کار سخت ژیمناست‌ها برای کسب سهمیه المپیک

او افزود: هفته قبل ما یک جلسه با سرپرست فدراسیون داشتیم. جلسه خوبی بود و مشکلات بررسی شد. قرار شد حقدادی راهکارهایی را برای حل مشکلات پیدا کند و در تلاش است تا ورزشکاران را به صحنه برگرداند. مشکلات زیاد است و امیدواریم به زودی حل شود.


کد خبر : 1855382 |
04 آذر 1401 ساعت 08:44 |
60 بازدید |

0
دیدگاه

راضی‌نژاد در واکنش به این موضوع که هنوز هم رییس سابق معتقد است که باید رییس فدراسیون می‌ماند و سرپرستی غیر قانونی است، گفت: در کل، این جریان انتخابات ژیمناستیک ریل‌گذاری غلطی برای ورزش ما شد. عملا طوری شده که از یک طرف وزارت ورزش نمی‌تواند در امر فدراسیون‌ها دخالت کند و از طرفی دیگر مسئولیت ورزش با این نهاد است و بخاطر عملکرد آن محاکمه می‌شود. این موضوع چند سالی است که گریبانگیر ورزش ما شده است و درگاهی هم از این وضعیت استفاده کرد.


یک کارشناس ژیمناستیک می‌گوید طبق مقررات جدید فدراسیون جهانی، کسب سهمیه المپیک برای ژیمناست‌های ایران سخت خواهد بود.

کار سخت ژیمناست‌ها برای کسب سهمیه المپیک

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط مختص فدراسیون ژیمناستیک است، گفت: تمام فدراسیون‌ها می‌توانند این مشکلات را درست کنند اما معمولا اینکار را نمی‌کنند. هر رییس فدراسیونی که دوره‌اش تمام می شود کنار می‌رود و یا دوباره در مجمع رای می‌آورد. ژیمناستیک اما یک وضعیت استثنایی داشت. دوره ریاست اینچه‌درگاهی تمام شده بود و باید مجمع برگزار می‌کردند اما او اعتقاد داشت که هنوز رییس است.

کارشناس ژیمناستیک در ادامه در مورد عدم اعزام کهنی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: شاید دیر برای گرفتن ویزا و معرفی ورزشکار اقدام شد. دوستانی که به عنوان سرپرست انتخاب می‌شوند ارتباط مستقیمی با فدراسیون جهانی برای ثبت نام‌ها ندارند. با برگشتن سلیمانی که به عنوان دبیر در فدراسیون جهانی شناخته شده است ارتباطات دوباره برقرار می‌شود. دیگر برای اعزام مشکلی نخواهیم داشت.  

راضی‌نژاد در مورد وضعیت ژیمناستیک گفت: ما درگیر مسائل مختلفی در این رشته هستیم. مشکلاتی همچون کمبودها، نبود اردوها، وضعیت سربازی برخی از ژیمناست‌ها همچون احمد کهنی و .. برای این رشته وجود دارد و گریبانگیر فدراسیون است. در این شرایط خیلی راحت ورزشکاران ژیمناستیک را رها می کنند. ورزشکاران خیلی بی انگیزه هستند و در مسابقات انتخابی دیدیم که نفرات خیلی کمی شرکت کردند. برخی ملی‌پوشان اصلی به دلایلی مثل آسیب و یا مشکلات روحی در انتخابی که اخیرا برگزار شد شرکت نکردند. من بی‌انگیزگی را یکی از دلایل اصلی می‌دانم چون نبود اردوی تمرینی قابل حل است.

او در پایان گفت: متاسفانه پیشتر در تیم ملی از همه نیروها و پتانسیل‌ها استفاده نمی‌شد و مشکلاتی وجود داشت. حقدادی وعده داده تا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کند و فقط روی یک یا دو نفر سرمایه‌گذاری نشود. در آن شرایط اگر اتفاقی می‌افتاد دیگر عملا ژیمناستی برای حضور در عرصه بین‌المللی نداشتیم. کار سخت است اما امیدواریم فدراسیون به سامانی برسد.



منبع

راضی‌نژاد در مورد کسب سهمیه المپیک نیز گفت: برای کسب سهمیه المپیک چهار جام جهانی در کشورهای مختلف مثل آلمان و مصر وجود دارد که اگر فردی قرار باشد سهمیه بگیرد باید حداقل در سه مسابقه شرکت کند. نحوه توزیع سهمیه دیگر مثل قبل نیست. در گذشته اگر ژیمناستی در یک جام جهانی بین هشت نفر قرار گرفت سهمیه ورودی المپیک را کسب می‌کرد اما اکنون باید حداقل در یک وسیله در سه جام جهانی بین هشت نفر اول باشد. طبق مقررات جدید فدراسیون جهانی کار برای ژیمناست‌های ما سخت خواهد بود. از طرفی هم در مسابقات جام جهانی تعداد نفرات شرکت کننده خیلی زیاد است و این سبب رقابت سختی می‌شود.

وی افزود: زمانی که به درگاهی گفته شد وقت ریاستش تمام است و باید کنار برود قبول نکرد. هنوز هم بعد از حدود یک سال و نیم این مشکل وجود دارد و فدراسیون جهانی می‌گوید از مجمع ایران نامه‌ای برای تغییر رییس ندارد و درگاهی را به عنوان رییس و سلیمانی را به عنوان دبیر قبول دارند. این ریل گذاری غلطی است که در ورزش به وجود آمده است. وزارت ورزش باید به مجلس و کشور و .. پاسخ دهد ولی از طرف دیگر نمی تواند در این امورات دخالت کند.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، منصور راضی‌نژاد در مورد وضعیت ژیمناستیک ایران اظهار کرد: فدراسیون ژیمناستیک مدت زیادی است که با سرپرست اداره می‌شود و این چیز تازه‌ای نیست. این هم به اساسنامه‌هایی برمی‌گردد که جدیدا از سوی فدراسیون‌ها برای فدراسیون جهانی تنظیم و ارسال شده است. این اتفاق شرایطی را به وجود آورده که وزارت ورزش مقداری دستش برای تغییر و تحول کوتاه شده است.

وی افزود: این مسابقات از اسفند شروع می‌شود و یکی دیگر از مشکلاتی که دارد این است که فاصله میان مسابقات کوتاه است. فکر می‌کنم سه مسابقه در یک ماه برگزار می‌شود که این کار را سخت‌تر می‌کند. وقت زیادی هم تا شروع مسابقات نداریم و باید ژیمناست‌ها برای این مسابقه آماده شوند. وضعیت تیم ملی ژیمناستیک باید به گونه‌ای باشد که از 6 ماه قبل بدانند که چه زمانی مسابقه دارند و به آنها توجه شود. در این اواخر که مدام سرپرست تغییر کرد تصمیم‌گیری برای این تیم‌ها هم اساسی انجام نشد.