راز دبل تاریخی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی

به گزارش “ورزش سه”، شاگردان یحیی گل محمدی در حالی در دیدار نهایی جام حذفی باید به مصاف رقیب سنتی خود استقلال بروند که این دومین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی است. 24 سال قبل دقیقا پرسپولیس در حالی که قهرمان لیگ شده بود که در فینال با شکست 2 بر یک استقلال موفق شد در جام های داخلی دبل کند و حالا سرخ پوشان پایتخت باز فرصت دارند تاریخ را بار دیگر تکرار کنند. 
محمد برزگر هافبک سابق پرسپولیس یکی از مهره های تاثیر گذار پرسپولیس در فینال جام حذفی سال 1378 بود. در حالی که بازی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، علی پروین سرمربی وقت سرخ‌پوشان برزگر را به جایی حمید استیلی وارد بازی کرد. با ورود برزگر ضرب‌آهنگ بازی به سود شاگردان پروین تغییر کرد و در نهایت با گلزنی افشین پیروانی این تیم با شکست استقلال قهرمان جام حذفی شد.  
برزگر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آن بازی اظهار داشت: «در پایان فصل ما مقتدرانه قهرمان لیگ شدیم و حواشی زیادی به وجود آمده بود که همین موضوع انگیزه ما را برای کسب جام حذفی بیشتر کرد. یادم می آید علی آقا فقط روی مسائل روانی کار می کرد و تاکید او حفظ روحیه ای تیم بود. استقلال دقیقا در شرایط فعلی قرار داشت و بخاطر اینکه نتوانسته بود قهرمان لیگ شود به دنبال قهرمانی جام حذفی بود. نیمه اول همه چیز به سود ما دنبال می شد، اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و استقلال روند بهتری را در پیش گرفت و در نهایت به گل رسید.»
وی افزود: « در نیمه دوم علی آقا من را صدا کرد و جایی حمید استیلی به میدان فرستاد. خدا را شکر بعد از حضور من شرایط بازی تغییر کرد و روی حرکت انفرادی پایان رافت و ضربه قشنگ افشین پیروانی به گل رسیدیم و در نتیجه قهرمان شدیم. آن سال یک فصل فراموش نشدنی برای من و بسیاری از پرسپولیسی ها بود که امیدوار هستیم این اتفاق بار دیگر رخ دهد و پرسپولیس دبل کند.»
هافبک سابق پرسپولیس در مورد بازی این تیم برابر هوادار و صعود به فینال جام حذفی اذعان داشت : « پرسپولیس در یک بازی حساب شده و با برنامه به خوبی از سد هوادار گذشت. البته بعد از گل دوم به نظر می رسید بازیکنان اشباع شده باشند و همین موضوع باعث شد هوادار خطرناک ظاهر شود. با توجه به اینکه تیم 8 بازیکن داشت که در خطر محرومیت بودند طبیعی بود که کمی محتاط تر بازی کند تا بتواند با تمام قوا برابر استقلال به میدان برود.» 

1879693


وینگر سال‌‎های دور پرسپولیس می‌گوید بیش از دو دهه پیش نیز سرخپوشان با شرایط مشابهی به مصاف استقلال در فینال جام حذفی رفتند.

راز دبل تاریخی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی


کد خبر : 1940476 |
07 خرداد 1402 ساعت 17:52 |
950 بازدید |

0
دیدگاه

برزگر: علی پروین فقط روی مسائل روانی تاکید داشت؛

برزگر در خصوص تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی گفت : «این بازی شاید با اختلاف یکی از حساس ترین تقابل های استقلال و پرسپولیس باشد. شرایط برای هر دو تیم حائر اهمیت است. پرسپولیس بعد از یک فصل پر فراز و نشیب قهرمان لیگ شد که کلید آن پیروزی در دربی بود و حالا انگیزه بالایی برای قهرمانی در جام حذفی دارد. پرسپولیس به مراتب تاکتیکی‌تر ازاستقلال است و با توجه به قهرمانی در لیگ از نظر روانی در شرایط خوبی قرار دارد. از طرفی نیز استقلال با توجه به شرایطی که داشته دستش از جام کوتاه مانده و به دنبال قهرمانی در جام حذفی است. به همین خاطر این حساسیت این بازی چندین برابر شده است که فقط امیدوارم این بازی روی روند بازی تاثیر گذار نباشد.»
وی در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص داوری دربی نیر گفت : « تیمی که به دنبال قهرمانی است باید قوی تر از بهانه هایش باشد. استقلال به تراکتور 7 گل زد به هوادار 6 گل زده، اما در دربی حتی یک موقعیت گل خلق نکرد؛ حالا چطور به داوری ایراد می گیرند؟ این صحبت ها دیگر نخ نما شده است. نتیجه نگرفتند حالا به دنبال حاشیه سازی هستند تا هواداران خود را توجیه کنند. این صحبت‌ها دیگر نخ نما شده است. کادر فنی پرسپولیس از یحیی گل محمدی تا افشین پیروانی نیز روزهای سخت زیادی را روی نیمکت پرسپولیس دیده اند و به خوبی می دانند در مواجه با این حواشی چه کاری را باید انجام دهند.»
بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص مهره های کلیدی و تاثیر گذار این تیم در بازی فینال نیز اظهار داشت: « وقتی یک تیم به قهرمانی می رسد این موضوع ماحصل تلاش یک مجموعه است. اما برخی بازیکنان هستند که در دقایقی ناجی یک تیم می شوند. مهدی ترابی بی شک یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل بود که با عملکرد خیره کننده خود در هفته های پایانی موجب قهرمانی پرسپولیس شد. وحید امیری و سعید صادقی نیز از دیگر مهره های کلیدی پرسپولیس در این فصل بودند. همچنین از وجود علیرضا بیرانوند نیز نباید غافل شد اون نقش پررنگی در قهرمانی این فصل داشت. امیدوارم بازیکنان پرسپولیس در روز چهارشنبه نیز باز بدرخشند و دل میلیون هوادار این تیم را شاد کنند.»



منبع