حمله شبانه به اردوی حریف تیم ملی ایران


افسران دوپینگ فیفا شبانه به محل اردوی تیم ملی روسیه رفتند.

حمله شبانه به اردوی حریف تیم ملی ایران

او با ناراحتی از این اتفاق عنوان کرد: این اتفاقات طبیعی است و بارها برای ما افتاده و مجبور نیستیم ساعت انجام تست‌گیری را انتخاب کنیم ولی ما می‌خواستیم در آن زمان بخوابیم و این یک امر عادی است. معمولا پس از بازی‌ها در باشگاه تست دوپینگ می‌گیرند و بعضا به اردوی تیم ملی می‌آیند و این موضوع برای ما تکرار می‌شود.

الکساندر سوبولف، مهاجم اسپارتاک مسکو و تیم ملی روسیه که یکی از منتخبین افسران کنترل دوپینگ برای تست‌گیری بود، در این باره به وب‌سایت روسی MATHTV گفت: افسر دوپینگ همه ما را ساعت پنج صبح بیدار کرد. من، دیمیتری بارینوف و سرگئی پسیاکوف تست‌های دوپینگ را انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی روسیه نیز که مثل بازیکنان خود از زمان غیرمعمول حضور افسران کنترل دوپینگ در محل اردو ناراحتی داشت، تاکید کرد: از گذشته این مسئله وجود داشته و قوانین اجازه می‌دهد ورزشکاران زمان ۶۰ دقیقه‌ای را برای آزمایش داشته باشند، اما در ساعتی که این بار تست گرفته شد، سراغ ندارم.

والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه نیز تایید کرد بازرسان کنترل دوپینگ در اردوی آنها حضور پیدا کردند، اما اطلاعاتی درباره این اقدام ناگهانی ندارد و می‌گوید: من در آن زمان خواب بودم و نمی‌توانم جزئیات دقیقی عنوان کنم ولی آنها حدود ساعت ۴ یا ۴:۴۰ صبح بودند که به اردوی ما هجوم آوردند!

این سایت روسی همچنین تاکید کرده انجام تست‌گیری دوپینگ، به هیچ عنوان در روند تمرینی بازیکنان تیم ملی این کشور تاثیری نداشته و آنها روز سه‌شنبه پس از انجام تمرین راهی تهران شده تا آماده نخستین بازی تدارکاتی سال ۲۰۲۳ مقابل تیم ایران شوند.



منبع

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازیکنان او واکنش منفی به این موضوع نشان داده‌اند یا خیر، به طور طعنه‌آمیز گفت: اگر شما را ساعت ۴:۴۰ صبح بیدار کنند، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ من حتی نمی‌دانم آن افراد چه کسانی بودند!

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال روسیه که پنج‌شنبه شب هفته جاری باید در دیداری تدارکاتی به مصاف ملی‌پوشان فوتبال ایران برود، در شروع اردوی خود با اتفاق شوکه کننده‌ای در محل اردوی خود مواجه شد و بیدار باش ناگهانی به بازیکنان این تیم زمانی که در خواب بودند، اعلام و از آنها تست‌گیری شد.

وب‌سایت sportmail روسیه نیز عنوان کرده برای شفاف‌سازی به RUSADA مراجعه کرده که آنها نیز  پاسخ دادند که بر طبق قوانین جهانی ضد دوپینگ در فیفا، استانداردهای بین‌المللی و فدراسیون فوتبال روسیه، افسران ضد دوپینگ حق دارند در هر زمان و هر مکان، نه فقط ساعت تعریف شده، نمونه‌گیری را از ورزشکاران داشته باشند.

کارپین با بیان اینکه مراجعه ناگهانی افسران دوپینگ به تیم‌های ملی یک اتفاق مکرر است، ابراز کرد: آنها مرتباً صبح زود می‌آیند؛ نه تنها به تیم ما، بلکه برای دیگران. در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی روسیه مرتباً توسط بازرسان کنترل دوپینگ بازدید می‌شد: به‌عنوان مثال، در مارس ۲۰۱۸ آنها در ساعت ۶:۳۰  صبح و در ماه می همان سال در ساعت ۹ صبح وارد اردوی ما شدند، اما در ساعت ۴:۴۰ صبح… .

سرمربی تیم ملی روسیه درباره غیر طبیعی بودن زمان حضور افسران کنترل دوپینگ در محل اردوی آنها عنوان کرد: در این زندگی اتفاقات غیرعادی زیادی می‌افتد. قبلا ساعت ۶ یا ۷ صبح آمده بودند، اما ساعت ۴:۴۰ نه!

بازیکنان تیم ملی فوتبال روسیه که از روز یکشنبه دور هم جمع شدند و نخستین اردوی آماده‌سازی خود در سال ۲۰۲۳ را برای انجام دو مسابقه تدارکاتی مقابل ایران و عراق آغاز کردند، در همان روز اول اردو و در حالی که در خواب شبانه بودند، با ورود افسران دوپینگ فیفا به کمپ فدراسیون فوتبال روسیه در نووگورسک مواجه شدند و حدود ساعت ۴ صبح روز دوشنبه از آنها تست‌گیری به عمل آمد.


کد خبر : 1896960 |
02 فروردين 1402 ساعت 02:14 |
3K بازدید |

0
دیدگاه

تست ناگهانی قبل از سفر به تهران؛