حمله به دو طلاى المپيك پاريس از قلب جويبار


کد خبر : 1866529 |
04 بهمن 1401 ساعت 15:16 |
306 بازدید |

0
دیدگاه

رونمايى از نقشه دبير و درستكار براى كامران قاسمپور؛

كامران كه در ٩٢ كيلو در دو سال اخير طلاى جهان را بر گردن آويخته، بعد از يك بار تغيير وزن به خاطر عدم رويارويى با حسن يزدانى، اين بار به واسطه المپيكى نبودن وزن ٩٢ كيلوگرم تصميم به تغيير وزن گرفته است.


حسن يزدانى و كامران قاسمپور احتمالا دو اميد اصلى كشتى آزاد براى كسب مدال طلاى المپيك پاريس هستند.

حمله به دو طلاى المپيك پاريس از قلب جويبار

به نظر مى رسد با نقشه راهى كه دبير و درستكار براى دو ستاره كشتى ايران در نظر گرفتند حسن يزدانى و كامران قاسمپور كه از كودكى رقيب و رفيق هم در شهر جويبار بودند، در المپيك ٢٠٢٤ پاريس دو اميد اصلى ايران براى كسب مدال طلا خواهند بود.

1794709



منبع

به گزارش ورزش سه، كامران قاسمپور در جام جهانى كشتى آزاد آمريكا با هماهنگى كادرفنى دست به يك ريسك بزرگ زد و به يك وزن بالاتر رفت تا در فينال برابر كايل اسنايدر قرار بگيرد.

ريسك قاسمپور و درستكار در جام جهانى جواب نداد و اسنايدر تقريبا راحت از سد آزادكار ايرانى گذشت. اين اتفاق كه در نهايت شكست تيمى برابر آمريكا و نايب قهرمانى ايران را در پى داشت، با انتقاداتى در روزهاى اخير همراه شد.

امروز عليرضا دبير، رييس فدراسيون كشتى در مصاحبه با ورزش سه از تصميم قاسمپور براى تغيير وزن دفاع كرد و گفت حضور اين كشتى گير در ٩٧ كيلوگرم قطعى است؛ البته اگر بتواند چرخه انتخابى را در سال ٢٠٢٤ با موفقيت پشت سر بگذارد و صاحب دوبنده تيم ملى شود.

1794708

دبير در خصوص انتقادات صورت گرفته از سوى برخى افراد به تغيير وزن كامران قاسمپور گفت: “اين هايى كه انتقاد كردند را كارشناس نمى دانم. قبل از فينال درستكار و قاسمپور با من تماس گرفتند و از من خواستند مشورت بدهم. از كامران پرسيدم تو مى خواهى با ٨٦ كيلو برگردى كه گفت نه. گفتم پس يك سال خودت را جلو بيانداز و الان خودت را برابر قهرمان ٩٧ كيلوى دنيا محك بزن. گفتم تيم ما شايد به خاطر همين كار قهرمان نشود، اما جام جهانى براى ما اهميت ندارد. اگر اهميت داشت كه تيم دوم را اعزام نمى كرديم. آن هايى كه جام جهانى برايشان اهميت داشت، كشتى را نابود نكردند و تيم را نهم و يازدهم دنيا تحويل من دادند.”

رييس فدراسيون كشتى در ادامه نيز عنوان كرد: “اسنايدر هم در آن كشتى كار خاصى نكرد و يك زير هم نتوانست از كامران بگيرد و فقط او را از تشك بيرون برد. ما در ٨٦ كيلو حسن يزدانى را داريم كه يكى از تاپ ترين كشتى گيران دنياست. در ضمن كامران الان ٩٣،٩٤ كيلو است و نمى تواند براى ٨٦ كيلو وزن كم كند. او امسال هم براى جهانى در ٩٢ كيلو كشتى مى گيرد و براى المپيك سال بعد بايد در چرخه انتخابى كشتى بگيرد تا صاحب دوبنده تيم ملى در ٩٧ كيلوگرم شود.”