لیگ ملت ها: عطایی بالاتر از خولیو ولاسکو!

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد. والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 9 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با هدایت 6 سرمربی (خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ، رائول لوزانو، ایگور کولاکوویچ، ولادیمیر آلکنو و بهروز عطایی) به مصاف تیم‌های قدرتمند والیبال جهان رفته است و داده‌های آماری حکایت از بهترین و موفق‌ترین عملکرد از سوی تنها سرمربی ایرانی در این مسابقات را دارند.

1739702

بهروز عطایی تنها سرمربی ایرانی تیم ملی والیبال کشورمان در یک دوره این مسابقه هدایت ملی‌پوشان در 13 بازی را برعهده داشته است که با هفت برد و شش شکست و معدل 1.16 بهترین و موفق‌ترین عملکرد را به خود اختصاص داده است. درصد برد عطایی نیز برابر با 53.84 هست که در بین شش سرمربی خارجی تیم ایران بالاترین درصد محسوب می‌شود.


تیم ملی والیبال ایران در مجموع 9 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با هدایت 6 سرمربی به مصاف تیم‌های قدرتمند والیبال جهان رفته است.

لیگ ملت ها: عطایی بالاتر از خولیو ولاسکو!

از نظر جایگاه نهایی تیم ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، اسلوبودان کواچ بهترین عملکرد را دارد و در سال 2014 با تیم ملی والیبال ایران در رتبه چهارم مسابقات قرار گرفت. ایگور کولاکوویچ نیز در سال 2019 در جایگاه پنجم مسابقات قرار گرفت.



منبع

به گزارش “ورزش سه”، لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.


کد خبر : 1940138 |
06 خرداد 1402 ساعت 09:55 |
404 بازدید |

0
دیدگاه

دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مهم والیبالی، در نظر دارد اطلاعات آماری بسیار جدیدی از تلاش مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار عملکرد سرمربیان تیم ملی والیبال ایران در مجموع این مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

بهروز عطایی با معدل بردهای 1.16 بهترین عملکرد را داشته است و ایگور کولاکوویچ با معدل بردهای 1.05 در جایگاه دوم قرار دارد. رائول لوزانو با معدل بردهای یک در جایگاه سوم این داده آماری است.

از مجموع 117 مسابقه تیم ملی والیبال ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، ایگور کولاکوویچ در 41 مسابقه (21 برد و 20 باخت) هدایت تیم ایران را در سه دوره این رقابت‌ها برعهده داشته است که نسبت به دیگر سرمربیان در رتبه نخست قرار دارد. اسلوبودان کواچ نیز با 28 مسابقه (13 برد و 15 باخت) در رتبه دوم این داده آماری است.