فاجعه مدیریتی ساموئل اتوئو در فدراسیون کامرون!

* نتایج فاجعه‌بار

پس از پیشگویی معروف جام جهانی، تیم ملی کامرون به وضوح دچار افت شدید عملکرد شد و بحران‌هایی نیز به وجود آمد که مهمترین آن درگیری بین آندره اونانا، دروازه‌بان و ریگوبرت سونگ، سرمربی تیم، بود که اصرار داشت این بازیکن را از ترکیب تیم در جام جهانی حذف کند.

تیم ملی کامرون در صورت شکست شهریور ماه آینده مقابل مهمان خود بروندی با اختلاف دو گل، ممکن است در دوره بعدی جام ملت‌ها غایب باشد.


از دسامبر 2021، ساموئل اتوئو بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال کامرون نشسته است تا با جاه‌طلبی‌های فراوان، رنسانس فوتبال کشورش را رقم بزند.

فاجعه مدیریتی ساموئل اتوئو در فدراسیون کامرون!

اما جنجال اتوئو فاز جدیدی هم پیدا کرد. او پس از حمله به یک هوادار الجزایری که به دلیل اعتراض به داوری در بازی تیم ملی الجزایر در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل کامرون در مقدماتی جام جهانی به سمت او آمده بود، حسابی حاشیه‌ساز شد.

1761148

تیم المپیک کامرون پس از شکست در ضربات پنالتی مقابل گابن، نتوانست به فینال جام ملت‌های آفریقا زیر 23 سال راه یابد و شیرها از حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس باز ماندند.


کد خبر : 1898092 |
09 فروردين 1402 ساعت 16:08 |
2.8K بازدید |

0
دیدگاه

اتوئو همچنین با فشار شدید اروپا برای به تعویق انداختن مجدد مسابقات یا لغو این دوره از مسابقات روبرو شد اما به تصمیم قبلی خود پایبند بود.

کامرون در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا نیز با کسب تنها 4 امتیاز در 3 بازی، با پیروزی دشوار 1-0 مقابل بوروندی، سپس تساوی 1-1 با نامیبیا و باخت 1-2 از همان تیم، به وضوح در رنج است.

* بحران‌های سیاه

تیم بانوان نیز از راهیابی به جام جهانی بازماند و تیم‌های زیر 20 و زیر 17 سال جوانان نیز از راهیابی به جام جهانی بازماندند.



منبع

از اولین روز ریاست اتوئو بر فدراسیون کامرون، پس از تسلط بر صحنه بحران، موضوع میزبانی  کشورش از مرحله نهایی جام ملت‌های آفریقا 2021، به بحث رسانه‌های آفریقایی و بین‌المللی تبدیل شد. علی‌رغم فشار کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) که از قبل خود را برای تصمیم گیری برای انتقال مسابقات آماده می‌کرد، اتوئو به طور کامل ایده انتقال مسابقات به خارج از کامرون را رد کرد.

به گزارش “ورزش سه” پانزده ماه بعد از حضور ساموئل اتوئو روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال کامرون، حالا انبوه ناکامی‌ها و حواشی پیرامون این ستاره سابق دنیای فوتبال را فرا گرفته است. به همین بهانه برخی اتفاقات عجیب و تلخ‌کامی‌ها در دوره حضورش بر مسند مدیریت فدراسیون فوتبال کامرون و عملکرد شیرهای رام‌نشدنی را می‌خوانید؛

1836736

کامرون پس از شکست مقابل سوئیس و تساوی مقابل صربستان و شکست برزیل، جام جهانی را در دور اول ترک کرد.

* بحران الکان و پیشگویی جام جهانی

جنجال‌های اتوئو پس از اظهارات او قبل از شروع آخرین جام جهانی در قطر و انتظاراتش مبنی بر قهرمانی کشورش در جام جهانی ادامه یافت، تا جایی که اسطوره فوتبال آفریقا پیش‌بینی کرد اولین بار یک تیم آفریقایی قهرمان این مسابقات می‌شود.

تیم ملی زیر 17 سال کامرون پس از کشف موارد زیادی از جعل سن بازیکنان، جواز حضور در جام ملت‌های آفریقا را کسب نکرد تا شیرها با وجود راهیابی به مرحله مقدماتی از دور نهایی مسابقات حذف شوند.

صداها در رسانه‌های کامرونی در مورد لزوم اخراج سانگ از تیم ملی کامرون به دلیل افت شدید عملکرد و نتایج بد بلند شده است.

1836735

شکست تیم‌های کامرون در بسیاری از تورنمنت‌ها در زمان ساموئل اتوئو دور از انتظارات بوده است.