کی‌روش به قلعه‌نویی شماره داد!

با گذشت سال‌ها از آن اتفاقات، گردش زمانه کی‌روش را از نیمکت ایران دور کرد و حالا مربی‌ای جای او را گرفته که قبل از او روی نیمکت تیم ملی نشسته بود و بعد از 16 سال دوباره به این عنوان بزرگ رسید؛ امیر قلعه‌نویی.

1880185


کد خبر : 1940197 |
06 خرداد 1402 ساعت 13:13 |
4K بازدید |

0
دیدگاه

جزییاتی جالب از رفاقت تازه سرمربی سابق و فعلی ایران

گفته می‌شود در این ملاقات کی‌روش که حالا برای موفقیت در تیم ملی قطر تلاش می‌کند، شماره تلفن خود را به قلعه‌نویی داده و از او خواسته در مسیر موفقیت با تیم ملی ایران اگر در قطر کاری داشت، تماس بگیرد. کی‌روش حالا نقش ویژه‌ای در قرار گرفتن امکانات خوب قطری‌ها در اختیار تیم‌های کشورهای دیگر دارد و شاید در آینده هم این روابط بهبود یافته به برپایی اردوی تیم ملی در قطر کمک کند. خصوصا اینکه جام ملت‌های آسیا 2023 در قطر برگزار می‌شود و نیاز به همکاری‌های ویژه از سوی مقامات این کشور احساس می‌شود.


کارلوس کی‌روش و امیر قلعه‌نویی کدورت‌های قبل را کنار گذاشته‌اند؛ آنها حالا رابطه‌ای صمیمانه‌ دارند و حتی ممکن است از یکدیگر مشورت هم بگیرند.

کی‌روش به قلعه‌نویی شماره داد!

ماجرای کی‌روش و قلعه‌نویی البته از خیلی قبل تر شروع شده بود؛ جایی که استقلال پرستاره به واسطه قهرمانی در لیگ برتر بازیکنان متعددی در تیم ملی داشت. بازیکنانی که فیکس تیم کی‌روش بودند و البته درباره حضور آنها در اردوهای وقت و بی‌وقت همیشه حاشیه وجود داشت. یکی دوبار که به واسطه بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی قلعه‌نویی اجازه حضور بازیکنان در اردوهای تیم ملی غیر از زمان فیفادی قبل از جام جهانی 2014 را نداد، کی‌روش عصبانی شد و در نهایت دو طرف به خاطر همین تداخل برنامه‌ها به سمت یک چالش بزرگ سوق داده شدند.

8 سال و 124 روز پیش بعد از آنکه سرمربی وقت استقلال دست به انتقاد از تیم ملی با هدایت کی‌روش زد،‌ سرمربی پرتغالی به شدت به قلعه‌نویی حمله کرد و جملات تندی را بر زبان آورد. او با بیان اینکه قلعه‌نویی استحقاق جایگاهی که به عنوان مربی در فوتبال ایران گرفته را ندارد، سربسته از اقداماتی سخن گفت که باعث ضربه زدن به تیم ملی شده است.

به گزارش “ورزش سه”، مصاحبه طوفانی کارلوس کی‌روش 24 ساعت بعد از شکست ایران در ضربات پنالتی مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 را که مرور کنیم، تصور اینکه این مربی باتجربه روزی با امیر قلعه‌نویی رابطه‌ای صمیمانه برقرار کند، هرگز از ذهن‌مان نمی‌گذرد.

شاید کسی از دقایق قبل از برداشته شدن آن عکس یادگاری و ژست پر از صمیمیت کی‌روش و قلعه‌نویی خبر ندارد؛ اما آنها که در دوحه حضور داشتند،‌روایت های جالبی از صحبت‌های کوتاه این دو مربی باتجربه مطرح می‌کنند. اینکه کی‌روش در ملاقات با قلعه‌نویی او را با اسم کوچک صدا کرده و پیش‌قدم شده تا روابط قبلی به طور کامل از ذهن دو طرف پاک شود.

طبیعتا با آگاهی از اتفاقات 8، 9 سال قبل ، اولین ملاقات قلعه‌نویی و کی‌روش یکی از جذاب‌ترین‌ها تصور می‌شد. ملاقاتی که چند هفته پیش در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا شکل گرفت و برخلاف انتظارات در فضایی کاملا صمیمانه انجام شد.

عکس یادگاری کی‌روش و قلعه‌نویی در حاشیه مراسم و خنده‌های از ته دل آنها نشان از آن داشت که حداقل در ظاهر هیچ کدورتی میان آنها نیست و این برخورد البته از صحبت‌های رد و بدل شده میان دو چهره نام آشنا در فوتبال ایران نشات می‌گرفت.

با همه این تفاسیر نشست کوتاه اما تاثیرگذار کی‌روش و قلعه‌نویی حالا باعث شده دو طرف کدورت‌ها را به طور کامل از یاد ببرند و در ملاقات های آینده نیز مثل مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا مقابل دوربین‌ها لبخند بزنند و عکس یادگاری بگیرند. خصوصا اینکه چند ماه بعد و قبل از جام ملت‌ها در تورنمنت دوستانه اردن باید تیم‌های خود را به میدان بفرستند و با هم دیدار داشته باشند.



منبع