داوری استقلال – نساجی در بوته نقد کارشناسان

رضا کرمانشاهی: در این صحنه هیچ خطای پنالتی‌ای رخ نداد و تصمیم داور مبنی بر شبیه سازی بابایی درست بود.
ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه مدافع نساجی روی بازیکن استقلال که پیمان بابایی باشد، مرتکب خطای پنالتی شد ولی متأسفانه داور خطای تمارض بابایی را گرفت و یک اخطار هم به او داد که به نظر من صحیح نبود.
حسین عسگری: داور در این صحنه مرتکب اشتباه شد و باید یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام می کرد.
حیدر سلیمانی: در دقیقه سوم بازی، داور به پیمان بابایی برای شبیه‌سازی اخطار داد که این تصمیم اشتباه بود. در این صحنه مدافع نساجی روی بابایی مرتکب خطا شد و باید پنالتی اعلام می‌شد. زانوی بازیکن نساجی به زانوی بازیکن استقلال برخورد کرد ولی بازیکن استقلال هم بزرگ‌‌نمایی کرد و شاید بالا بردن شدت برخورد، منجر به این شد که داور اعتقاد داشته باشد بازیکن استقلال به دنبال شبیه سازی بوده است.
جعفر خوشرو: در دقیقه ۳، پیمان بابایی توسط مدافع نساجی تعادلش را از دست داد که این صحنه خطا بود و باید پنالتی به سود استقلال اعلام می‌شد اما داور اشتباه کرد. 
نوذر رودنیل: تصمیم داور درست بود.


به گزارش “ورزش سه”، استقلال موفق شد در یک دیدار دیدنی با نتیجه سه بر یک از سد نساجی عبور کند. این دیدار چندین صحنه مهم و تأثیرگذار داوری داشت که یاسر همرنگ، قاضی میدان در متن تمامی این صحنه‌ها حضور داشت.

رضا کرمانشاهی: اکثر اخطارهایی که داور در این مسابقه داد، درست بود. او نزدیک به صحنه ها بود. تصمیم او برای اخراج صحیح بود.
ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه داور به درستی وارد عمل شد و خطای بازیکن نساجی را گرفت. کارت قرمزی که داد، درست بود و قضاوت داور در این صحنه مشکلی نداشت.
حسین عسگری: تصمیم داور برای اخراج بازیکن نساجی صحیح بود.
حیدر سلیمانی: یک بازیکن نساجی (جانملکی) در دقیقه 48 با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد که هر دو اخطاری که به این بازیکن داده شد؛ درست بود. 
جعفر خوشرو: در ابتدای نیمه دوم، به جانملکی کارت زرد دوم داده شد و این بازیکن از زمین مسابقه اخراج شد؛ این تصمیم صحیح بود زیرا در هر دو صحنه‌ای که مدافع نساجی خطا کرد، یک موقعیت خوب را از حریف گرفته بود.
نوذر رودنیل: تصمیم داور درست بود.


▪️ در دقیقه سوم پیمان بابایی بازیکن استقلال وارد محوطه جریمه شد و پس از برخورد با صابر حردانی، نقش بر زمین شد. در این صحنه، همرنگ مدعی بود بازیکن آبی ها قصد فریب او را داشته و یک کارت زرد نیز به بابایی نشان داد. نظرات کارشناسان داوری را در این خصوص می خوانیم:

رضا کرمانشاهی: پنالتی که برای استقلال گرفته شد، درست بود. بازیکن هم فضا اشغال کرد و هم از دستش استفاده کرد.
ابراهیم میرزابیگی: پس از کرنری که توسط بازیکنان استقلال ارسال می شود، بازیکن نساجی با دست به توپ ضربه می زند که باید یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام می شد که این اتفاق نیز رخ داد.
حسین عسگری: تصمیم داور مبنی بر اعلام پنالتی به سود استقلال کاملا صحیح بود.
حیدر سلیمانی: پنالتی که برای استقلال گرفته شد کاملاً صحیح بود، چون توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد. 
جعفر خوشرو: داور به سود استقلال اعلام پنالتی کرد که این تصمیم همرنگ هم صحیح بود زیرا شجاعی با دست مانع از عبور توپ شد و خطا بود.
نوذر رودنیل: در این صحنه نیز داور بهترین تصمیم را اعلام کرد و خطای پنالتی صحیح بود.


▪️ در دقیقه 48 این دیدار، جانملکی بازیکن نساجی پس از دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شد. کارشناسان داوری تصمیم همرنگ را به این شرح ارزیابی کرده اند:

▪️ در دقیقه 44 ارسال کرنر به روی دروازه نساجی با ضربه سر عارف غلامی همراه شد که توپ در ادامه به دست علی شجاعی برخورد کرد و داور یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. کارشناسان داوری درباره این صحنه، نظرات خود را به شکل زیر مطرح کرده اند:


کارشناسان داوری درباره صحنه خطای مشکوک به پنالتی روی پیمان بابایی، نظرات متفاوتی داشتند.

داوری استقلال - نساجی در بوته نقد کارشناسان

▪️ در دقیقه 79 این دیدار، عارف غلامی درون محوطه باعث سرنگونی حسین زامهران شد و داور یک خطای پنالتی به سود نساجی اعلام کرد. کارشناسان داوری درباره این صحنه نظرات خود را اعلام کرده اند:

رضا کرمانشاهی: عملکرد داور قابل قبول بود و روی تمام صحنه ها مدیریت خوبی داشت. خطای پنالتی که برای نساجی گرفته شد، کاملا درست بود. بازیکن استقلال بی احتیاطی کرد و داور به درستی عمل کرد.
ابراهیم میرزابیگی: بازیکن نساجی در بدو ورود به داخل محوطه جریمه بود که از پشت توسط غلامی سرنگون می شود و در اینجا داور باید یک پنالتی به سود نساجی اعلام می کرد.
حسین عسگری: داور در این صحنه مرتکب اشتباه شد چرا که بازیکن نساجی با شبیه سازی، از داور یک خطای پنالتی گرفت.
حیدر سلیمانی: پنالتی نساجی هم به درستی از سوی داور اعلام شد. عارف غلامی در این صحنه به بازیکن نساجی پشت پا زد. بازیکن نساجی در این صحنه بزرگ‌نمایی کرد ولی پنالتی به درستی اعلام شد.
جعفر خوشرو: داور در دقیقه ۸۰ یک پنالتی به سود تیم شمالی اعلام کرد که این پنالتی هم صحیح بود و مدافع استقلال روی مهاجم نساجی مرتکب خطا شد. 
نوذر رودنیل: تصمیم داور در این صحنه نیز درست بود.



منبع
کد خبر : 1843124 |
20 شهریور 1401 ساعت 00:04 |
56.9K بازدید |

6
دیدگاه

یک اخراج و دو صحنه پنالتی؛