یحیی پرواز یک پشه را هم می‌بیند! (گزارش تصویری)

به این ترتیب کادرفنی پرسپولیس متشکل از سرمربی این تیم، 4 دستیار شامل مربی دروازه‌بان، 2 مربی بدنساز و 2 آنالیزور با 9 نفر پای به لیگ بیست و یکم خواهد گذاشت تا به این ترتیب برخلاف فصل گذشته جزو کادرهای نسبتا شلوغ لیگ برتر خلیج فارس لقب بگیرد.

کمک مربی بدنساز: حسن تشکری‌نیا
او را احتمالا با خبر مربیگری یک بدنساز ایرانی در تیم ملی بسکتبال زنان چین می‌شناسید و نامش بیشتر در توپ و تور به گوشتان خورده است. تشکری‌نیا حالا در کنار لوسادا حضور دارد تا پرسپولیس پس از مدتها دو مربی بدنساز را در کادر خود داشته باشد. تشکری‌نیا در این مدت کم سروصدا بوده و در تمرین نیز تلاش می‌کند وظایف محول شده را به بهترین شکل انجام دهد.


مربی بدنساز: په‌په لوسادا
مجید جلالی کسی است که لوسادا را به ایران آورده؛ از نساجی به گل‌گهر و حالا پرسپولیس در کادر یحیی گل‌محمدی.  او مربی بدنساز فارغ التحصیل در دانشگاه مادرید است که در چند باشگاه اسپانیایی به موفقیت رسید و در لالیگا دو نیز مدتی فعالیت کرد اما طبیعتا کار در کیلومترها دورتر از اسپانیا، شغلی درآمدزاتر برایش محسوب می‌شود. لوسادا به خوبی می‌داند که چه فشاری را روی خود تحمل می‌کند و هر اتفاق پرسپولیس موشکافانه و شاید بعضا غیرمنصفانه در اینستاگرام بررسی می‌شود.

آنالیزور: مهرداد خانبان
چهره یک جوان تازه پا به عرصه گذاشته در جشن قهرمانی دراماتیک تیم افشین قطبی احتمالا برای کمتر عکاس و هواداری جذاب بود اما او در همان تیم نیز به قدری موثر ظاهر شد که قطبی در تیم ملی هم خانبان را همراهش ببرد. حتی کارلوس کی‌روش نیز او را در تیم ملی نگه داشت تا مسافر برزیل و استرالیا برای جام جهانی و جام ملتها باشد. کار در شیجیاژوانگ، صعود با نکونام به لیگ برتر و… تصویر یک آنالیزور پرکار، دنیادیده و باتجربه را به بیرون مخابره می‌کند. کسی که از دوران گابریل کالدرون در پرسپولیس مانده و یحیی هم او را در تیم نگه داشته است.



منبع دستیار سرمربی: کریم باقری
هشت سال متوالی کار در یک باشگاه، رکورد استثنایی است که کریم باقری آن را ثبت کرده. پس از کار با علی دایی، برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون، او حالا کنار یحیی حضور دارد و جالب اینکه برخلاف بسیاری از رابطه‌های داخل فوتبال ایران، رابطه طرفین کاملا سفید است و تقریبا هیچ مشکلی دیده نشده است. او که با لقب «آقا کریم» در اردوی پرسپولیس شناخته می‌شود، از نظر روحی روانی اثر قابل‌توجهی در اردوی پرسپولیس دارد و همچنین مهره مهم برای حفظ انسجام و نظم تیمی محسوب می‌شود.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی
لی شو در مسافت صد گامی توانست یک موش را ببیند و شی‌کوانگ موسیقی‌دان نابینایی بود که توانست صدای حرکت پای پشه را هم بشنود؛ یحیی گل‌محمدی نیز خوش‌اقبال است که کادری باتجربه و البته پرتعداد را در اختیار دارد که با حضور آنها صدا و تصویر هیچ جنبنده‌ای در تمرین و اردوی پرسپولیس از چشم و گوشش پنهان نخواهد ماند. او این فصل در پرسپولیس یک خانه‌تکانی بزرگ انجام داده و پروژه تیم‌سازی را دنبال می‌کند؛ همان کاری که در نفت تهران، ذوب آهن و شاید پرسپولیس لیگ بیستم با موفقیت انجام داد و حالا زمانی است برای اثبات دوباره در هوای تازه.

مربی دروازه‌بان‌ها: وسلی ننکا
برای آشنایی با ننکا باید پای صحبت‌های علیرضا بیرانوند و احمد گوهری نشست. دو دروازه‌بانی که در عین حال که از دشواری تمرینات ننکا می‌گویند، از شور و حرارت و اشتیاق این مربی برای پیشرفت شاگردانش صحبت می‌کنند و البته از برنامه موشکافانه و منظمی که زندگی گلرهای پرسپولیس را زیر نظر دارد؛ اینکه چه تفریحی می‌کنند، چه زمانی می‌خوابند و چه غذایی می‌خورند. حالا همه منتظرند تا نتایج کار جانشین داوود فنایی در پرسپولیس را به نظاره بنشینند؛ کسی که پیش از این در الریان حضور داشت و حالا از مربیگری در تیمی که این‌چنین موردتوجه است، به هیجان آمده.


کد خبر : 1836568 |
12 مرداد 1401 ساعت 10:54 |
2.4K بازدید |

1
دیدگاه

تکمیل کادرفنی پرسپولیس با ورود دستیار برزیلی؛

به گزارش “ورزش سه”، شب گذشته تمرین پرسپولیس در حالی برگزار شد که اوسمار لاس ویه‌را نیز رخت مربیگری را برتن کرد و وارد گود شد تا پس از چند ماه، جانشین حمید مطهری مشخص شود. کسی که انتظار می‌رفت خیلی زودتر به تهران بیاید و برای پیش فصل سرخپوشان برنامه‌ریزی کند اما در آستانه شروع لیگ برتر به ایران آمد و به کادرفنی یحیی گل‌محمدی اضافه شد تا کادرفنی پرسپولیس تکمیل شود.

دستیار سرمربی: اوسمار لاس ویه‌را
قهرمان برزیل با اینترناسیونال و فاتح جام نوجوانان برزیل با سائوپولو و مربی اسبق در کورینتیانس. برزیل آنقدر مربی و فوتبالیست دارد که استخدام در باشگاه‌هایی نظیر اینترناسیونال و کورینتیانس، رزومه یک مربی را پربار کند اما اوسمار لاس 14 جام قهرمانی را هم در کارنامه‌اش چیده تا در نگاه اول چیزی جز خوش‌بینی به حضورش در پرسپولیس وجود نداشته باشد. باشگاه اینترناسیونال با جملاتی بسیار مثبت او را معرفی می‌کند و نکته جالب اینکه سیستم مورد علاقه‌اش 4-2-3-1 است؛ همان چینشی که شاید پرسپولیس با آن در فصل جدید بازی کند. احتمالا اگر به گردشگری علاقه زیادی داشته باشید، زادگاه او را می‌شناسید: پاسو فاندو در جنوب برزیل با هتل‌های مجلل و لوکس.

دستیار سرمربی: سیدجلال حسینی
کاپیتان فصل گذشته، حالا پیراهن فوتبالیستی را از تن درآورده و به جمع مربیان اضافه شده. سیدجلال از معدود فوتبالیست‌های شاخص ایرانی است که بازنشستگی‌اش نسبتا کم حاشیه بوده و بلافاصله در همان تیم، مربیگری را آغاز کرده است. حسینی این روزها تلاش می‌کند بیشتر در نقش یک مربی باشد و بیشتر بیاموزد. او تازه اول راهی است که همه هواداران پرسپولیس امیدوارند مثل دوران بازی، خیلی زود به درخشش برسد.

آنالیزور: محمد عسگری
نقش او در پرسپولیس بیشتر از یک آنالیزور عادی است. عسگری یار غار و رفیق شفیق یحیی گل‌محمدی است که از ذوب آهن و تراکتور تا شهرخودرو را با او پیموده و حالا به چهره مورد اعتماد سرمربی سرخپوشان تبدیل شده. عسگری فقط 35 سال دارد اما از دوازده سال پیش نامش در فوتبال بوده و حالا با مدارک مربیگری، احتمالا در سالهای آینده بیشتر هم از او خواهیم شنید. عسگری در تصاویر تمرینات بیشتر در کنار یحیی گل‌محمدی قرار دارد و در آنالیزوهای ویدیویی هم نقش پررنگی ایفا می‌کند. اغراق نیست که اگر او را نزدیکترین فرد کادرفنی به یحیی بنامیم.

اگرچه در روزهای اخیر در مورد مربیان جدید پرسپولیس احتمالا شنیده‌اید اما این گزارش نیز آشنایی کوتاهی با اعضای کادرفنی پرسپولیس محسوب می‎‌شود؛ شاید به شکلی متفاوت با خوانده‌های قبلی:


یحیی گل‌محمدی با شلوغترین کادرفنی چند سال اخیر خود تمرینات پرسپولیس را اداره می‌کند.