توسعه زیرساخت‌ها باعث رشد تیم ملی هاکی ایران می‌شود


رئیس فدراسیون هاکی تاکید کرد که توسعه زیرساخت ها باعث رشد تیم ملی خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌ها باعث رشد تیم ملی هاکی ایران می‌شود

حقیقی از تجربه پیشکسوتان در ورزش هاکی به عنوان امتیاز بسیار با ارزش یاد کرد و گفت: پیشکسوتان هاکی گنجینه‌های طلایی در این ورزش هستند.مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به راه‌اندازی مجموعه ورزشی آکادمی بین المللی هاکی واقع در شهرک بهشتی، ادامه داد: با ایجاد این زیرساخت فراملی، خدمت بزرگی از سوی دستگاه ورزش استان به ورزش هاکی شد.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از مهر، بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی با حضور در مجمع سالیانه هیات هاکی استان همدان عملکرد هاکی استان همدان در ۲ سال اخیر را موفق دانست و گفت: همدان با داشتن پیشینه درخشان، میعادگاه استعدادهای نخبه هاکی کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت برخورداری از زیرساخت‌های ورزشی در توسعه و رشد ورزش هاکی در استان‌ها اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها زمینه مناسبی برای برگزاری رویدادهای مهم رقابتی و اردوهای تیم ملی است و رونق هاکی را به دنبال دارد.

قدیمی گفت: هیات هاکی این استان در میزبانی‌ها، حضور فعال در اردوهای تیم ملی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی به خصوص مربیگری بسیار خوب عمل کرده است.

وی اظهار داشت: همدان با وجود احسان گردان، عارف محمدی، امیر بلالی، امیر چهاردولی و علیرضا گلگون در زمینه مربیان و داوران ظرفیت خوبی دارد که سبب می‌شود شرایط برای پیشرفت این رشته مهیا باشد.

وی رایگان شدن هاکی برای نوآموزان را دیگر اقدام انجام شده دانست و گفت: به هر نوآموز علاوه بر پیراهن، قلم بند هم هدیه دادیم و تمام این هزینه‌ها از محل درآمد زمین هاکی به مدرسه فوتبال و فوتسال بود که البته بیش از بودجه هیات هزینه شده است.

ترابی با اشاره به اینکه ۲۵۰ ورزشکار حرفه‌ای در سطح استان داریم، بیان کرد: همدان رتبه نخست آمار بالاترین هاکی باز را در کشور به لحاظ بیمه شده ورزشی در اختیار دارد.


کد خبر : 1857660 |
15 آذر 1401 ساعت 11:30 |
25 بازدید |

0
دیدگاه

حسین ترابی افزود: برگزاری دوره درجه یک مربیگری هاکی کشور پس از ۲۰ سال در همدان نیز دیگر افتخار ماندگار بود که توانستیم با موفقیت سپری کنیم.

ترابی با اشاره به راه‌اندازی هاکی ساحلی برای نخستین بار در استان همدان، ادامه داد: با حمایت دستگاه ورزش و جوانان استان همدان، هاکی ساحلی در ورزشگاه شهید مفتح ایجاد شد و در اولین حضور رسمی در مسابقات کشوری نیز مقام سوم را کسب کردیم.



منبع

وی اضافه کرد: در درجه یک سه نفر مرد و پنج نفر زن از مربیان همدان موفق به اخذ مدرک درجه یک کشور شدند که یک رکورد محسوب می‌شود و در درجه ۲ هم ۲۰ مربی مدرک دریافت کردند و از ۶ مربی بانوان کشور که مدرک درجه یک دارند، پنج مربی همدانی هستند.

علی حقیقی افزود: هم اکنون هاکی کشورمان در سطوح بین المللی کارنامه درخشانی دارد و باید برای جذب بهتر استعدادها، نسبت به برنامه‌های عمومی و همگانی برای این ورزش اقدامات بیشتری شود.

وی از هاکی همدان به عنوان یکی از هیات‌های شاخص این استان در سطوح ملی نام برد و اظهار داشت: برنامه ریزی هدفمند هیات هاکی باعث شده تا در میادین ملی و بین المللی درخشان ظاهر شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه ورزش هاکی که از پویایی خوبی در بخش قهرمان پروری برخوردار است باید در حوزه همگانی نیز بیش از گذشته در کشور فعال شود.

رییس هیات هاکی همدان نیز گفت: برگزاری دوره مربیگری درجه ۲ کشور جزو افتخارات هاکی همدان است که در ۶ سال گذشته برگزار نشده بود و با نامه نگاری‌های متعدد توانستیم ضمن اخذ مجوز، دوره را اجرا کنیم.