دوپلانتیس؛ دیوانه‌ای که رکورد جهان را شکست


مراحل انتخابی برای او بسیار آسان طی شد و این ورزشکار رشته پرش با نیزه به عنوان مدعی اصلی کسب مدال طلایی که تنها جای خالی در ویترین افتخاراتش به حساب می‌آمد قدم به دیدار نهایی گذشت تا بتواند قهرمانی جام جهانی پرش با نیزه را نیز از آن خود کند. 
دوپلانتیس که در حال حاضر مدال طلای المپیک را در اختیار دارد، پیش از این موفق شده بود در سال 2018 مدال طلای مسابقات جام ملت‌های اروپا را نیز از آن خود کند و پیش از این نیز دوبار رکوردهایی را در سال جاری به نام خودش به ثبت رسانده بود. 
او پیش از این مسابقات گفت:« من مجبور شدم از نیزه‌هایی برای پرش استفاده کنم که پیش از آن هرگز از آنها استفاده نکرده بودم. خیلی زود با ورود به مسابقات آدرنالین بالایی در من ترشح شد که مختص چنین رقابت‌های مهم و بزرگی است.»


آرماند دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی شناخته شده، بار دیگر با درخشش خود نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.


وقتی میله به شش متر رسید، تنها چهار ورزشکار باقی مانده بودند و دوپلانتیس به همراه کریستوفر نیلسن آمریکایی به صورت مشترک در صدر قرار داشت. 
در نهایت تنها ورزشکاری که موفق شد در این مرحله نمایش موفقی داشته باشد، این بازیکن بود و نیلسن و فیلیپینو ارنست نتوانستد با او رقابت کنند تا مدال طلا را از آن خود کند. 
اما او خیلی خوشحالی نکرد و درخواست پرش از میله با رکورد جهانی 6.21 متر را داد. پرش اول موفقیت‌آمیز نبود اما پرش دوم بهتر شد و توانست بدون این که برخوردی با میله داشته باشد از سوی دیگر فرود بیاید. او پس از این رکوردشکنی گفت:« من می‌دانستم که تماسی با میله نداشتم اما هیچ ایده‌ای نداشتم که چقدر بالا هستم اما واقعا انتظار چنین چیزی را داشتم.»
دوپلاننتیس همچنین پس از دریافت مدال طلا اظهار داشت:« این واقعا دیوانه‌کننده است. من در آستانه دیوانگی بودم و هیچ چیز از آن لحظه به یاد مدارم. نمی‌دانم دقیقا چه کار کردم اما خیلی خوشحال بودم.»


آرماند دوپلانتیس حالا تمامی افتخارات ممکن را به دست آورده است. او برنده طلای المپیک، طلای جام جهانی داخل و بیرون از سالن و طلای جام ملت‌های داخل و بیرون از سالن است و در سن 22 سالگی نامش را در تاریخ ورزش جهان ثبت کرده است.



منبع

به گزارش “ورزش سه”، دوپلانتیس حالا قهرمان جهان است و موفق شد تنها عنوانی که در کارنامه کاری‌اش در اختیار نداشت ر ا به دست آورده است. 
او در این مسابقات موفق شد رکورد این مسابقات را با پرش 6.06 متری بشکند و خیلی زود پس از آن توانست رکورد جهانی جدیدی را با 6.21 متر به ثبت برساند. 
دوپلانتیس پس از پایان این مسابقات به خبرنگاران گفت:« یافتن کلماتی که بتوانم حالم را با آنها توصیف کنم برایم بسیار دشوار است. این واقعا چیزی نیست که در طول رقابت به آن فکر کرده یا برایش برنامه‌ریزی کرده باشم.»


کد خبر : 1835198 |
03 مرداد 1401 ساعت 13:19 |
412 بازدید |

0
دیدگاه

پرش نابغه سوئدی به عمق ابرها


گرگ دوپلانتیس که پدر و مربی این ورزشکار جوان و موفق است می‌گوید:« او در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. او در استکلهم هم زمانی که رکورد فضای باز را به ثبت رساند از همین شرایط خوب برخوردار بود.»
رکورد اولیه اکثر شرکت کنندگان در دیدار نهایی 5.55 متر بود اما او با رکورد 5.70 قدم به این مرحله گذاشت و تصمیم گرفته بود که این رکورد را به شکلی قابل توجه در این دیدار افزایش دهد. 
وقتی او اولین بار برای زدن رکوردش تلاش کرد، باد علیه او بود و شرایط آنطور که انتظار داشت پیش نرفت. پدرش به اس تی وی گفت:« ما قرار نیست چیزی را تغییر دهیم. او پرش خوبی داشت اما در زمینه باد، شانس با او یار نبود.»
این ورزشکار 22 ساله در تلاش بعدی موفق شد به راحتی رکورد 5.80 را بزند و پس از آن نیز مستقیما 5.94 متر را هدف قرار داد.