سپاهان و دن مورایس: ۹ امتیاز برای قهرمانی

منبع : همشهری



منبع

 چهارمین برد با 10نفر
بعد از یک شکست غیرمنتظره برابر پیکان که با انبوهی از موقعیت‌های از دست رفته برای سپاهان همراه بود، این تیم موفق شد به مدار موفقیت برگردد و 4پیروزی پی‌درپی کسب کند. آنها ابتدا مس کرمان را بردند، سپس با نمایشی شایسته بر استقلال غلبه کردند، در ادامه نساجی را شکست دادند و سرانجام در بهترین فراز از نمایش‌های این فصل خود، گل‌گهر سیرجان را با 4گل از پیش رو برداشتند تا به بهترین شکل ممکن چهارمین پیروزی خود را جشن بگیرند. اهمیت این پیروزی زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم سپاهان از دقیقه 48با اخراج امید نورافکن 10نفره شده بود. پیروزی بر یک رقیب مدعی و گردن‌کلفت آن هم درحالی‌که حدود یک نیمه یک بازیکن کمتر دارید، به واقع اتفاق ارزشمندی است.

1782982

 صدرنشینی با معدل قهرمانی
در مقطعی از فصل به‌نظر می‌رسید سپاهان مورایس از میانگین امتیازگیری برای قهرمانی عقب افتاده و قادر به کسب این تعادل نیست. با این حال پیروزی‌های متوالی اخیر، علاوه بر صدرنشینی سپاهان باعث شد آنها به حد نصاب قهرمانی یعنی کسب 2امتیاز از هر بازی برسند. سپاهان امروز از 18بازی 36امتیاز دارد. بسیار نادر است که تیمی در فوتبال ایران از هر بازی 2امتیاز بگیرد و قهرمان نشود. به علاوه سپاهان نسبت به بازه زمانی مشابه در فصل گذشته 3امتیاز بیشتر کسب کرده است. مجموعه این مسائل نشان می‌دهد طلایی‌پوشان بعد از 7سال بار دیگر می‌توانند به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشند.

 محک مورایس
البته که سپاهان امکانات خوب، ستاره‌های پرشمار و ثروت قابل توجهی دارد و اینها کار کادرفنی را راحت می‌کند اما در عین حال نمی‌توان ارزش‌های مورایس را هم نادیده گرفت؛ مخصوصا با توجه به خویشتنداری مستمر این مربی که باعث می‌شود او و تیمش همواره از حواشی به دور باشند. در هفته‌های پیش‌رو اما مربی پرتغالی محک محکم‌تری خواهد خورد. او امروز  یک بازی دشوار برابر فولاد خوزستان دارد، هفته آینده باید در دربی اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود و در جام حذفی هم به‌زودی رودرروی پرسپولیس خواهد ایستاد. این چند هفته شاید نشان بدهد مرد آرامی که روی نیمکت سپاهان نشسته، از نظر فنی چه عیاری دارد.


کد خبر : 1868957 |
18 بهمن 1401 ساعت 04:00 |
45 بازدید |

0
دیدگاه

سه هفته سخت پیش روی مرد آرام

به گزارش ورزش سه،  سرمربی پرتغالی سپاهان، با سابقه قهرمانی در لیگ‌های عربستان و کره‌جنوبی به ایران آمد و احتمالا هم قرارداد گران‌قیمتی بست. بنابراین توقعات بالایی از او وجود داشت. البته مورایس طی ماه‌های گذشته فراز و فرودهایی داشت و در مقطعی از فصل انتقاداتی متوجهش شد اما حالا به‌نظر می‌رسد به‌طور کامل بر تیمش مسلط شده و نتایج خوبی کسب می‌کند. داستان مورایس فقط هم فنی نیست، چرا که در فضای پر از غوغای فوتبال ایران، شاهد حفظ آرامش از سوی این مربی هستیم؛ آنچه ارزش‌های کار مورایس را دوچندان می‌کند. یقین بدانید او هم به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای، بهانه‌های لازم برای اعتراض را دارد؛ از برگزاری مسابقات بدون تماشاگر تا چمن‌های خراب و فقدان کمک‌داور ویدئویی، اما مورایس اغلب آرام و خویشتندار است و این برای او فضیلت محسوب می‌شود.


درصورتی که قرار باشد برای این هفته‌های فوتبال ایران یک چهره برتر انتخاب کنیم، کج‌سلیقگی نیست اگر سراغ ژوزه مورایس برویم.

سپاهان و دن مورایس: 9 امتیاز برای قهرمانی