طارمی- بیل، من از تو بهترم!

طارمی در بازی گذشته مقابل انگلیس با وجود شکست ایران اما ستاره تیم ملی محسوب می شد؛ مهاجم ایران نه تنها رکورد گل زدن بازیکنان ایران در تاریخ جام جهانی را شکست و به تنها بازیکنی تبدیل شد که دو گل به ثمر رسانده، نشان داد با شم گلزنی بالا می‌تواند در هر لحظه ای زهر خود را به حریفان بریزد. در بازی گذشته مقابل انگلیس طارمی با 17 پاس صحیح از مجموع 20 پاس توانست درصد 85 را برای پاس های درست خود ثبت کند. او یک شانس گلزنی ایجاد کرد و از 3 شوت به چارچوب خود 2 گل وارد دروازه انگلیس کرد. 67 درصد نرخ تبدیل شوت به گل آمار فوق‌العاده ای محسوب می شود.

تمجیدهای رابرت پیج سرمربی ولز بعد از دیدار با آمریکا به خوبی نقش ویژه گرت بیل را در ترکیب این تیم نشان می دهد. او گفت: «در ولز همه راه‌ها به بیل ختم می‌شود. گرت بیل هیچ وقت ما را ناامید نمی‌کند. او یک‌بار دیگر ثابت کرد که چقدر بازیکن بزرگی است و چقدر برای تیم ولز اهمیت دارد.» بیل تاکنون در 11 مسابقه‌اش در تورنمنت‌های بزرگ، 4 گل زده و 2 پاس گل، 37 شوت و 13 موقعیت‌سازی داشته است.

علاوه بر این 35 گل از 41 گل ملی بیل، در بازی‌های رسمی به ثمر رسیده که نشان می‌دهد نقشی کلیدی در تیم ولز دارد. این آمار خوب البته در بازی با آمریکا هم تکرار شد. او از 35 لمس توپ، 22 پاس (یک پاس کلیدی)، یک شوت، دو نبرد هوایی و یک تکل موفق را به ثبت رساند تا با نمره 7.3 بهترین بازیکن زمین شود.

با تفاسیر بالا رقابت میان بیل و طارمی فردا در جریان بازی بسیار جذاب تر از آنچه روی کاغذ به نظر می رسد، خواهد بود. آنها برای رقم زدن موفقیتی دیگر برای خود و تیم های ملی شان همه کار خواهند کرد و باید دید کدام یک موفق تر خواهند بود.



منبع


مهدی طارمی و گرت بیل رقابت جالبی را در مسابقه ظهر جمعه ایران و ولز با یکدیگر خواهند داشت.

طارمی- بیل، من از تو بهترم!


کد خبر : 1855350 |
03 آذر 1401 ساعت 21:54 |
85.2K بازدید |

8
دیدگاه

این دوستاره احمد بن علی را بهم می‌ریزند

به گزارش “ورزش سه”، در کنار همه ستاره هایی که از ساعت 13:30 ظهر جمعه در ورزشگاه احمد بن علی شهر دوحه به زمین خواهند رفت و احتمالا یک نبرد جذاب را به نمایش می گذارند، تقابل مهدی طارمی و گرت بیل را می توان جذاب ترین در مسابقه دانست.دوستاره مطرح فوتبال آسیا و اروپا که هردو در مسابقه قبلی تیم شان گلزنی کردند و حالا برای دیدار دوم جام جهانی خودشان را آماده کرده اند.

طارمی و بیل امروز هم به عنوان ستاره های ایران و ولز در نشست خبری قبل از بازی همراه با سرمربیان دو تیم حضور یافتند و از انگیزه بالای خود و هم تیمی هایشان برای کسب موفقیت گفتند.

ستاره ای که در ترکیب تیم ملی ایران می‌تواند با گرت بیل برابری کند و حتی امیدوار است در نقش ناجی ایران هم ظاهر شود، بدون شک مهدی طارمی است. مهاجم ایرانی پورتو آنقدر در ترکیب تیم باشگاهی اش گل های حساس به ثمر رسانده که آمار، او را بالاتر از هر بازیکن دیگری در تیم ملی ایران قرار بدهد.

گرت بیل به عنوان کاپیتان تیم ملی ولز با کوله باری از تجربه حالا که دیگر در تیم های بزرگ فوتبال اروپا حضور ندارد و پیراهن لس آنجلس گلکسی آمریکا را برتن می کند، به عنوان نامدار ترین ستاره ولزی ها کارش را جلو می برد و در بازی قبل مقابل آمریکا نیز نقش ویژه ای را ایفا کرد و در نهایت از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را در صحنه گل تساوی باز کرد.