عضویت چند قهرمان در تالار مشاهیر کشتی

جهان پهلوان تختی، امامعلی حبیبی، مهدی خالدی و رسول حخدم از دیگر نام‌آوران کشتی ایران بودند که نام‌شان در تالار مشاهیر دیده می‌شود.


کد خبر : 1842921 |
19 شهریور 1401 ساعت 09:42 |
156 بازدید |

0
دیدگاه

آخرین قهرمان ایرانی که نامش به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی اضافه شد، عبدالله موحد با 6 مدال طلای جهان و المپیک بود که برای مدتی نامش از این لیست خارج شده بود و مجددا روز 23 مهر 98 نامش به تالار مشاهیر اضافه شد.


شب گذشته در بلگراد، چند قهرمان کشتی جهان و المپیک به عضویت تالار مشاهیر اتحادیه جهانی درآمدند.

عضویت چند قهرمان در تالار مشاهیر کشتی

جان و بن پترسون دو برادر آمریکایی هستند که برای این کشور صاحب نشان جهانی و المپیک شده‌اند.

فدراسیون کشتی پیش از این به دنبال این بود که با توجه به افتخارات حمید سوریان دارنده 7 نشان طلای المپیک و جهان، این قهرمان بزرگ نیز به عضویت تالار مشاهیر اتحادیه جهانی درآید.



منبع

در بحبوحه برگزاری مسابقات جهانی 2018 بوداپست نیز منصور مهدیزاده با سه طلای و یک برنز جهان و عنوان چهارمی المپیک 1964 که بدون باخت به دست آمده بود، به عضویت تالار مشاهیر درآمد.

جان پترسون 74 ساله دو مدال طلا و نقره بازی‌های المپیک 1972 و 1976 را در کارنامه دارد. بن پترسون 72 ساله نیز صاحب مدال‌های طلا و نقره المپیک شده است.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از تسنیم، بعد از آنکه صبح روز گذشته (18 شهریور) کنگره انتخاباتی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به انجام رسید، عصر دیروز نیز نناد لالوویچ در نشستی عضویت برادران پترسون، یوری شاهمرادوف تئوریسین کشتی روسیه، مولینا داور اسپانیایی و چند قهرمان کشتی زنان و مردان  را در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و به آنها لوح یادبودی اهدا شد.