پاسخ به یک مناقشه بزرگ، مینی‌کمپ چیست

*لازم نیست بازیکنان باتجربه در مینی‌کمپ باشند
ولی فلسفه مینی‌کمپ مورد مناقشه تیم ملی در این مقطع و حضور در تورنمنت نه چندان بزرگ کافا زمان مناسبی برای  شناخت، ارزیابی و دیده شدن بازیکنان و پدیده‌های لیگ برای پشتوانه‌سازی آینده نزدیک تیم ملی در شرایط مسابقه و تورنمنت رسمی است و اجباری نیست که بازیکنان اصلی و شناخته‌شده و باتجربه تیم ملی که در طول مسابقات سنگین باشگاه‌ها و جام جهانی خسته و فرسوده شده‌اند، در دوره اولیه انتخابی تیم ملی حاضر باشند.

*نوع کمپ بستگی به شرایط و زمان‌بندی فصول دارد
بسته به شرایط و اینکه در کجای زمان آماده‌سازی و تقویم فصول زمان‌بندی تمرینی سال هستیم نوع کمپ بزرگ، متوسط و مینی‌کمپ برنامه‌ریزی می‌شود. 
بعد از پایان فصل مسابقات لیگ که به فصل آف سیزن یا استراحت معروف است، همه بازیکنان به مدت کوتاهی برای ریکاوری جسمی و روحی و دورشدن از خستگی فرسایشی سالیانه مسابقات، به همراه خانواده به مناطق توریستی و آرام‌بخش می‌روند و بعد از این دوره انتقالی وارد شرایط پیش فصل می‌شوند، که معمولا کمپ‌های متوسط و بزرگ در این زمان اجرا می‌گردد. این زمان برای تیم‌های باشگاهی معمولا 6 تا 8 هفته و تیم‌های ملی بالای 10 روز است

*مینی کمپ چیست؟
در علم تمرین و زمان‌بندی و دوره‌بندی طراحی تمرین سالیانه فوتبال در رده‌های ملی و باشگاهی مینی کمپ معمولا به اردوهای آماده‌سازی (بدون فشار تمرینی و بدنسازی) زیر یک هفته و چند روزه اطلاق می‌شود که معمولا در فیفادی‌ها یا تعطیلات کوتاه مدت بین فصول فوتبالی یا برای هماهنگی تاکتیکی بازیکنان باتجربه تیم ملی یا شناخت بازیکنان جدید و پدیده که از دل لیگ بیرون می‌آیند با هدف شناخت و ارزیابی و مقایسه و پشتوانه‌سازی تیم ملی برگزار می‌گردد.

*از اردوی بعدی مینی‌کمپ معنایی ندارد
با این حال از اولین اردوی بعدی حتما باید کمپ متوسط یا دراز مدت با بازیکنان اصلی و منتخب در شرایط گزینشی و تمرینی سخت‌تری برگزار گردد. چون معمولا در مینی کمپ‌ها هدف آماده‌سازی، شناخت، ارزیابی کیفیت و اطلاع از شخصیت ملی پوش است و به تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی کمتر پرداخته می‌شود.


کد خبر : 1942992 |
20 خرداد 1402 ساعت 04:30 |
263 بازدید |

0
دیدگاه

بررسی با مربی بدنساز باتجربه فوتبال ایران؛

*تیم دوم در زمان کمپ اصلی و متوسط فعال می‌ماند
نکته قابل ذکر این است که معمولا در این زمان سایر بازیکنان استندبای و ذخیره منتخب تیم ملی دوم که اعزام نمی‌شوند با کادر دوم پشتیبانی تیم ملی که در کشور می‌مانند (شامل مربی بدنساز دوم، مربی گلر دوم، مربی ریهب، فیزیوتراپ دوم،ماساژور…) کار می‌کنند تا در شرایط ایده‌آل بمانند.



منبع

*برنامه کمپ‌ها و اردوهای تمرینی متوسط و بزرگ 
در اردوها و کمپ‌های متوسط و بزرگ بر روی بدنسازی و همسان‌سازی کیفی آمادگی جسمانی و پیدا کردن ترکیب بهینه بازیکنان اصلی و جدید کار می‌شود، که معمولا در مناطق خوش آب و هوا در کشورهای دیگر و در کمپ‌های با امکانات حرفه‌ای برگزار می‌گردد.

به گزارش “ورزش‌سه”، به بهانه مناقشه ابهام‌آمیز اخیر ماهیت مینی کمپ تیم ملی در یکی از برنامه‌های پر بیننده با بهزاد نوشادی که یکی از مربیان باتجربه فوتبال ایران است و در تیم‌های مختلف سابقه کار دارد، گفت‌وگویی درباره این موضوع داشته‌ایم، که در ادامه می‌خوانید.


بهزاد نوشادی از زوایای علمی و براساس تجربه خود، سعی کرده به موضوع بحث‌برانگیز اخیر در فوتبال ایران پاسخ بدهد.

پاسخ به یک مناقشه بزرگ، مینی‌کمپ چیست

*زمان برگزاری مینی‌کمپ 
معمولا پس از اتمام این دوره و شروع فصل مسابقات باشگاهی، مینی کمپ‌های چندروزه تیم‌های ملی در فیفادی‌ها جهت شبیه‌سازی شرایط مسابقه و هماهنگی تاکتیکی و فنی بازیکنان اصلی و باتجربه که در باشگاه‌های مختلف توپ می‌زنند برگزار می‌گردد.

1885048