گزارش زنده، بلژیک ۰ – مراکش ۰

به گزارش “ورزش سه” بلژیک در دیدار اول خود در جام با سه امتیاز از زمین مسابقه خارج شد اما آنها بسیار خوش‌شانس بودند. کانادا به ویژه در ۱۵ دقیقه ابتدایی بارها دروازه بلژیک را تهدید کرد و حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد ولی تیبو کورتوا شوالیه قهرمان تیمش شد و با مهاری دیدنی از یک شگفتی دیگر در این جام جلوگیری کرد. عملکرد شیاطین و مخصوصا حضور سوال برانگیز ادن هازارد در ترکیب اصلی زنگ خطر را با وجود پیروزی در اولین دیدار برای شاگردان مارتینز به صدا درآورده است.


اولین دیدار بلژیک و مراکش در قرن حاضر دومین دیدار آنها در تاریخ این رقابت‌هاست.

گزارش زنده، بلژیک ۰ - مراکش ۰

تیم ملی بلژیک:
کورتوآ، آلدروایلد، فرتونگن، کاستانیه،تورگان هازارد، ویتسل، ادن هازارد، توماس مونیه، آمادو اونانا، دی بروینه، میچی بتشوایی
سرمربی: روبرتو مارتینز

با پیروزی مقابل مراکش صعود از گروه برای نماینده اروپا قطعی خواهد شد و روی کاغذ به نظر نمی‌رسد اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد. بلژیک تا بحال در هیچ کدام از ۴ دیدار با نمایندگان آفریقا که اتفاقا همگی در مراحل گروهی بوده، بازنده از زمین خارج نشده. علاوه بر این در صورت پیروزی، بلژیک تبدیل به اولین تیمی می‌شود که ۹ بازی پیاپی را در مرحله گروهی برنده از زمین خارج شده است.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه F
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) – ساعت ۱۹:۳۰ – تماشاگر:
داور: سزار راموس(مکزیک)/ کمک‌ها: آلبرتو مورین مندز و میگل هرناندز (مکزیک) ،‌ داور چهارم:  یوشیمی یاماشیتا (ژاپن)/ داور ویدیویی: فرناندو گوئررو (مکزیک)

🔴حاشیه:

مراکش پیش از تورنمنت خطری جدی برای دیگر تیمها محسوب نمی‌شد. شاید همین موضوع و واقع‌بینی آنها نسبت به شرایط مراکش را غیر قابل پیش‌بینی و خطرناک می‌کند. در بازی اول مقابل مودریچ و رفقا، شیرها موفق شدند با وجود مالکیت تنها ۳۵ درصدی به اندازه کرواسی یعنی دو شوت، درون چارچوب داشته باشند و در کنار این، اجازه خلق موقعیت خاصی به فینالیست دوره قبل ندهند.

تیم ملی مراکش:
یاسین بونو، نایف اگرد، رومین سایس، اشرف حکیمی، نصیر مرزاوی، عزالدین اوناحی، سوفیان آمرابات، سلیم عماله، حکیم زیاش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری 
سرمربی: ولید الرکراکی

* با سوت آغاز بلژیک به دوازدهمین کشوری بدل میشود که به تعداد ۵۰ بازی در رقابتهای جام‌جهانی رسیده‌اند.



منبع


کد خبر : 1855902 |
06 آذر 1401 ساعت 16:48 |
1.8K بازدید |

1
دیدگاه

مراکش در رویای شگفتی در بازی۲۶ جام

⏱دقایق حساس:
دقیقه ۵: اولین موقعیت جدی بازی با هوشمندی تورگان هازارد و یک پاس زمینی طولی به دست آمد. مهاجم بلژیک باتشوایی هم با استارت سریع از جناح چپ محوطه خودش را به نزدیکی دروازه مراکش رساند اما ضربه پای چپ پرقدرت او به وسیله یاسین بونو با زانوی پای راست، به بیرون رفت.