ترکیب عجیب پرسپولیس برای فرار از محرومیت دربی

احمد گوهری
علی نعمتی فرشاد فرجی مرتضی پورعلی گنجی دانیال اسماعیلی فر
امید عالیشاه کمال کامیابی نیا سیامک نعمتی سعید صادقی
مهدی عبدی عیسی آل کثیر

میلاد سرلک نیز دیگر مهره قابل توجه این تیم محسوب می‌شود که آلترناتیوهایی مثل کمال کامیابی نیا و سینا اسدبیگی دارد. کامیابی نیا به تازگی از مصدومیت بازگشته و حضور فیکس او هر دو هافبک دفاعی در خطر محرومیت سرخپوشان را نجات خواهد داد.

مهره‌ای که شاید هواداران پرسپولیس دوست نداشته باشند تغییر کند علیرضا بیرانوند است. شماره یک پرسپولیس این روزها بار دیگر به آمادگی مطلوب و اعتمادبنفس بالایی رسیده است. او از مدت‌ها پیش سه اخطاره بوده و توانسته شرایط را به شکلی پیش ببرد که از محرومیت فرار کند و امیدوار است برابر مس نیز این اتفاق برای او تکرار شود. احمد گوهری جانشین شماره یک پرسپولیس است و بعید البته به نظر می‌رسد یحیی چنین ریسکی داشته باشد و روی تجربه بیرانوند برای فرار از کارت زرد حساب کرده، مگر اینکه اتفاق عجیبی در جریان بازی رقم بخورد.

1850992

وحدت حنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس که بعد از نمایش موفق طی چند بازی اخیر این تیم بار دیگر جای خود را به دانیال اسماعیلی‌فر داده اما از نظر محرومیت شاید کمترین خطر را متوجه خود می‌بیند.

1850990

با این شرایط و با توجه به دیدار با مس کرمان که جزو تیم‌های پایین نشین جدول محسوب می‌شود و کیفیت فنی نیمکت‌نشینان این تیم، بعید نیست که گل محمدی برای حفظ بازیکنانش از خطر محرومیت و استراحت به برخی از آنها، با تغییراتی مقابل نارنجی‌پوشان کرمانی حاضر شود.

اما اگر ریسکی ترین تصمیم یحیی گل محمدی برای فرار از محرومیت ستاره‌های تیمش را در نظر داشته باشیم شاید یک دگرگونی و تغییرات بزرگ را در این بازی شاهد باشیم. تغییراتی که قطعا اتفاق افتادن همگی آنها غیرممکن خواهد بود.

اوضاع اما برای سروش رفیعی و مهدی ترابی به عنوان دو مهره گلزن و گلساز پرسپولیس شاید کمی نگران کننده باشد. هر دو آنها در خطر محرومیت هستند و از تاثیرگذاری بالایی در ترکیب برخوردار هستند. عالیشاه، سعید صادقی و سیامک نعمتی مهره‌های آلترناتیو آنها محسوب می‌شوند و باید دید یحیی چه تصمیمی خواهد گرفت.

به نظر شما شرایط برای بازیکنان در خطر محرومیت پرسپولیس در این بازی به چه شکل پیش خواهد رفت و اگر شما قادر به تصمیم‌گیری بودید چه راهکاری برای ترکیب و چینش تیم برای حفظ نفرات در دربی در نظر می‌گرفتید؟



منبع

محمد عمری نیز دیگر مهره در خطر محرومیت پرسپولیس است. ستاره و پدیده این فصل پرسپولیس که البته طی چند بازی اخیر از آن حد آمادگی فاصله گرفته که به نظر می‌رسد بی ارتباط با مصدومیت او نباشد. او اما طی دیدارهای اخیر نیز حضوری فیکس داشته و با توجه به پست بازی‌اش، اگر کم تجربگی کار دستش ندهد، بعید است با محرومیت مواجه شود.

1850991

تغییر در سمت چپ دفاعی با حضور فرشاد فرجی یا علی نعمتی نیز دیگر تغییری است که منجر به حفظ وحید امیری برای دربی خواهد شد.

محتمل‌ترین گزینه‌ها بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به ترکیب خواهد بود. حضور پورعلی گنجی حداقل یکی از دو بازیکن در خطر محرومیت را از ترکیب خارج خواهد کرد (علی نعمتی یا گئورگی گولسیانی).


حضور 10 بازیکن در خطر محرومیت نگرانی بزرگی را در اردوگاه سرخپوشان شکل داده و آنها امیدوارند بدون تلفات از بازی با مس کرمان خارج شوند.

ترکیب عجیب پرسپولیس برای فرار از محرومیت دربی

پرسپولیس که اکنون اختلاف خود با صدر را به یک امتیاز کاهش داده، این هفته باید راهی کرمان شود و برابر مس قرار گیرد. اما مسلما بیشتر تمرکز این تیم روی بازی هفته آتی مقابل استقلال خواهد بود؛ جایی که یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین دربی‌های چند سال اخیر را به جهت شرایط جدولی شکل خواهد داد و اولویت ویژه‌ای برای بازیکنان خواهد بود.

در این ترکیب تنها سمت چپ پرسپولیس در خطر محرومیت به واسطه دریافت کارت زرد احتمالی خواهد بود و البته یک تغییر عجیب و پرریسک و ناهمگون نیز محسوب می‌شود. البته در این ترکیب به جز سه بازیکن تازه وارد در این فصل (پورعلی گنجی، اسماعیلی‌فر و سعید صادقی) بقیه تجربه چندین بازی و چند فصل حضور در کنار یکدیگر را دارند. در این فصل نیز این بازیکنان خصوصا دانیال اسماعیلی‌فر، پورعلی گنجی و صادقی در کنار هم حضور داشته‌اند و با شناخت از نفرات کناری هم کار را دنبال کرده‌اند. با این حال همانطور که گفته شد، بعید است پرسپولیس و یحیی به صورت ناگهانی دست به تغییراتی اینچنینی در ترکیب بزنند و شاکله تیم برنده در هفته‌های اخیر را ناگهان برهم بزنند.


کد خبر : 1920337 |
22 فروردين 1402 ساعت 02:00 |
5.4K بازدید |

0
دیدگاه

تغییرات هشت نفره توسط یحیی برای مس کرمان

پرسپولیس در شرایطی مقابل مس کرمان قرار خواهد گرفت که 10 بازیکن این تیم در خطر محرومیت از دربی قرار دارند: سروش رفیعی، میلاد سرلک، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد عمری و علی نعمتی ده بازیکنی هستند که با این شرایط رو به رو خواهند بود و در صورت دریافت کارت زرد در این بازی، در جدال دربی و مقابل استقلال غایب خواهند بود.

1850993

به گزارش “ورزش سه”، لیگ به حساس‌ترین مقطع خود رسیده و سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس با رقابتی نزدیک به دنبال دستیابی به جام بیست و دوم هستند.