مومنی: بیرانوند انتخاب بهتری نسبت به حسینی بود

* شرایط استقلال چطور است؟
شرایط استقلال خوب است و آقای فتح‌الله‌زاده زحمت می‌کشد و دوندگی زیادی دارد تا بتواند مشکلات مالی تیم را مرتفع کند و به وعده‌هایی که به بازیکنان داده، عمل کند.

* پس معتقد هستید که مربی تیم ملی باید تغییر کند؟
نظر شخصی من این است اما در حال حاضر تصمیم‌گیرنده در فوتبال، شخص دیگری است. نظر من این است که اگر این اتفاق رخ بدهد، شاید افتخارات و توفیقات ما، بیشتر بشود. در شرایط فعلی نیاز داریم که بازیکنان جدیدی در تیم ملی حضور پیدا کنند و بازیکنانی که سن و سال بیشتری دارند و جا دارد از آنها هم تشکر کنیم، جای خود را به جوان‌های باانگیزه بدهند تا تفکر جدیدی در تیم ملی حاکم شود.

* در واقع شما فکر می‌کنید هم تغییر سرمربی لازم است و هم تغییر نسل؟
به هر حال این بازیکنان باید جای خود را به بازیکنان جوان‌تری که در لیگ‌ زحمت می‌کشند، بدهند؛ برای مثال حق جامانده‌های تیم ملی از جمله مهدی قایدی، محبی و حردانی بیشتر بود. همچنین تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد هم بازیکنان خوبی دارند که می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند‌. ما باید همیشه جوابگوی تلاش و انگیزه بازیکنان جوان باشیم.

* در مجموع شما عملکرد حسینی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از نظر من حسینی بهترین بازیکن دیدار ولز بود و در بازی با انگلیس هم روی هیچکدام از گل‌ها مقصر نبود و هر کسی بود امکان داشت که این گل‌ها را دریافت کند‌. علاوه بر این حسینی در شرایط حساسی وارد زمین شد و از نظر روحی و روانی تحت تاثیر قرار گرفت اما دیدیم که در بازی با ولز، چقدر خوب کار کرد و این شایستگی را داشت که در بازی بعد هم، در دروازه تیم ملی باشد اما انتخاب، انتخاب آقای کی‌روش بود.

* با توجه به مصاحبه قبلی شما، یه نظر می‌رسد اعتقاد دارید که بیرانوند گلر بهتری نسبت به حسینی است.
من نمی‌گویم بیرانوند گلر بهتری است؛ من گفتم انتخاب بهتری است. به هر جهت، بیرانوند بازیکنی است که در خارج از کشور بازی کرده و برگشته است و حسینی هم بازیکن تیم قهرمان بوده و قابلیت‌های فنی بالایی دارد. اصلا اینطور نیست که بگوییم کدام بازیکن بهتر است و تنها بحث انتخاب بهتر است.


محمد مومنی، پیشکسوت فوتبال ایران و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، به انتقاد از تصمیم کارلوس کی‌روش در بازی با آمریکا پرداخت.

مومنی: بیرانوند انتخاب بهتری نسبت به حسینی بود


کد خبر : 1857762 |
15 آذر 1401 ساعت 18:32 |
2 بازدید |

0
دیدگاه

تحلیل عضو هیئت مدیره استقلال از عملکرد ایران در جام جهانی

* به نظر می‌رسد بازیکنان به خاطر دریافتی‌هایشان ناراحت هستند.
بله؛ به هر حال ما باشگاهی هستیم که باید تلاش کنیم و درآمدزایی کنیم و پول بازیکنان را بدهیم و متعهد هم هستیم‌؛ در این شرایط هم هیئت مدیره تلاش می‌کند و هم آقای فتح‌الله‌زاده زمان می‌گذارد تا این مشکلات را حل کند.

* عملکرد کدام بازیکنان تیم ملی را در جام جهانی خوب دیدید و فکر می‌کنید حق کدام بازیکنان نبود که بازی کنند؟
همه بازیکنانی که به جام جهانی رفتند، حق داشتند که بازی کنند و به هر حال نظر کی‌روش بوده که کدام بازیکن در بین نفرات اصلی حضور داشته باشد اما نظر من این است که در بازی با آمریکا، بهتر بود که آقای بیرانوند به دلیل آسیب‌دیدگی‌ای که از ناحیه بینی و درگیری ذهنی‌ای که بابت این مسئله داشت، در ترکیب قرار نمی‌گرفت. البته باید از زحمات این بازیکن تقدیر و تشکر کنیم اما در صحنه گل آمریکا، به لحاظ فنی، دروازه‌بان باید در صحنه گل، از دروازه خارج می‌شد و فکر می‌کنم به خاطر مشکل فیزیکی آقای بیرانوند، این اتفاق رخ نداد‌. اگر سید حسین حسینی در آن بازی درون دروازه قرار می‌گرفت و ما به مرحله بعد صعود می‌کردیم، برای مرحله یک هشتم نهایی، بیرانوند بهترین گزینه بود.

مطرح شدن این صحبت‌ها، از زبان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، واکنش‌های زیادی را در پی داشت تا به همین بهانه به سراغ مومنی برویم و درباره اظهاراتش از او سوال کنیم.

* البته شما در مصاحبه‌ای گفتید که بیرانوند مهره مهمی است و مسی تیم ملی ایران محسوب می‌شود.
شکی در این نیست اما در این بازی لازم نبود این اتفاق رخ بدهد. من قبلا هم مصاحبه‌ای داشتم که برخی گفتند حسینی کجا و بیرانوند کجا اما گاهی اتفاقات فوتبالی شرایط را طور دیگری رقم می‌زند؛ برای مثال در جام جهانی ۹۰، دروازه‌بان آرژانتین در بازی با کامرون آسیب دید و از زمین خارج شد و دروازه‌بان دوم آرژانتین به پدیده آن دوره از مسابقات تبدیل شد. هیچکس انتظار نداشت که بیرانوند در بازی اول با آسیب‌دیدگی از زمین خارج شود اما این اتفاق افتاد و من فکر می‌کنم در بازی با آمریکا، انتخاب ایشان درست نبود؛ بیرانوند در این بازی یک آسیب‌دیدگی کوچک و همچنین مشغولیت ذهنی داشت و این مسئله، خروج‌های او را تحت تاثیر قرار می‌داد و او را مردد می‌کرد که همین هم باعث شد ما یک آسیب جدی ببینیم.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* به نظر می‌رسید بازی اول برای حسینی سخت بود و در بازی دوم به شرایط ایده‌آلی رسید.
بله؛ زود هم گل خورد و همین هم آسیب روحی به او وارد کرد ولی با همه این اوضاع، روی گل‌ها مقصر نبود.

* شرایط تیم ملی را در جام جهانی 2022 قطر چطور دیدید؟
شرایط خوب بود و قطر به لحاظ امکانات سخت‌افزاری، خودش را فراتر از آسیا نشان داد و تیم‌های آسیایی هم خوب شروع کردند و کره، ژاپن و استرالیا بهتر از بقیه بودند. ما هم می‌توانستیم شانس بهتری نسبت به بقیه تیم‌ها داشته باشیم اما چالش‌هایی به وجود آمد و از بعضی از بازیکنان هم نتوانستیم در بازی آخر استفاده کنیم. ما باید روند بهتری را برای آینده در پیش بگیریم؛ چرا که لازم است چهره جدیدی وارد تیم ملی شود و خون تازه‌ای در کار مربیگری تزریق شود و به ما کمک کند. اگرچه از نظر من بچه‌های ما سزاوار این بودند که به دور بعد راه پیدا کنند اما شاید مسائل حاشیه‌ای که رسانه‌های معاند برای ما ایجاد کردند، روی آنها تاثیر گذاشته بود و از لحاظ ذهنی کمی آشفته بودند. به هر حال بازیکنان با تمام توان بازی کردند و من از آنها سپاسگزارم و امیدوارم که روزهای خوبی را در جام ملت‌ها تجربه کنیم.

به گزارش ورزش سه، محمد مومنی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، امروز در گفت‌وگویی به تمجید از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس، پرداخت و مدعی شد در صورتی که این بازیکن در دیدار تیم ملی ایران برابر انگلیس مصدوم نمی‌شد، فاصله دو تیم حتی یک گل هم نبود اما سید حسین حسینی در این مسابقه از تمرکز کافی برخوردار نبود‌. مومنی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیرانوند را لیونل مسی تیم ملی ایران نامید.

* دلیل لغو اردوی امارات چه بود؟
یک تداخل برنامه‌ای به وجود آمده بود که تیم به اردو نرفت.



منبع