طباطبایی قهرمانی شطرنج امارات را از دست داد


ملی‌پوش شطرنج ایران از کسب عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج امارات بازماند.

طباطبایی قهرمانی شطرنج امارات را از دست داد

مقصودلو با این تساوی ۵ امتیازی باقی ماند و در رده ۲۹ این مسابقات ایستاد. این شطرنج‌باز در این رقابت‌ها حدود ۱۱ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.

اما سید محمد امین طباطبایی مرد شماره دو شطرنج ایران که در این مسابقات شرکت کرده بود، در دور آخر مقابل گوکش شطرنج باز قدرتمند هندی به تساوی رسید تا با این نتیجه ملی پوش شطرنج ایران از کسب عنوان قهرمانی بازبماند. طباطبایی درحالی در این بازی مساوی کرد که او با ریتینگ ۲۶۷۷ در این مسابقات دست به مهره شده بود. حریف هندی او در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۳۲ بود.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، درجریان دور پایانی مسابقات شطرنج مسترز شارجه ۲۰۲۳، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۷۳۴ در این مسابقات دست‌به‌مهره شده بود به مصاف شطرنج‌باز گرجستانی رفت و به تساوی رسید. این توقف درحالی برای ملی پوش شطرنج ایران به دست آمد که حریف او در این دور دارای ریتینگ ۲۵۵۳ بود. 


کد خبر : 1939991 |
05 خرداد 1402 ساعت 11:57 |
29 بازدید |

0
دیدگاه

مقصودلو در رده ۲۹

طباطبایی با این تساوی ۶ امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت. ملی پوش شطرنج ایران موفق شد در پایان این مسابقات ۸ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. آرجون شطرنج باز هندی با کسب ۶.۵ امتیاز قهرمانی این مسابقات را به نام خود کرد. 

ششمین دوره مسابقات مسترز شارجه در ۹ دور کار خود را پیگیری کرد. این مسابقات از ۱۷ تا ۲۵ ماه مه در امارات برگزار شد. در این مسابقات ۷۸ شطرنج‌باز دست‌به‌مهره شده‌ بودند.



منبع