حمایت چین از تصمیم IOC درباره روسیه

کمیته المپیک چین معتقد است که ورزشکاران سراسر جهان باید از حقوق برابر برای شرکت در مسابقات بین المللی برخوردار شوند. نماینده کمیته ملی المپیک چین گفت: تصمیم گیری در مورد حضور ورزشکاران باید بر اساس عملکرد ورزشی آنها و بدون دخالت عوامل سیاسی و نظامی تعیین شود. چین به اصل بی طرفی سیاسی در ورزش پایبند است و با سیاسی شدن ورزش مخالف است. ما معتقدیم که ورزش باید پیوندی باشد که جهان را به هم نزدیک کند و نه برعکس.

هفته قبل کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که بازگشت روس ها و بلاروس ها به مسابقات بین المللی پس از بررسی تک تک ورزشکاران امکان پذیر است و تمام ورزشکاران باید عدم پایبندی خود را به مسائل سیاسی ابراز کنند.

1796195

اما کمیته ملی المپیک اوکراین این موضوع را در مجمع عمومی فوق‌العاده این سازمان بررسی خواهد کرد. کمیته ملی المپیک اوکراین در مجمع عمومی فوق‌العاده هفته آینده خود درباره تحریم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل حضور احتمالی ورزشکاران روسیه بحث خواهد کرد.

به گزارش “ورزش سه”و به نقل از سایت sportrbc، کمیته ملی المپیک چین از موضع کمیته بین المللی المپیک در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازیهای المپیک حمایت کرد.

نماینده کمیته ملی المپیک چین افزود: جامعه جهانی ورزش باید برای آینده مشترک با یکدیگر همکاری کند نه اینکه آن را از هم جدا کنند.

پیش از این وزیر ورزش و جوانان اوکراین و رئیس کمیته ملی المپیک این کشور تاکید کردند در صورت حضور ورزشکاران روس، کشورش در بازیهای المپیک شرکت نخواهد کرد و این رقابتها را تحریم خواهد کرد.



منبع
کد خبر : 1867405 |
09 بهمن 1401 ساعت 10:49 |
171 بازدید |

0
دیدگاه

جلسه فوق العاده در اوکراین برای تحریم المپیک


در حالی چین از تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای حضور ورزشکاران روس در المپیک پاریس حمایت کرد که اوکراین قرار است جلسه فوق‌العاده‌ای در رابطه با تحریم رقابتها داشته باشد.

حمایت چین از تصمیم IOC درباره روسیه