تغییر قوانین یوفا پس از انتقالات توفانی چلسی

70 میلیون ثابت که چلسی برای مودریک می پردازد به 8 سال و نیم تقسیم می شود، بنابراین با بستن چنین قرارداد طولانی مدتی، چلسی در سال کمی بیش از هشت میلیون یورو برای مودریک پرداخت کرده است. به لطف این قانون که چلسی به آن پایبند است، آنها گزینه های بیشتری برای جذب بازیکن دارند، زیرا فرپلی مالی را رعایت کرده اند.

به گزارش”ورزش سه”، این روزها بازار نقل و انتقالات یک پادشاه دارد و آن چلسی است. چلسی بین آخرین بازار تابستانی تا بازار فعلی تقریباً 500 میلیون یورو هزینه کرده است. باشگاه لندنی در یک ماه گذشته، نام 6 بازیکن را در فهرست خود ثبت کرده است: ژوائو فلیکس، فوفانا، مودریک، بادیاشیله، مادوکه و آندری سانتوس. به نظر می رسد چلسی پول زیادی دارد و محدودیت حقوقی هم برای جذب بازیکن ندارد. چلسی هنوز بازیکنان بیشتری را می خواهد و اخیرا اعلام شد که علاقه مند به جذب هافبک برایتون، کایسیدو است. چلسی حتی انزو فرناندز را هم فراموش نکرده و در تابستان پیش رو او را هم می خواهد.

1793619

به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، پس از شکایت چندین باشگاه از این وضعیت، یوفا وارد عمل شده و قصد دارد این قانون مجاز در انگلیس را تغییر دهد، به طوری که تمام تیم ها باید از قانون عقد قرارداد پنج ساله استفاده کنند. هزینه انتقالات چلسی به 500 میلیون یورو رسیده و جاه طلبی های این باشگاه همچنان ادامه دارد ولی یوفا قصد دارد از آن جلوگیری کند.



منبع


در 6 ماه گذشته هیچ باشگاهی به اندازه چلسی در انتقالات فعال نبوده و یوفا پس از شکایت چند باشگاه به دنبال اصلاح برخی قوانین نقل و انتقالاتی است.

تغییر قوانین یوفا پس از انتقالات توفانی چلسی

توان اقتصادی چلسی بسیار قوی است، اما از سوی دیگر به قانون نیز پایبند است تا بتواند خریدهای بیشتری را انجام دهد. طبق اعلام فیفا، تیم‌ها می‌توانند حداکثر قراردادی 5 ساله با بازیکن امضا کنند، مگر در یک لیگ قوانین خاصی حاکم باشد که در انگلیس چنین است. این کاری است که چلسی انجام می دهد. تیم لندنی در حال بستن قراردادهای 6، هفت و حتی بیش از هشت سال مانند انتقال مودریک است تا بتواند مبلغ نهایی انتقال را به زمان بیشتری تقسیم کند و در نتیجه فرپلی مالی را زیر پا نگذارد.

1792624


کد خبر : 1866528 |
04 بهمن 1401 ساعت 15:32 |
2.4K بازدید |

0
دیدگاه

گزارش