پایان یک فصل پرهیاهو و ناامیدکننده!

پاریسی‌ها می‌دانند که شکست در بازی امشب و پیروز شدن لانس در مسابقه دیگر به این معنی است که آنها برای کسب جام شش ضلعی قهرمانی فرانسه باید در آخرین مسابقه مقابل تیم کلرمون در زمین خود به امتیاز برسند. در هر دو صورت شانس قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن بالا است و به نظر می‌رسد که تیم متمول پاریسی بدون مشکل قهرمانی این فصل را نیز از آن خود کند. آنها که تقریباً از هفته اول مسابقات همواره در صدر جدول قرار داشته‌اند می‌خواهند که همین امشب کار را در ورزشگاه مملو از تماشاگر مینائو تمام کنند تا اینکه آن را به هفته آخر موکول کنند.
کریستوف گالتیه و تیمش در ابتدای سال 2023 نوسان زیادی داشتند و عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند اما آنها کم‌کم شرایط را بهبود بخشیدند و به ثبات رسیدند و حالا آماده کسب نهمین قهرمانی در لیگ یک فرانسه از زمان حضور مالکان قطری خود هستند. آنها در شش بازی از هفت بازی اخیر خود به برد رسیده‌اند از جمله برد 2-1 خارج از خانه مقابل اوسر که در زمین حریف و با گلزنی کیلیان امباپه به دست آمد و باعث شد کیلیان جایگاه خود به‌عنوان آقای گل این فصل را با 28 گل زده تثبیت کند. البته صدرنشین فرانسه در این بازی هم نمایش رضایتبخشی را از خود ارائه نکرد اما آنها با همین وضعیت هم آنقدر ستاره و قدرت دارند که بتوانند امتیازات لازم را در لیگ به دست بیاورند و قهرمانی را از آن خود کنند.

1880100


پی‌اس‌جی در چند فصل اخیر کار راحتی در بازی‌های خود مقابل استراسبورگ نداشته است.

پایان یک فصل پرهیاهو و ناامیدکننده!


کد خبر : 1940118 |
06 خرداد 1402 ساعت 07:30 |
576 بازدید |

0
دیدگاه

پاری‌سن‌ژرمن امشب با تساوی هم قهرمان فرانسه می‌شود

فرخ حسابی



منبع

در فصلی که ستاره‌هایی مثل نیمار و لیونل مسی به‌شدت مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند و پاری‌سن‌ژرمن باز هم در لیگ قهرمانان اروپا یک تیم ناکام بود، این قهرمانی شاید بتواند تا حدودی از شرایط بحرانی این تیم بکاهد. طرفداران پی‌اس‌جی نه از عملکرد ستاره‌های گرانقیمت تیم رضایت دارند و نه از عملکرد کریستوف گالتیه و به همین دلیل شاید در فصل بعد یک مربی جدید روی نیمکت تیم فرانسوی بنشیند که بتواند هم اوضاع داخل رختکن این تیم را سر و سامان دهد و هم آنها را به آرزوی دیرینه‌شان یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند.
پی‌اس‌جی در چند فصل اخیر کار راحتی در بازی‌های خود مقابل استراسبورگ نداشته است. آنها در سال 2017 در زمین حریف 2-1 مغلوب شدند، آن سال استراسبورگ بعد از حدود یک فصل برای اولین بار به لیگ یک برگشته بود و نمایش خوبی مقابل تیم پاریسی ارائه کرد. پاری‌سن‌ژرمن از آن زمان مقابل استراسبورگ شکست نخورده اما آنها در بازی فصل قبل خود به تساوی 3-3 مقابل این تیم رضایت دادند آن هم در شرایطی که دو گل از حریف پیش بودند. در بازی رفت دو تیم در این فصل پاری‌سن‌ژرمن به لطف گلی که امباپه از روی نقطه پنالتی در وقت‌های اضافه به ثمر رساند به سختی و با نتیجه 2-1 از سد حریف گذشت. استراسبورگ هم مثل پاری‌سن‌ژرمن برای سقوط نکردن به دسته دوم نیاز به یک تساوی یا در واقع نیاز به نباختن در این بازی دارد. 
تنها راهی که ممکن است به حضور شش‌ساله و مداوم استراسبورگ در لیگ یک پایان دهد این است که آنها در هر دو بازی باقیمانده خود یعنی بازی امشب و نبرد بعدی مقابل لوریان بازنده باشند و از طرف دیگر نانت و اوسر هر دو بازی خود را ببرند.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند قهرمانی در لیگ یک فرانسه را از آن خود کند، آنها برای رسیدن به این هدف فقط کافی است که مقابل حریف خود استراسبورگ در زمین حریف یعنی ورزشگاه دلامینائو شکست نخورند. البته تیم میزبان هم در این بازی از انگیزه‌های زیادی برخوردار است و می‌خواهد باقی ماندن خود در لیگ را قطعی کند.
در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ فوتبال فرانسه موسوم به لیگ یک، پاری‌سن‌ژرمن در حالی پا به مسابقه امشب می‌گذارد که شش امتیاز از تیم دوم جدول یعنی لانس بیشتر دارد اما هنوز روی کاغذ قهرمانی این تیم قطعی نیست. تیم پایتخت‌نشین فرانسه در نتیجه برای کسب یازدهمین قهرمانی خود در لیگ فقط نیاز دارد که در این مسابقه مقابل حریف خود از شرق فرانسه، ‌بازنده نباشد. هرچند که آنها حتی شاید در صورت شکست هم به قهرمانی برسند در صورتی که لانس نتواند در زمین خود مقابل تیم از پیش سقوط کرده آژاکسیو به برتری برسد.

1880101