نتیجه‌ای که پرسپولیس را قهرمان لیگ کرد

در لیگ امسال ۲۴۰ بازی برگزار شد و ۴۸۰ گل نیز به ثمر رسید. این در شرایطی است که اکثریت قریب به اتفاق هفته های لیگ امسال تعداد گل کمتر از هجده را به همراه داشت. در هجده هفته از ۳۰ هفته برگزار شده، میانگین گل های زده شده، کمتر از ۲ گل بود و شانزده گل به ثبت رسیده بود. در این بین حتی در هفته های چهارم و سیزدهم، با ۹ گل، تعداد گل های زده شده یک رقمی بود.

*آنالیز ۶۶ امتیاز تیم قهرمان 
پرسپولیس ۶۶ امتیاز را از ۲۰ برد و ۶ مساوی بدست آورد.
سرخ پوشان از ۲۰ پیروزی ثبت شده، ۸ بار یک بر صفر بردند.
دو بار هم نتایج ۲-۱، ۲-۰، ۳-۰، ۴-۰ و ۳-۱ را بدست آوردند. یک پیروزی آنها هم در نتیجه ۳-۲ و ۵-۱ ثبت شد.
پنج بار بازی های شاگردان گلمحمدی مساوی بدون گل شد و یک بار هم به تساوی ۲ – ۲ رسیدند .
چهل درصد از بردهای پرسپولیس هم از نتیجه یک بر صفر بدست آمد.

1856806

چهار بار پیروزی قاطع پنج بر یک به دست آمد. نتایج چهار – دو، سه – سه، هفت بر یک و ۶ بر یک نیز نتایج بدون تکرار لیگ بودند. استقلال با پیروزی های ۶ بر یک و هفت بر یک برابر هوادار و تراکتور، در زمینه نتایج پرگل رکورددار این فصل شد اما همچنان پرگل ترین بازی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، به هفته پایانی دوره ی اول باز می گردد که ابومسلم خراسان با نتیجه ۹ بر ۲ از سد استقلال رشت گذشت و رضا عنایتی در آن بازی به تنهایی هفت گل به ثمر رساند.

*آنالیز ۶۲ امتیاز استقلال 
آبی پوشان ۵ برد یک – صفر  بدست آوردند و پیروزهای ۳-۱، ۲-۰ و ۲-۱ را نیز هر کدام سه بار به نام خود ثبت کردند.
این تیم یک بار ۳-۲ پیروز شد و یک نتیجه ۴-۰ هم در کارنامه دارد و دو‌پیروزی پر گل ۶-۱ و ۷-۱ هم از خود برجای گذاشت.
استقلالی ها در چهار بازی با حریفان خود به گلی دست پیدا نکردند، سه بار نتیجه مساوی ۱-۱ حاصل تلاششان بود و یک نتیجه ۲-۲ مساوی هم در کارنامه داشتند.

1877537

به گزارش “ورزش سه”، لیگ بیست و دوم در شرایطی به پایان رسید که این دوره از رقابت ها از لحاظ آمار گلزنی وضعیت خوبی نداشت و ۳۴ گلی که در هفته ی پایانی لیگ برتر به ثمر رسید، بالاخره میانگین گل زده در هر بازی را بدون حتی یک گل زده بیشتر، دقیقا به ۲ رساند.


آنالیز نتایج لیگ و تعداد گل های به ثمر رسیده نشان می دهد که لیگ بیست و دوم، لیگ کم گلی بوده است.

نتیجه‌ای که پرسپولیس را قهرمان لیگ کرد

فراوانی تکرار نتایج لیگ نیز در نوع خود جالب است. به طور کلی، ۲۴۰ دیدار در لیگ امسال برگزار شد که نتیجه یک بر صفر، در ۶۵ مسابقه تکرار شد که ۲۷ درصد از کل بازی ها را به خود اختصاص می دهد که این مسابقات فقط یک گل داشته است.

*آنالیز ۶۵ امتیاز نایب قهرمان
سپاهان  ۱۹ برد و ۸ مساوی داشت.
طلایی پوشان برای چهار بار با نتیجه یک – صفر پیروز شدند. پنج بار در نتایج ۲-۰ و ۲-۱ به برتری رسیدند.
آنها نتایج پرگل ۴-۰، ۵-۰، ۴-۲ ، ۳-۱ و ۴-۱ را هم برای یک بار در کارنامه بردهای خود ثبت کردند.
پنج بازی این تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.
۲ بار ۱-۱ و یک بار هم ۲ – ۲ مساوی شدند.

1874602

علیرضا صدرایی



منبع


کد خبر : 1940102 |
06 خرداد 1402 ساعت 03:00 |
1.2K بازدید |

0
دیدگاه

بررسی آمار گل‌های لیگ و فراوانی نتایج سه تیم مدعی

تعداد نتیجه صفر – صفر نیز در رده دوم قرار دارد که ۴۳ بار و به میزان تقریبا ۱۸ درصد بازی های لیگ، شاهد تکرار این نتیجه بودیم. تساوی یک – یک نیز در ۳۲ بازی، پیروزی با حساب ۲ بر یک با فراوانی ۲۵ مسابقه و نتیجه ۲ بر صفر نیز در بیست بازی تکرار شد. چهار بازی لیگ با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید و در نهایت مشخص شد در ۱۹۳ بازی لیگ که آمار ۸۰ درصد کل مسابقات است، بین صفر تا سه گل به ثبت رسیده است.

1869806

نکته جالب اینکه تا قبل از هفته بیست و هفتم لیگ برتر، در پنج مسابقه نتیجه چهار بر صفر به دست آمده بود که در چهار هفته پایانی، چهار بار دیگر شاهد رقم خوردن این نتیجه بودیم که ۲ مورد از آن به پیروزی های پرسپولیس برمیگردد. به طور کلی ۹ بار در لیگ امسال نتیجه چهار بر صفر به دست آمد که ۲ مورد آن برای مس رفسنجان بود.