نژادپرستی بس است؛ فیفا و فدراسیون‌ها کجا هستند؟

به گزارش “ورزش سه”، در جریان دیدار دوستانه تیمهای ملی برزیل و تونس که دیشب در پاریس برگزار شد و با پیروزی 5-1 برزیلی‌ها به پایان رسید توهین‌های نژادپرستانه به ریچارلیسون ستاره برزیلی، و پرتاب کردن موز به سمت او از روی سکوها خبرساز شد.

وقتی بچه‌های ما می‌پرسند بابا، دیدی به طرف ریچارلیسون موز پرتاب کردند؟ جواب ما چیست؟ به ماجرای توهین‌ها به وینیسیوس نگاه کنید. من که ندیدم فدراسیون‌ها به میدان بیایند و از او به شکل واقعی حمایت کنند. ندیدم یک نهاد بزرگ فوتبالی کنفرانسی خبری ترتیب بدهد و بگوید به هیچ وجه اجازه رفتار مشابه را نخواهیم داد. تا زمانی که این شرایط ادامه داشته باشد مشکل خواهیم داشت”.



منبع

فردیناند در صحبتهای خود از نهادهای فوتبالی و فدراسیون‌های ملی به دلیل بی‌عملی در مقابل این اتفاقات به شدت انتقاد کرد و گفت:” حرف من این نیست که فوتبال به تنهایی می‌تواند نژادپرستی را از بین ببرد. ولی فوتبال می‌تواند نقش مهمی در جلب توجه به این مساله بازی کند. ما باید متحد و قوی در کنار هم باشیم تا مسئولین و کسانی که قدرت دارند؛ وادار کنیم برای محافظت از افراد اقدامات واقعی انجام بدهند. این اتفاقی است که در حال حاضر نمی‌افتد و واقعا خجالت‌آور است.

ریچارلیسون در دقیقه 19 بازی، دروازه تونس را باز کرد و بعد از آن بود که عده‌ای از تماشاچی‌ها به او توهین نژادپرستانه کردند و یک موز به سویش پرتاب شد. ریچارلیسون بعد از بازی از این اتفاقات عصبانی بود و گفت تا زمانی که مجازات‌های کافی علیه این افراد اعمال نشود هر روز و در هر مکانی شاهد اتفاقات مشابه خواهیم بود.


ریو فردیناند از بی‌عملی یوفا، فیفا و دیگر نهادهای فوتبالی در قبال توهین نژادپرستانه به ریچارلیسون، ملی‌پوش برزیلی اورتون، به شدت انتقاد کرد.

نژادپرستی بس است؛ فیفا و فدراسیون‌ها کجا هستند؟

ریو فردیناند، مدافع سابق تیم ملی انگلیس، امروز از جمله کسانی بود که به حمایت از ریچارلیسون برخاست.


کد خبر : 1845631 |
06 مهر 1401 ساعت 19:40 |
1.9K بازدید |

3
دیدگاه

ریو فردیناند: