طالبان استقلال کامل فوتبال را به رسمیت شناخت


کد خبر : 1942052 |
15 خرداد 1402 ساعت 12:21 |
636 بازدید |

0
دیدگاه

نامه مهم در افغانستان: دخالت در کار فدراسیون ممنوع

با این حال و در آستانه شروع مراحل مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و البته تورنمنت کافا که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی برگزار خواهد شد، طالبان در نامه مهم و رسمی استقلال فدراسیون فوتبال را تضمین کرد.

این نامه از آن جهت اهمیت دارد که در شروع آن، فدراسیون فوتبال این کشور با چنین عناوینی تعریف می‌شود: مستقل، غیرانتفاعی، غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی. تعریفی مطابق با آیین نامه فیفا که هنوز در ایران مورد قبول قرار نگرفته است.

1883616



منبع
با اعلام استقلال فدراسیون فوتبال، افغانستان گام بلندی برای فرار از تعلیق برداشت.

طالبان استقلال کامل فوتبال را به رسمیت شناخت

در این نامه که با سربرگ کمیته ملی المپیک برای مقامات ولایات افغانستان ارسال شده، فوتبال به عنوان «یک ارگان مستقل، غیرانتفاعی، غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی» شناخته شده است. این همان چیزی است که فیفا از فدراسیون‌های عضو درخواست می‌کند.

1883617

در ادامه این نامه، از مقامات ولایات درخواست می‌شود که برای جلوگیری از تعلیق، از دخالت «در امور اداری، فنی و… فوتبال» خودداری و تنها در بخش تامین امنیت با مسئولان فوتبال هر ولایت همکاری کنند.

طالبان در این نامه تاکید کرده که مسئولان هر ولایت علاوه بز عدم مداخله، باید اطمینان حاصل کنند که امور فدراسیون فوتبال تحت تاثیر هیچ شخص سوم قرار ندارد.

به گزارش ورزش سه، در ماه‌های بعد از استقرار دولت طالبان در افغانستان، اهالی ورزش در این کشور نگرانی زیادی بابت تعلیق احتمالی به دلیل دخالت دولت در امور کمیته‌ها و فدراسیون‌ها داشتند و حتی سخنگوی پیشین فدراسیون فوتبال، این نگرانی را مطرح کرد.