جام جهانی قطر – خوابی که پس از 4300 روز تعبیر شد

اتفاقی که شاید در تصورات هواداران فوتبال در جهان عرب و در کل جهان هم نبود چرا که این اولین بار است که یک کشور عربی در خاورمیانه افتخار میزبانی آن را کسب می کند. از آن شب… رویا آغاز شد و پس از گذشت بیش از 4380 شب، رویا به حقیقت پیوست، زمانی که سوت دانیله اورساتو ایتالیایی عصر امروز یکشنبه، آغاز بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 قطر را خواهد نواخت و این اتفاق نهایی خواهد شد.

از اولین روزی که قطر اعلام کرد برای میزبانی جام جهانی تمایل دارد، ورزشگاه‌هایی را احداث کرد که شایستگی میزبانی بزرگترین رقابت فوتبال جهانی را داشته باشند. این عملکرد برای شکل‌گیری این سازماندهی بی سابقه بود ولی قطر به وعده خود ایمان داشت. به این ترتیب آنها موفق شدند هشت استادیوم خیره کننده با تکنولوژی مدرن و سازگار با محیط زیست و میراثی پایدار به دنیای فوتبال ارائه کنند.



منبع غروب 2 دسامبر در سال 2010 بود که سپ بلاتر رییس وقت فیفا اعلام کرد که کشور قطر افتخار میزبانی و برگزاری جام جهانی 2022 را به دست آورده است


قطر از امروز رسما میزبانی جام جهانی را برگزار خواهد کرد؛ خوابی که بعد از 4300 روز که این تیم رسما به عنوان میزبان توسط سپ بلاتر معرفی شد، رسمی شد.

جام جهانی قطر - خوابی که پس از 4300 روز  تعبیر شد

به گزارش “ورزش سه”، جام جهانی 2022 امروز با برگزاری افتتاحیه بین دو تیم قطر و اکوادور شروع می‌‎شود. قطری‌ها که 4300 روز پیش موفق شده بودند در رقابتی جنجالی در نهایت جواز برگزاری این مسابقات را دریافت کنند، اکنون امیدوارند آن را به بهترین شکل دنبال کنند و انتقادات نسبت به شرایط میزبانی را کاهش دهند. الرایه قطر در گزارشی به شکل گیری این اتفاق پرداخته است:


کد خبر : 1854427 |
29 آبان 1401 ساعت 11:19 |
676 بازدید |

0
دیدگاه

ورزشگاه البیت که 12 سال پیش متولد شد، اما وقتی رویاها به دست و ذهن قطری سپرده شد، مطمئن باشید که آنها به بهترین شکل و شگفت انگیزتر از خود تخیل، تحقق خواهند یافت.
مسیر دستیابی به تحقق رویای میزبانی فینال جام جهانی، پر از جزئیات، کار سخت در بیش از یک مسیر و برنامه ریزی جامع بود که همه آنها زیر نظر یک کار گروهی دنبال شد تا آن را به بهترین شکل خود، نه تنها برای جام جهانی که برای نسل‌های آینده که حق دارند به آنچه به دست آمده افتخار کنند.