مختاری: در ۷۷ کیلوگرم هم در ایران بدون رقیب می‌شوم

وی درباره اینکه در 77 کیلوگرم رقبای سرسختی چون محمدعلی گرایی و امین کاویانی‌نژاد را در پیش خواهد داشت، عنوان کرد: کاویانی‌نژاد که قهرمان کشور شد، من 10 روز قبل در فینال لیگ او را بردم. 77 کیلوهای خوبی در ایران داریم که در جام تختی شرکت می‌کنند. من می‌خواهم همانطور که خودم را در 72 کیلوگرم بی‌رقیب کردم، در 77 کیلوگرم هم این شرایط را داشته باشم.



منبع

وی در مورد چرایی باختش ادامه داد: یک مقدار بدنم در اُفت بود. چون بد وزن کم کرده بودم، بدنم روی تشک خالی کرد و همان کشتی اول باختم. در واقع اگر کشتی اول را رد می‌کردم شرایط طور دیگری می‌شد.

به گزارش “ورزش سه” محمدرضا مختاری در گفت‌وگو با تسنیم در مورد اینکه چه عاملی منجر به روند صعودی او بعد از ملی‌پوش شدنش در سال 2021 شد، اظهار داشت: من سال 2021 خوب استارت زدم و برایم سال خوبی بود. در جام تختی و تورنمنت وهبی امره که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، اول شدم و بعد از آن به عضویت تیم ملی درآمدم که به خاطر کم‌تجربگی در اسلو روی سکو نرفتم. ابتدای سال 2022 هم برایم خوب پیش رفت. من در جام تختی و آسیایی اول شدم و در جام تورلیخانوف هم مدال برنز گرفتم، ولی در مسابقات جهانی بلگراد نتوانستم خوب کشتی بگیرم و باختم.

مختاری با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از مسابقات جهانی بلگراد تصمیم به تغییر وزن گرفت و در امیدهای جهان هم در 77 کیلوگرم کشتی گرفت، تصریح کرد: برای کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان تغییر وزن دادم، اما چون تایمی نداشتم که بدنم خوب پر کند و خوب تمرین کنم، آنجا آن‌طور که می‌خواستم نتیجه نگرفتم. من بعد از مسابقات اسلو هم تصمیم به تغییر وزن داشتم، اما گفتم یک سال دیگر هم بمانم و با مدال از 72 کیلوگرم بروم که تیم افتاد روی دور بدشانسی و من هم نتوانستم نتیجه زحماتم را بگیرم. این اواخر بدنم خشک شده بود، درصد چربی‌ام روی چهار بود و برای آنکه دو کیلوگرم آخر را برای مسابقات جهانی بلگراد کم کنم، دو روز هیچ چیزی نخوردم. اصلاً به خاطر همین مسائل نتوانستم دور اول را پشت سر بگذارم.

این کشتی‌گیر شیرازی تیم ملی ضمن تأکید بر اینکه تمریناتش را آغاز کرده است، گفت: در شیراز زیر نظر مربی‌ام علی قیطاسی تمرین می‌کنم و از جام تختی چرخه را شروع خواهم کرد. آقای رنگرز گفت که برای جا افتادن در وزن 77 کیلوگرم یک مقدار به زمان و تمرین بیشتر نیاز دارم و من هم در این مدت در شهر خودم تمریناتم را پیگیری کردم.


کد خبر : 1894155 |
15 اسفند 1401 ساعت 08:01 |
333 بازدید |

0
دیدگاه

2 روز چیزی نخوردم تا در بلگراد سر وزن برسم


ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در اسلو و بلگراد با تأکید بر اینکه از جام تختی به چرخه وارد خواهد شد، گفت که از این پس در وزن 77 کیلوگرم مبارزه خواهد کرد

مختاری: در 77 کیلوگرم هم در ایران بدون رقیب می‌شوم