فوتبال هلندی: لوکوموتیو انسانی با ریه اسب (عکس)


اگرچه بیشتر اهالی فوتبال پس از جام ملت‌های 2021 با نام دومفرایس آشنا شدند، ولی در سال 2016 او به عنوان استعداد اردیویژه معرفی شده بود.

فوتبال هلندی: لوکوموتیو انسانی با ریه اسب (عکس)

به گزارش “ورزش‌سه”، پس از سه نمایش معمولی از هلند با لوئیس فن‌خال این تیم به عنوان صدرنشین گروه اول مسابقات به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر راه پیدا کرد؛ جایی که بالاخره شاهد یک نمایش دیوانه‌وار و مهیج از یکی از بهترین‌ تیم‌های تاریخ فوتبال دنیا بودیم و البته این شب شکوهمند برای هلندی با درخشش وینگر راست آنها رقم خورد.
دومفرایس که مانند اینتر در پست مورد علاقه‌اش با آرایش 2-5-3 در ترکیب هلند در جام جهانی هم دیده می‌شود، در دقیقه 10 و وقت‌های اضافی نیمه اول شرایط را به سود هلند کرد تا دیپای و سپس بلیند دو گل مشابه به ثمر برسانند و تا حد زیادی حضور لاله‌های نارنجی را به عنوان اولین تیم مرحله یک چهارم نهایی قطعی کند.

این پایان نمایش درخشان دومفرایس در مصاف با آمریکا نبود و او روی یک نفوذ کشنده دیگر در شرایطی که 5 دقیقه قبل آمریکا گل زده بود و برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد، گل سوم تیمش را روی ارسال دالی بلیند به تیرک دوم با پرشی دیدنی با بغل پای راست وارد دروازه ترنر سنگربان آمریکا کرد که چاره‌ای جز قبول این گل نداشت. البته که او در نیمه دوم زودتر از دقیقه 81 می‌توانست گل سوم تیمش را ثبت که با واکنش خوب ترنر ناکام ماند.
با این حال دومفرایس با ارسال دو پاس گل در یک نیمه جام جهانی به اولین بازیکن هلندی تبدیل شد که موفق به انجام این مهم می‌شود و با به ثمر رساندن گل سوم به سومین بازیکن هلند تبدیل شد که در کنار یوهان کرایوف و راب رنسنبرینک ( دو ستاره هلند در جام‌های جهانی 1974 و 1978) در یک مسابقه جام جهانی روی سه گل اثر مستقیم داشته است.

لوکوموتیو انسانی با ریه اسب 
ریه اسب لقبی است که دنزل با توجه به قدرت، سرعت و استقامتی که در مسابقات فوتبال دارد برای خود انتخاب کرده و البته بی‌ربط به نام او که از دنزل واشنگتن هنرپیشه معروف آمریکایی گرفته شده نیست؛ هنرپیشه‌ای که به خاطر نقش‌های انسانی و شجاعانه‌ای که انتخاب می‌کند مورد تحسین همگان از جمله والدینش قرار گرفته است.
این بازیکن که پدرش اهل جزیره کوچک آروبا در دریای کاراییب است در آخرین مصاحبه خود ضمن پذیرش این نکته که هلند نمایش خوبی در بازی‌های گروهی نداشته از انگیزه خود برای زدن گل یا ارسال پاس گل در مصاف با آمریکا حرف زده است.

دومفرایس در روتردام خودش را به عنوان پدیده لیگ هلند معرفی کرد و سپس به هیرنفین منتقل شد. او در ادامه با انتقالی تقریبا 6 میلیون دلاری عازم آیندهوون شد و پس از درخشش در یورو 2020 بود که مورد توجه چند باشگاه قرار گرفت و سرانجام پیشنهاد 13 میلیون دلاری اینتر را پذیرفت؛ جایی که فضای مناسبی برای ادامه رشد او فراهم شده و البته این باشگاه ایتالیایی کار سختی برای حفظ او دارد، چرا که تاتنهام قصد دارد با پیشنهادی 30 میلیون دلاری او را به خدمت بگیرد.


کد خبر : 1857188 |
12 آذر 1401 ساعت 23:34 |
2.8K بازدید |

0
دیدگاه

دامفرایز را بهتر بشناسید، از سن‌سیرو تا خلیفه

نکته مهم دیگر درباره دومفرایس نقش او در تدابیر تاکتیکی هلند با فن‌خال که به دوندگی بالایی احتیاج دارد. وینگر راست هلند خودش اینطور در این مورد توضیح می‌دهد:« من به طور تصادفی وارد موقعیت نمی‌شوم و یک ایده تاکتیکی پشت آن وجود دارد تا فضا برای مهاجمین بیشتر شود.»
هلند پس از سه دیداری که در حد نام این تیم نبود حالا با درخشش دومفرایس و داری ببیند که گل دوم زد و گل سوم را ساخت بازگشتی چشم‌گیر به مسابقات داشته و اگر این روند ادامه‌دار باشد آنها می‌توانند امیدوارانه به آینده نگاه کنم.



منبع