ششصد میلیاردی که فوتبال ایران را متحول می‌کند!

تاج روز گذشته روی مسئله حق پخش تلویزیونی هم دست گذاشت و به نوعی از آن به عنوان اهرم حمله به صداوسیما استفاده کرد و البته پس از جملاتی نسبتا تند، از طرح خود پرده برداشت که به گفته‌اش، در گفتگو با فیفا تدوین کرده است. در این طرح به گفته تاج، صداوسیما بدون اینکه بودجه خود را صرف کند، درآمد حق پخش را در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهد داد که البته به زعم او، باشگاه‌هایی که بودجه دولتی دارند از این طرح بی بهره خواهند بود.

رییس فدراسیون همچنین در مورد کمپ تیمهای ملی صحبت کرد و گفت که زمین چمن آن شرایط مطلوبی ندارد و نمی‌داند اگر کی‌روش از آن بازدید کند، چه صحبتی را انجام خواهد داد.

نظر شما در مورد نشست خبری روز گذشته مهدی تاج و اهداف او چیست؟



منبع

تاج حرفهای خود را با توضیح پرونده‌های قضایی‌اش از زبان خود آغاز کرد و گفت که سه پرونده باز دارد که هر سه فوتبالی هستند و «باید در ارکان قضایی فدراسیون» بررسی شوند. پرونده نخست استفاده از بازنشستگان (ساکت و بهاروند) بود، پرونده دوم تخفیف در اعطای تبلیغات محیطی عنوان شد و پرونده سوم برای فولاد مبارکه بود که در هر سه مورد تاج توضیحات خود را ارائه کرد و گفت که حکم نهایی نیز به سودش خواهد بود و در غیر این صورت فرصت تجدیدنظر خواهد داشت.

تاج وعده داد که به زودی جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌ها پیرامون حق پخش برگزار خواهد شد و همچنین اعلام کرد که بخشی از پاداشهای فدراسیون در فیفا و ای اف سی مربوط به باشگاه‌هاست.

او در مورد مجوز حرفه‌ای حرفهای عجیبی را به زبان آورد که البته پس از آن صحبتهایش را اصلاح کرد و گفت پرسپولیس و استقلال در شرایط مساوی و برابر، برای گرفتن لایسنس حرفه‌ای تلاش خواهند کرد.  در موضوع مجوز حرفه‌ای مهدی تاج با پستش در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اشاره کرد و در عین حال در سراسر صحبتهایش، مسئله ارتباط با ای اف سی و همچنین کشور قطر برای دور زدن تحریم و مسائل اینچنینی بارز بود.

تاج درباره ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس (خیابان سئول) توضیح داد که فدراسیون 24 میلیارد از این بابت به شستا بدهی داشت که 25 میلیارد پرداخت کرد اما به دلیل عدم استیناف‌خواهی در زمان لازم، این دو ساختمان به شستا واگذار شد. به گفته تاج، فدراسیون این دو ساختمان را پس خواهد گرفت و در عین حال می‌توان از حرفهای او اینطور برداشت کرد که فدراسیون تحت مدیریت او قصد دارد با فروش این دو ساختمان، بودجه لازم برای اقدام عمرانی موردنظر را تامین کند.
این اقدام عمرانی مربوط زمینی است که در کمپ تیمهای ملی واقع شده و تاج قصد دارد با پول فروش ساختمانهای فدراسیون، این زمین که کلنگ‌زنی آن با حضور اینفانتینو انجام شد را تا حدی پیش ببرد و در آینده به سرانجام برساند.

قسمت بعدی مربوط به آینده تیم ملی بود که ایده‌آل تاج، دستیاری نکونام در کنار کی‌روش برای جام جهانی خواهد بود و پس از آن کی‌روش در نقش مدیرفنی حاضر خواهد بود و نکونام سرمربی تیم ملی می‌شود. تاج گفت بعید نیست که فولاد این پیشنهاد را نپذیرد اما دو نکته دیگر را هم به زبان آورد: «1) از من این خبر را داشته باشید که انشالله حل خواهد شد و 2) خودم هم رایزنی‌هایی خواهم کرد تا ایشان را به عنوان یک مربی و سپس سرمربی آینده تیم ملی داشته باشیم.»

انتظار می‌رفت تاج درباره تیم امید هم صحبت کند اما او گفت که برنامه‌ای در این باره فعلا ندارد و تنها به یک جمله اکتفا کرد که شاید قابل تامل باشد: قرارداد کادر فعلی به پایان رسیده است.

1. تیم ملی، کی‌روش و نکونام


کد خبر : 1842850 |
18 شهریور 1401 ساعت 16:33 |
4.6K بازدید |

4
دیدگاه

پنج نکته از اولین حرفهای رییس جدید فدراسیون؛


مهدی تاج روز گذشته تصویری روشن از برنامه‌هایش در فدراسیون را برای هواداران فوتبال ترسیم کرد.

ششصد میلیاردی که فوتبال ایران را متحول می‌کند!

او درباره انتقادات راستینه و قاضی زاده، دو نماینده مجلس، هم صحبتهای نسبتا تندی را انجام داد و خواستار رسیدگی این دو به مشکلات شهرشان شد و گفت که «دویست بار آنها در مورد ویلموتس» صحبت کردند. با این حال تاج به صراحت گفت به تمام ارکان فدراسیون دستور داده که پاسخگوی مجلس باشند و همچنین تاکید کرد مجلس در این چند نماینده خلاصه نمی‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، جایگاه اسکوچیچ در تیم ملی ایران همیشه لرزان بود و سایه مهدی تاج همیشه روی سر فدراسیون فوتبال سنگینی می‌کرد اما حاضران در کنفرانس مطبوعاتی رییس جدید فدراسیون فوتبال، شاید یک ماه پیش فکرش را هم نمی‌کردند که پیش از اردوی اتریش تیم ملی، در همچین نشست خبری شرکت کنند.

3. کمپ تیم‌ملی، ساختمان فدراسیون و زمین جدید

پرسش و پاسخ با خبرنگاران در شرایطی انجام شد که اخراج اسکوچیچ و انتصاب کی‌روش، فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده و بیشتر سوالات را به این سمت برده بود و مهدی تاج نیز با آمادگی قابل توجه به تمامی این سوالات پاسخ داد.

او این موضوع را نه یک تصمیم ساده بلکه «الگوی مدیریتی» خود دانست تا مشخص شود تصمیم او بعد از جام جهانی، سپردن نیمکت تیم ایران به یک سرمربی داخلی است و حتی اگر موضوع جواد نکونام نیز حل نشود، باید منتظر راه حل بعدی و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی از نظر چهره‌های داخلی (و احتمالا جوان) ماند.

5. باشگاه‌ها، مجوز حرفه‌ای و زنان

4. قوه قضاییه، مجلس و دولت

بخش مهمی از صحبت‌های مهدی تاج در خصوص تیم ملی انجام شد و او در مورد گذشته، حال و آینده مهمترین بخش از تیمهای تحت هدایت فدراسیونش اظهار نظر کرد. قسمت اول مربوط به دستمزد این سرمربی: 50 هزار یورو ماهیانه، سه دستیار 30 هزار دلاری و مدت قرارداد نیز سه ماه خواهد بود. تاج همچنین گفت که 12 درصد از پاداش صعود ایران به مرحله بعدی در اختیار کی‌روش خواهد بود اما مشخص نیست که از پاداش صعود به جام جهانی هم او سهم دارد یا خیر.

2. حق‌پخش، صداوسیما و فوتبال برتر

او همچنین در مورد برنامه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال نیز اظهارنظر کرد و گفت که بخشی از 20 میلیون دلار طلب فدراسیون از به این برنامه‌ها اختصاص خواهد یافت که البته او به صورت دقیق این رقم را مشخص نکرد.

او همچنین خطاب به صداوسیما دست دوستی دراز کرد و گفت که امیدوار است برای موفقیت تیم ملی، از این پس از درگیری‌ها کنار گذاشته شوند.

رییس فدراسیون زمانی که سوالی پیرامون استقلال فدراسیونش سوال شد، در مورد دولت هم اظهارنظر کرد و گفت که در دوره قبلی توصیه وزارت ورزش در مورد سرمربی بعدی تیم ملی (ویلموتس) را پذیرفت و در موضوع مستقل بودن فدراسیون «محتاط» عمل کرد اما وعده داد که در این دوره روی این موضوع بیشتر توجه خواهد داشت.

اگر مطالعه نشست خبری چهار ساعته مهدی تاج برای شما دشوار بوده و در عین حال می‌خواهید تصویری که رییس جدید از ایده‌آل خود ارائه کرد را ببینید؛ با ما همراه باشید:

اما تاج با گذر از موانع و رسیدن به لیست نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون و سپس جلب نظر اعضای مجمع و در نهایت تحمیل شکستی قاطعانه به ماجدی و کامرانی‌فر، خود را به مهمترین صندلی فوتبال ایران رساند تا دوباره در نقش رییس فدراسیون و البته این بار از جایگاهی مستحکم‌تر، با خبرنگاران صحبت کند و به سوالات آنها پاسخ بدهد.

در این مدت تاج در یک درگیری مستقیم با برنامه فوتبال برتر قرار داشته و حتی در اولین اقدام پس از ریاست فدراسیون، نامه‌ای را به رییس صداوسیما ارسال کرد و در این خصوص خطاب به او نکاتی را نوشت.

رییس فدراسیون حمایت خود از ورود زنان به ورزشگاه را هم اعلام کرد اما گفت که باید زیرساختهای این موضوع فراهم شوند.