی مثل سال ۶۹ است که ما با پرسپولیس در فینال جام قدس بازی کردیم و دو بر یک بردیم و با استقلال قهرمان شدیم. استقلال در این بازی چون جام لیگ را نگرفته انگیزه بیشتری دارد.


کد خبر : 1940099 |
06 خرداد 1402 ساعت 06:30 |
489 بازدید |

0
دیدگاه

داوران خودمان بهتر از خارجی‌‌ها هستند؛


شاهرخ بیانی معتقد است انگیزه استقلال برای قهرمانی در حذفی بیشتر است و این تیم همانند سال ۶۹ در فینال قهرمان خواهد شد.

بیانی: استقلال در لیگ قهرمان نشده و انگیزه بیشتری دارد

*ساپینتو را در این فصل چطور دیدید؟
او عالی بوده. مربی همه کارش فنی نیست بلکه بحث روحی-روانی هم هست و از این لحاظ شنیدم با بازیکنان خیلی خوب است. اگر او سال بعد در فوتبال ما باتجربه شود، کارایی‌اش بیشتر می‌شود. استقلال می‌توانست باز هم بازیکن بگیرد و کمکش نکردند. تا دو، سه بازی آخر کسی فکر نمی‌کرد استقلال قهرمان نشود.

*بازیکنان استقلال می‌گفتند داور خارجی برای دربی بیاوید.
من فکر می‌کنم داوران خودمان خیلی بهتر از خارجی‌ها هستند. VAR بیاید مشکل ما حل می‌شود.

*با وجود همه این اتفاقات برای پرسپولیس تونل قهرمانی زدید.
باید در فوتبال احترام باشد. در زمین فوتبال نود دقیقه جنگ و رقابت است ولی بعد از بازی رفاقت و احترام است. در خارج هم همین است و بعد از بازی به هم خسته نباشید می‌گویند چون فوتبال ادامه دارد و دوباره چشم تو چشم می‌شویم.

*برخی معتقد بودند در دربی قبلی خیلی از بازیکنان تجربه بازی دربی با تماشاگر را نداشتند و این موضوع باعث استرس و شکست‌شان شد.
بله در این بازی انگیزه‌شان بیشتر است و استرس کمتری دارند و باید جام بگیرند. شاید هم بازی به ۱۲۰ دقیقه بکشد اما استقلال لیاقت قهرمانی را دارد.

به گزارش “ورزش سه”، شاهرخ بیانی یکی از مشهورترین بازیکنان دهه شصت استقلال بوده که سالها با پیراهن آبی به میدان رفته و البته در یک فصل سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس هم دارد. او این فصل نیز کنار ساکت الهامی کار کرد و در هوادار دستیار او بود. بیانی که یکی از دربی‌بازها محسوب می‌شود در خصوص بازی حساس پیش رو بین استقلال و پرسپولیس در فینال حذفی، شکست سنگین هوادار به استقلال و همچنین وضعیت هوادار در این فصل با خبرنگار ما گفت‌وگو کرد:

*بعد از بازی با استقلال و شکست سنگین‌تان هجمه زیادی علیه هواداران پرسپولیس تحمل کردید.
یک‌سری هواداران عشق‌شان تیم‌شان است و از این حرف‌ها می‌زنند. همین بازی پرسپولیس اگر گل سوم را در همان دقایق می‌زدند ممکن بود این اتفاق تکرار شود و تیم جوان همین است. اتفاقات فوتبال اینطور است و مثلا تراکتور با این سرمایه‌گذاری چرا از استقلال هفت گل خورد؟ تیمی که سرپرست و مربی و خانواده دارد مگر می‌شود از این کارها کند؟ مگر کسی فکر می‌کرد ملوان در انزلی از یک تیم افتاده پنج تا بخورد. اینکه می‌گفتند کادر ما استقلالی بوده، ما در کادرمان مگر پرسپولیسی نداریم؟ آقای داوود فنایی مربی پرسپولیس بوده است و این حرف‌ها درست نیست.

1665894

*در نیمه نهایی مغلوب پرسپولیس شدید، بازی چطور بود؟
بازی خوبی کردیم، ما قبل از بازی صحبت کرده بودیم که اوایل بازی حواس‌شان را جمع کنند اما در شروع به خواب رفته بودند. اگر پنالتی مسعود گل شده بود شرایط به نفع ما بود و روی نیمه دوم هم حساب کرده بودیم اما وقتی در ده دقیقه اول دو گل خوردیم شیرازه تیم‌مان از هم پاشید و شرایط سخت شد اما در نیمه دوم فوق العاده خوب بود. مسعود هم همیشه خوب پنالتی زده اما بیرانوند جلو آمده بود.

*این فصل هم کنار ساکت الهامی بودید، تصمیمی برای آینده دارید؟
باید کمی استراحت کنیم و هنوز چیزی مشخص نشده است. ما کمترین بودجه را داشتیم و با یک‌سری بازیکنان جوان به میدان رفتیم. ما نه بازیکن خارجی داشتیم و نه بودجه کلان و همینکه دهم شدیم و به نیمه نهایی رسیدیم، یعنی تیم‌مان قهرمان بوده چون ما نمی‌توانیم با استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد و… رقابت کنیم. ما پا به پای آنها بازی کردیم و بچه‌های‌مان با این بودجه و سن عالی کار کردند.



منبع