کمبود ویلچر و استقبال ضعیف بانوان از بسکتبال

رییس انجمن بسکتبال با ویلچر همچنین از معرفی کادر فنی بانوان در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بسکتبال باویلچر بانوان، کادر فنی نیز هفته آینده مشخص خواهد شد تا بانوان نیز از بلاتکلیفی زودتر خارج شوند، البته برای حضور پرقدرت بانوان در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین تصمیم داریم در صورت امکان آنها را به یک تورنمنت برون مرزی نیز اعزام کنیم.

به گزارش “ورزش سه” محسن نجمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که با تغییر زمان برگزاری مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر، آیا امکان اعزام بانوان به این مسابقات وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر خرداد سال آینده در امارات برگزار می‌شود که تنها تیم مردان به این رقابتها اعزام می‌شود و دختران بسکتبال با ویلچر در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت خواهند کرد و شرایط اعزام به این رقابتها را ندارند.


کد خبر : 1855220 |
03 آذر 1401 ساعت 09:12 |
24 بازدید |

0
دیدگاه


رییس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: کمبود ویلچر و عدم تامین اعتبارات از سوی هیات‌های استانی برای تهیه ویلچر سبب شده تا بانوان استقبال خوبی از این رشته نداشته باشند.

کمبود ویلچر و استقبال ضعیف بانوان از بسکتبال

وی در پایان با بیان این که هنوز تیم بسکتبال با ویلچر بانوان به رشد کافی نرسیده‌، گفت: تلاش بر این است که در آینده بتوانیم تعداد بانوان بسکتبال باویلچر را نیز افزایش دهیم و شاهد رشد و پیشرفت آنها باشیم.



منبع

وی درباره علت تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان، گفت: برای تقویت کادر فنی تغییرات ایجاد شد. در مسابقات جهانی دوره گذشته که در آلمان برگزار شد با حضور دستیار و همکارانش چهارم جهان شدیم، این دوره نیز سعی کردیم با حضور دوباره وی، ضمن حفظ جایگاه چهارم در صورت امکان روی سکو قرار بگیریم.

نجمی با اشاره به استقبال ضعیف بانوان از رشته بسکتبال باویلچر در اکثر استانها، خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌ی خرید ویلچر در اکثر استانها و عدم تامین منابع مالی از سوی هیات‌های استانی برای خرید ویلچر، شاهد استقبال ضعیف بانوان از این رشته و حضور در سایر رشته‌های ورزشی هستیم به طوری که در کل کشور شاید 60 تا 70 نفر برای شرکت در این رشته اعلام آمادگی کنند.