فیفا تایید کرد: جام جهانی بدون الکل


کد خبر : 1854112 |
27 آبان 1401 ساعت 16:38 |
1.4K بازدید |

0
دیدگاه


قطر امروز از فیفا خواست که با ممنوعیت فروش نوشیدنی در زمان برگزاری جام جهانی موافقت کند. درخواستی که دقایقی پیش با تایید فیفا همراه شد.

فیفا تایید کرد: جام جهانی بدون الکل

به گزارش “ورزش سه”، ساعاتی پیش رسانه‌ها گزارش کردند که قطر با ارسال درخواستی رسمی از فیفا خواست به این کشور اجازه بدهد تا فروش و مصرف نوشیدنی در دوران برگزاری جام جهانی 2022 در این کشور را ممنوع کند.

دقایقی پیش فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با درخواست قطر موافقت کرده است.

رسانه‌هایی مثل تایمز و نیویورک‌تایمز گزارش می‌دهند که خانواده سلطنتی قطر روی این درخواست اصرار داشتند و برگزارکنندگان جام جهانی به دستور آنها چنین درخواستی به فیفا ارائه کرده بودند.

فیفا در بیانیه خود اعلام کرد در روزهای برگزاری جام جهانی فروش نوشیدنی در استادیوم‌ها و اطراف آنها ممنوع است و تنها در برنامه‌ای تحت عنوان فن‌فستیوال و برخی نقاط ویژه که مجوز خاصی برای آنها صادر شده است مجاز خواهد بود.



منبع

پیش از این قطر و فیفا توافق کرده بودند که در هتل‌ها، فن‌زون‌ها و استادیوم‌ها نقاط مشخصی ایجاد شود که قانون ممنوعیت نوشیدنی در آنها رعایت نشود. ولی با درخواست امروز قطر و موافقت فیفا هر نوع نوشیدنی در این کشور در زمان برگزاری جام جهانی به جز در نقاطی خاص ممنوع خواهد بود. فیفا حتی به هواداران و نهادهای مرتبط با جام جهانی هشدار داد که در روزهای برگزاری جام جهانی اشخاص و نهادهایی که از این قانون تخطی کنند با مجازات نقدی روبرو خواهند شد.