کارشناسی دو صحنه مشکوک پنالتی برای پرسپولیس!

* برخورد حامد نورمحمدی و محمد عمری (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۸۰)
⚪️رضا کرمانشاهی: در تصاویر تلویزیونی مشخص نیست که برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر؛ اما اگر برخورد نمی‌کند، چرا داور به محمد عمری به‌خاطر شبیه‌سازی اخطار نمی‌دهد؟
✅‌ابراهیم میرزابیگی: خطایی اتفاق نیفتاد و مهاجم پرسپولیس پای خودش را به پای مدافع ذوب‌آهن گیر داد و داور حتی می‌توانست یک اخطار هم به او بدهد.‌


دو صحنه مشکوک به پنالتی برای پرسپولیس، قضاوت وحید کاظمی را تحت تاثیر قرار داد.

کارشناسی دو صحنه مشکوک پنالتی برای پرسپولیس!

اولین صحنه در پی ارسال توپ توسط امید عالیشاه روی یک ضربه ایستگاهی شکل گرفت. جایی که توپ پس از ارسال به دست پویا پورعلی، مدافع ذوب‌آهن برخورد کرد اما در شرایطی که کاپیتان سرخپوشان اعتقاد به خطای پنالتی داشت، وحید کاظمی دستور به ادامه بازی داد.

به گزارش ورزش سه، با وجود اینکه سرخپوشان با یک گل از سد ذوب‌آهن‌ گذشتند و موفق شدند جایگاه خود را در صدر جدول محکم‌تر کنند اما این دیدار با دو صحنه مشکوک به پنالتی همراه بود که درصورت پیروز نشدن پرسپولیس، ممکن بود بازی را به جنجال بکشاند.

تنها سه دقیقه بعد، محمد عمری پس از ورود به محوطه جریمه و برخورد با حامد نورمحمدی روی زمین افتاد، اما باز هم داور مسابقه ادامه بازی داد و نشان داد که از نظر او خطایی رخ نداده است.

* برخورد توپ به دست پویا پورعلی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۷۷)
❌‌رضا کرمانشاهی: دست مدافع بیش از حد باز می‌شود و توپ به آرنج او برخورد می‌کند و تغییر جهت می‌دهد. چون برخورد در محوطه‌ جریمه رخ می‌دهد، باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.
❌‌ابراهیم میرزابیگی: مدافع ذوب‌آهن دست خود را باز و فضایی را اشغال می‌کند و توپ هم به دست او برخورد می‌کند. باید یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام می‌شد.
❌‌نوید مظفری: بازیکن ذوب‌آهن مرتکب خطای هند شد و داور باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد.
❌‌تورج حق‌وردی: دست مدافع ذوب‌آهن باز بود و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.
❌‌حیدر سلیمانی: مدافع ذوب‌آهن دستش را باز و یک فضایی را اشغال می‌کند و باید پنالتی اعلام می‌شد، اما با توجه به اینکه هم توپ و هم لباس بازیکن ذوب‌آهن سفید بود، برای داور خطای دید رخ داد.

1793555


کد خبر : 1865820 |
30 دی 1401 ساعت 19:22 |
192.9K بازدید |

28
دیدگاه

خطای کاپیتان، برخورد به دست یا شاید تمارض؛

کارشناسان داوری در گفت‌وگو با ورزش سه، به بررسی این دو صحنه پرداخته‌اند:

✅‌نوید مظفری: خطایی رخ نداد و داور باید به‌خاطر شبیه‌سازی، یک کارت زرد به محمد عمری می‌داد.
✅‌تورج حق‌وردی: خطایی صورت نگرفت و حتی داور می‌توانست یک اخطار به محمد عمری بدهد.
✅‌حیدر سلیمانی: خطایی رخ نداد چون مدافع، مهاجم را نزد و مهاجم پایش را به پای مدافع گیر داد تا بتواند پنالتی بگیرد. ادامه بازی درست بود.

1793566



منبع