هالند ناپدید شد و گواردیولا باخت

این گل دقیقا از روشی زده شد که مهارت تیمی منچسترسیتی محسوب می‌شود؛ یعنی پرسینگ از بالای زمین، توپ گیری و به نتیجه رساندن سریع حمله.

به این ترتیب سه تیمی که در ابتدای فصل حساب چندانی روی درخشش و موفقیت‌شان نمی‌شد، یعنی آرسنال، یونایتد و نیوکاسل همچنان تیم‌های درخشان این فصل انگلیس هستند.

به نظر می‌رسید گواردیولا برای اینکه در ادامه فصل اثر نبودن کنسلو در سمت چپ خط دفاع چهار نفره را از بین ببرد، قصد دارد در اغلب بازی‌ها با سه مدافع میانی بازی کند.

تاتنهام با ترکیب و سیسم آشنای آنتونیو کونته که البته به دلیل محرومیت روی نیمکت تیمش حضور نداشت، بازی می‌کرد.


شکست آرسنال مقابل اورتون در روز شنبه، بهترین خبر ممکن برای پپ گواردیولا و بازیکنانش بود.

هالند ناپدید شد و گواردیولا باخت

درواقع سیتی در تمام نیمه اول به رغم حفظ توپ و داشتن تعداد زیادی مهره تهاجمی در زمین، فقط یک موقعیت خلق کرد و ضربه در چارچوب هم نداشت.

پس از اعتراض شدید کنسلو به نیمکت‌نشینی در بازی سیتی مقابل آرسنال در جام حذفی، گواردیولا در واکنشی سریع با درخواست جدایی این بازیکن موافقت کرد و بازی با تاتنهام، نخستین بازی سیتی در لیگ برتر بدون کنسلو بود.

نمایش ناامیدکننده هالند
به این ترتیب سیتی به راحتی فرصت کم کردن فاصله با آرسنال را از دست داد و درحالی با یک بازی بیشتر، ۵ امتیاز کمتر از آرسنال دارد که حالا تیم سوم جدول یعنی منچستریونایتد هم فقط سه امتیاز کمتر از تیم گواردیولا دارد.

منبع : بی بی سی



منبع

در این نیمه کین یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان سیتی را از دست داد و سون هم روی یک ضدحمله دیگر، با شوت پای چپ خود به باز کردن دروازه سیتی نزدیک شد.

در این فصل هر چهار تیم برتر فصل گذشته دچار بحران فنی شده‌اند؛ لیورپول و چلسی که تا میانه جدول پایین رفته‌اند، تاتنهام حتی به رغم پیروزی بزرگ مقابل سیتی در رده پنجم جدول قرار گرفته و سیتی هم با نوسان زیادی که دارد، در رقابت با آرسنال دچار مشکل شده است‌.

تغییرات عجیب گواردیولایی
گواردیولا که همین چند هفته قبل در مصاحبه‌ای جالب، به تصمیمات اشتباهش در انتخاب ترکیب و سیستم تیمش در زمان سرمربی‌گری بایرن در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید اعتراف کرده بود و تغییرات زیاد در ترکیب و سیستم را عامل نرسیدن با بایرن به فینال اروپا توصیف کرده بود، مقابل تاتنهام سیستم ۱-۴-۲-۳ را انتخاب کرد و در تصمیمی عجیب کوین دی‌بروینه را هم در ترکیب قرار نداد.

گواردیولا که در جریان باخت مقابل لیورپول و یونایتد کم و دیر تعویض کرده بود، این بار نیز همان برنامه را در پیش گرفت و سعی کرد با حداقل تغییرات در ترکیب و سیستمش، جریان بازی را تغییر دهد.نتیجه اصرار به این رویکرد اما مثل همان دو بازی، منفی بود.این بار هم تعویض دوم در دقیقه ۸۴ شکل گرفت و ورود اینجای گوندوغان به جای سیلوا، تغییر چندانی در جریان بازی ایجاد نکرد. حتی اخراج رومرو در اواخر مسابقه‌ هم کمکی به گواردیولا نکرد.
به این ترتیب سیتی درحالی که بیش از ۷۵ دقیقه برای جبران یک گل خورده فرصت داشت، موفق به انجام این کار نشد.
۶۵ درصد مالکیت توپ و ۵ شوت در چارچوب، برای زدن یک گل هم کافی نبود.
سیتی در یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های فصل خود، چهارمین باخت در فصل جاری را تجربه کرد.

1799117

گل گواردیولایی تاتنهام
با گلی که هری کین به منچستر سیتی زد، تعداد گل‌هایش را به ۲۶۷ رساند و برترین گلزن تاریخ باشگاه شد
سیتی در دقایق ابتدایی با میل هجومی محسوسی بازی می‌کرد و تمایل به انتقال سریع توپ به نیمه زمین تاتنهام داشت‌ اما تاتنهام هم چندان محافظه کارانه دفاع نمی‌کرد و در چند صحنه با نفرات زیاد، پرسینگ در نیمه زمین سیتی را اجرا می‌کرد.

بازی با تاتنهام در لندن درحالی برگزار می‌شد که چند روز پیش از این بازی، گواردیولا در تصمیمی عجیب و غافلگیرکننده با جدایی ژائو کنسلو و پیوستن این مدافع پرتغالی به بایرن مونیخ موافقت کرده بود.

شوت محرز، تنها موقعیت سیتی در نیمه اول
انتظار می‌رفت پس از این گل، فشار شدید حملات سیتی را ببینیم اما آنچه در زمین در جریان بود، مالکیت توپ بالای سیتی، بدون خلق موقعیت ویژه بود.

بازی همانطور که انتظار می‌رفت با مالکیت توپ بالای سیتی در دقایق ابتدایی همراه بود.

1799115

به احتمال فراوان کونته تصور نمی‌کرد به این آسانی منچسترسیتی را شکست دهد اما آمار عملکرد هالند نشان می‌دهد که مدافعان تاتنهام چقدر راحت بهترین گلزن لیگ را کنترل کردند.

دی‌بروینه برای بازگشت کافی نبود
انتظار می‌رفت کوین دی‌بروینه در شروع نیمه دوم وارد میدان شود اما این تعویض در دقیقه ۶۰ انجام شد.سیتی در نیمه دوم نه تنها بهتر و موثرتر از نیمه اول نبود، بلکه بازی هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شد، این تیم روی ضدحملات تاتنهام آسیب‌پذیرتر می‌شد.


کد خبر : 1868956 |
18 بهمن 1401 ساعت 03:00 |
1.3K بازدید |

0
دیدگاه

فوت‌و‌فن؛ تاتنهام – منچستر سیتی

تاتنهام هم در آستانه این بازی شرایط مناسبی نداشت و از منچستریونایتد و نیوکاسل که رده‌های سوم و چهارم جدول را گرفته بودند، عقب افتاده بود.

1799116

هالند در این بازی برای نخستین بار در فصل جاری، حتی یک لمس توپ هم در محوطه جریمه حریف نداشت و در اغلب حملات تیمش مجبور بود عقب بیاید، توپ گیری کند و هافبک هجومی سیتی را راه بیاندازد.
گواردیولا برای تغییر روند نگران کننده تیمش، تغییرات زیادی در ترکیب و آرایش تیمش ایجاد کرده اما همچنان موفق به بازگرداندن تیمش به روند فنی مطلوب نشده است.با این شرایط، رقابت در صدر جدول همچنان به سود آرسنال در جریان است.

سیستم ۳-۴-۳ با حضور هری کین و سون هیونگ مین و دژان کولوسفسکی در خط حمله و چهار هافبک عقب‌تر از این مثلث هجومی. امریون رویال و ایوان پریشیچ در سمت راست و چپ خط میانی بازی می‌کردند و سه مدافع میانی هم اریک دایر، بن دیویس و رومرو بودند.

آکه، آکانجی و واکر سه مدافع میانی سیتی بودند و جلوی آنها، رودری و لوییس بازی می‌کردند.
چهار هافبک هجومی سیتی هم جک گریلیش، ریاض محرز، برناردو سیلوا و خولین آلوارز بودند که پشت سر ارلینگ هالند قرار گرفته بودند.

نخستین موقعیت جدی سیتی در بازی، در دقیقه ۴۴ شکل گرفت که شوت محرز با پای چپ به تیر دروازه برخورد کرد.

در یکی از این صحنه‌ها در دقیقه ۱۵ تصمیم اشتباه رودریگو در دادن پاس به ریکو لوئیس که تحت فشار از سوی هوبرگ بود، باعث شد هافبک سیتی نتواند توپ را کنترل کند. هوبره پس از توپ ربایی، خیلی سریع به کین پاس داد و شوت این مهاجم تبدیل به گل اول بازی شد‌.

به گزارش ورزش سه ، سیتی که در هفته‌های گذشته عدم ثبات فنی و البته نوسان زیادی در نتایجش داشت، می‌توانست این بار از شکست آرسنال مقابل تیم بحران زده اورتون استفاده کند و فاصله خود را در صدر جدول با آرسنال کم کند.